Magnesy w amortyzatorach?
Otuz jesli chodzi o regulacje bedzie ona bardzo prosta. W goleni beda 4 magnesy co da 3 poduszki magnetyczne o roznej twardosci a ustawiac sie je bedzie w prosty sposub wystarczy je wyjac i wlozyc o takiej twardosci jaka odpowiada wsumie mamy 3 regulowane tlumienia
twardosc=sila magnesu
agnesy sa tanie wiec mogli by dorzucac komplet roznych
wady:
-magnes sie rozmagnesowuje
-nikt tego nie zrobil
wruce do domu kolo 17 to wam to narysuje
twardosc=sila magnesu
agnesy sa tanie wiec mogli by dorzucac komplet roznych
wady:
-magnes sie rozmagnesowuje
-nikt tego nie zrobil
wruce do domu kolo 17 to wam to narysuje
-
- Posty: 666
- Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
- Kontakt:
Lekcja fizyki dla matołacepa pisze:matoły jadące po Kramon'ie - najpierw do szkoly na fizyke pozniej sie wypowiadac :p
wezcie se dwa okragle magnesy, umiescice je w plastikowej rurce przez srodek dajcie prowadnice i ustawcie tak aby bieguny jednego i drugiego magnesu byly przeciwne wzgledem siebie - zgadnijcie jak to zadziala :p - jak najprostszy amortyzator :P

- jeżeli bieguny będą przeciwne (N S) to sztaby magnesu zaczną się przyciągać.
- jeżeli bieguny będą takie same (N N) to sztaby magnesu zaczną się odpychać
Zasilanie elektromagnesu musiało by być stałe bez skoków napięcia.cepa pisze:a co do bateri to hmm poco? stare dobre dynamo, oczywiscie nie w wersji z rometa czyli kulki jadace po oponie tylko cos bardziej wymyslnego
ale wedlug mnie jak najbardziej do zrobienia
Siła odpychania elektromagnesów sterowana potencjometrem
Po pierwsze większość osób myli tu pojęcia i nie wie jakie zadanie ma amortyzator. Amortyzator ma za zadanie tłumienie ruchów zawieszenia, w samochodzie uogólniając działa on jak najzwyklejszy tłumik hydrauliczny, olej przepływa przez otwór i odbiera część energii przekazanej z koła. A sprężyna ma na celu tylko utrzymać cały układ w ustalonej pozycji a jednocześnie musi być okresowo odkształcalna.
Zastosowanie magnesów może ewentualnie zastąpić sprężynę ale jest to nieopłacalne ze względu na ewentualne rozmiary i masę magnesów lepsza sprężyna lub powietrze.
A w przypadku audi to elektromagnesy maja za zadanie zmianę polaryzacji cząsteczek „oleju” a raczej dodatków znajdujących się w nim w wyniku czego zmienia się lepkość cieczy, czyli ostatecznie tłumienie jest realizowane tradycyjnie tylko możliwe jest dynamiczna zmiana lepkości w zależności od panujących warunków.
A tak teoretycznie to elektromagnes można zastosować do zmiany wielkości tłumienia poprzez np. zmianę wielkości otworów lub liczby ich otwarcia. Tylko do sprawnego działania takiego układu potrzeba dodatkowe czujniki np. prędkość ugięcia i jednostkę która by to wszystko przeliczała itd. A co za tym idzie dodatkowe kg i elementy które mogą się rozwalić. Więc sprężyna + olej = sukces.
Zastosowanie magnesów może ewentualnie zastąpić sprężynę ale jest to nieopłacalne ze względu na ewentualne rozmiary i masę magnesów lepsza sprężyna lub powietrze.
A w przypadku audi to elektromagnesy maja za zadanie zmianę polaryzacji cząsteczek „oleju” a raczej dodatków znajdujących się w nim w wyniku czego zmienia się lepkość cieczy, czyli ostatecznie tłumienie jest realizowane tradycyjnie tylko możliwe jest dynamiczna zmiana lepkości w zależności od panujących warunków.
A tak teoretycznie to elektromagnes można zastosować do zmiany wielkości tłumienia poprzez np. zmianę wielkości otworów lub liczby ich otwarcia. Tylko do sprawnego działania takiego układu potrzeba dodatkowe czujniki np. prędkość ugięcia i jednostkę która by to wszystko przeliczała itd. A co za tym idzie dodatkowe kg i elementy które mogą się rozwalić. Więc sprężyna + olej = sukces.
-
- Posty: 241
- Rejestracja: 24.06.2006 11:22:40
- Lokalizacja: Lubsko/Zielona Góra/Wrocław
- Kontakt:
Ludzie, czy w ogóle mieliście kiedyś w ręku jakiś mocniejszy magnes? Pomysł jest zesłany na straty przez samą jego wagę. Do tego jak sobie wyobrażacie serwis? "No, wymienie olej, uszczelki i magnesy..." hahaha,
skąd masz takie info? szukałeś kiedyś magnesów? bo chyba nie...Kramon pisze: magnesy są tanie wiec mogli by dorzucać komplet rożnych
gg: 701107
-
- Posty: 666
- Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
- Kontakt:
dokladnie, i jest to sila o zwrocie skierowanym przeciwnie do sily dzialajacej na amortyzatoreasy_rider pisze: - jeżeli bieguny będą takie same (N N) to sztaby magnesu zaczną się odpychać
mostek greatz'a, dioda zenera, kondensatoreasy_rider pisze:Zasilanie elektromagnesu musiało by być stałe bez skoków napięcia
ale nie odprowadzisz nim mocy pobieranej przez ewentualny elektromagneseasy_rider pisze:Siła odpychania elektromagnesów sterowana potencjometrem
czy jedynym znanym Ci przedmiotem wytwarzajacym pole magnetyczne jest magnes staly :P?dragon44 pisze:Ludzie, czy w ogóle mieliście kiedyś w ręku jakiś mocniejszy magnes? Pomysł jest zesłany na straty przez samą jego wagę.
nie widze co w tym smiesznego, jezeli cos takiego by zadzialalo to czemy niedragon44 pisze:Do tego jak sobie wyobrażacie serwis? "No, wymienie olej, uszczelki i magnesy..." hahaha,
japonce na podobnej zasadzie zbudowali pociagi (maglev) jadace z predkoscia prawie 600km/h i co w tym przypadku "wimienie magnesy" tez brzmi tak smiesznie :P?
wizjonerzy tutaj zupełnie nie pasuje.easy_rider pisze:ekscentryczni wizjonerzy się rozkręcają
Śmieszy mnie fakt, że ktoś próbuje tutaj myśleć że wpadł na coś genialnego i nowego.
Były już kiedyś przednie "pantografowce" z tłumieniem sterowane elektroniką, magnesy zapewne też ktoś brał pod uwagę, ale skoro tego nie ma to tylko dlatego że ktoś słusznie stwierdził że to głupi pomysł (waga, zasilanie w przypadku elektromagnesów, skok 1cm )
w czym podobnej? akurat tam to chodziło o wyeliminowanie tarciacepa pisze:japonce na podobnej zasadzie zbudowali pociagi
pod pociagiem powstaje poduszka magnetyczna wystarczajaco silna aby pociag unosil sie w powietrzu, w amorze pomyslu kramona powstalo by cos podobnego pewnie,SeraaX pisze:w czum podobnej? akurat tam to chodziło o wyeliminowanie tarcia
moze i pomysl jest glupi czy nie wyjdzie w praktyce, ale to nie powod zeby paru kolesi z poczatku watka jechalo kramonowi po ambicji za to ze pomyslal o czyms innym niz to co jest dostepne
mnie ciekawi czy mozna by wykorzystac poduszke magnetyczna do tlumenia niewielkich drgan, jakie powstaja np: przy najechaniu na malutkie kamyki lub nierownosci
Ile kosztuje takie zawieszenie z audi TT?
Ile kosztuje fox R40?
Co to Twojej regulacji (wyjmowanie magnesów) to powodzenia stary, jak Ty będziesz amor rozkręcać żeby go ustawić , to już lepiej chyba olej wymienić w "normalnym" amortyzatorze. Chyba się za dużo naczytałeś o silnikach w zumbi i jakiś swój patent chcesz zrobić
Wg. rower to ma być rower, wszelka elektronika (może po za licznikiem
) robi z roweru coś innego. Nie raz próbuje sobie wyobrazić jakie rowery będą za 20lat, jedyne co przychodzi mi na myśl - rowerów już nie będzie.
cepa
"...wykorzystac poduszke magnetyczna do tlumenia niewielkich drgan, jakie powstaja np: przy najechaniu na malutkie kamyki lub nierownosci"
Taa... jeszcze drinki z palemką.
To jest Downhill - masz czuć, że jedziesz a nie zrobić z tego F1.
Jak nie będziesz czuł korzeni i "kamieni wielkości telewizorów" to będzie bezsens.
Takie magnesy mogą mieć zastosowanie ale chyba tylko w rowerach miejskich, gdzie chodzi o wygodę.
Ile kosztuje fox R40?
Co to Twojej regulacji (wyjmowanie magnesów) to powodzenia stary, jak Ty będziesz amor rozkręcać żeby go ustawić , to już lepiej chyba olej wymienić w "normalnym" amortyzatorze. Chyba się za dużo naczytałeś o silnikach w zumbi i jakiś swój patent chcesz zrobić


cepa
"...wykorzystac poduszke magnetyczna do tlumenia niewielkich drgan, jakie powstaja np: przy najechaniu na malutkie kamyki lub nierownosci"
Taa... jeszcze drinki z palemką.
To jest Downhill - masz czuć, że jedziesz a nie zrobić z tego F1.
Jak nie będziesz czuł korzeni i "kamieni wielkości telewizorów" to będzie bezsens.
Takie magnesy mogą mieć zastosowanie ale chyba tylko w rowerach miejskich, gdzie chodzi o wygodę.
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
-
- Posty: 666
- Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
- Kontakt:
cepa dobrze gada "mnie ciekawi czy mozna by wykorzystac poduszke magnetyczna do tlumenia niewielkich drgan, jakie powstaja np: przy najechaniu na malutkie kamyki lub nierownosci" cały skok oparty na polu magnetycznym cięzki do realizacji ale np poczatkowe 2 cm dodatkowo bez tłumienia powinny idealnie wybierać drobniutkke nierowności ale to samo możan zastosować miekką oponą więc to rozwiazanie widzialbym w rowerach miejskich na sciezki rowerowe z kostki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości