Strona 2 z 2

: 10.12.2009 23:31:25
autor: szustaczek
no to moze poprzedni wlasciciel chcial zejść troche z wagi i wyciagnal dwie sprezynki z jednej lagi i zastapil to korkiem powietznym zeby bylo jak w drop offie ale podejrzewam ze dziala lepiej niz drop off:D

: 11.12.2009 10:21:30
autor: nooz
szustaczek hmm, tyle że mam po 2 sprężyny w ladze :mrgreen: tylko korek jest na powietrze. tylko zastanawiają mnie te pomarańczowe sprężyny, bo jesli one są miększe (nie bd rozkręcał amora żeby sprawdzić) to juz wiadomo czemu go dobija, a jeśli nie to nie wiem co robić;]

: 11.12.2009 10:33:52
autor: blackdemon
Pomysł. Te dłuższe są miększe a krótsze twardsze co daje progresywna pracę.

: 11.12.2009 19:18:45
autor: SeraaX
noozjeśli dobija tylko przy większych rzeczach a nie w miesjcu to masz za mało oleju. Pprzy dobrej ilości nie da się dobić juniora rzeby stuknął nawet bez sprężyn w jednej ladze ;)

Ogólnie to pompowanie powietrzem nie zapobiega za bardzo dobiciom a jedynie utwardza początkową częśc skoku amortyzatora. Też z ciekawości przerabiałem jedną lagę juniora na samo powietrze i działało to gorzej. Za to powietrze w minimalnej ilości + sprężyny było ok.

: 11.12.2009 21:06:20
autor: nooz
SeraaX jak kumpel 80 kg siadł na kierze i podskoczył dupą to dobiło xD

wleje więcej oleju i zobacze, a co do powietrza to jak troche napompuje to nie dobija i jet twardszy ale na końcu skoku głównie

: 15.12.2009 22:30:16
autor: venon666
Ja mam tez Juniora z 03r i wedlug specyfikacji Speca BIG HITA EXPERTA 03r. w ktorym byl montowany w lewej ladze powinna byc asysta powietrza z korkiem pod pompke a w prawej pokretlo od naprezenia wstepnego ten rocznik ma jeszcze tlumienie odbicia regulowane wewnetrznie

: 16.12.2009 09:50:41
autor: maxxis
Rzeczywiście tłumienie wew jest regulowane ( ja mam do tego home made klucz 1m gwint i na to przyspawany imbus ) , ale żadnego korka powietrznego nie mam .

: 16.12.2009 11:41:47
autor: venon666
moge pozniej pstryknac fote co i jak a mam pytanie jaki to imbus tzn jaki rozmiar i w ktorej to goleni sie reguluje albo jakas fotke a to opis ze strony speca mojego amorka W specu BIG HICIE Marzocchi Junior T, 170mm travel, dual crown, coil spring w/ air assist, internal rebound adj., QR20+ Dropouts, integrated stem tylko ze w angielskim

: 16.12.2009 11:55:08
autor: venon666
tu jest link do specyfikacji speca 03 z tym amorkiem http://www.specialized.com/us/en/bc/SBC ... nuItemId=0

: 16.12.2009 14:04:54
autor: maxxis
Ja mam regulacje w obu tłumikach a do regulacji tego to 10 imbus.

: 17.12.2009 15:48:40
autor: venon666
a do regulacji to trzeba amor caly rozebrac czy wystarczy wykrecic gorne korki i regolowac??

: 18.12.2009 08:47:36
autor: maxxis
Same korki wystarczy odkręcić . Tylko musisz miec baaardzo długi imbus .

: 18.12.2009 16:53:13
autor: nooz
a ja nie mam niczego na imbus (wylałem olej i wyciąglem sprężyny żeby sprawdzić)
wlałem olej 15W, zobaczymy jak bedzie pracowal bez powietrza :mrgreen:

: 18.12.2009 17:41:41
autor: venon666
tylko starsze roczniki mialy regulacje z tego co sie dowiedzialem a ten imbus to jest rozmiar czy mierzac suwmiarka?? i czy latwo trafic zeby to regulowac i czy w obu z osobna czy tylko w jednej goleni jak jednej to w ktorej??

: 18.12.2009 20:08:17
autor: nooz
imbus 10,
już po problemie, jurek chodzi bardziej gładko i nie jest taki miękki (to znaczy nie chlipie olejem) :roll: nie rozumiem czemu niektórzy mówią, że 15W to za gęsty jest :lol: