Strona 2 z 5

: 23.09.2009 08:25:01
autor: Kramon
Otuz jesli chodzi o regulacje bedzie ona bardzo prosta. W goleni beda 4 magnesy co da 3 poduszki magnetyczne o roznej twardosci a ustawiac sie je bedzie w prosty sposub wystarczy je wyjac i wlozyc o takiej twardosci jaka odpowiada wsumie mamy 3 regulowane tlumienia

twardosc=sila magnesu
agnesy sa tanie wiec mogli by dorzucac komplet roznych

wady:
-magnes sie rozmagnesowuje
-nikt tego nie zrobil

wruce do domu kolo 17 to wam to narysuje

: 23.09.2009 09:14:02
autor: SeraaX
Kramon lepiej zrobisz jak zaczniesz sobie czytać na dobranoc słownik ortograficzny. Nic nie rysuj, bo to i tak bez sensu. Doczytaj na czym dokładnie polega technologia audi magneride na którą się powoływałeś

: 23.09.2009 09:36:55
autor: bamix71
...taa!!!słownik ortograficzny na bazie magnesów :wink:

: 23.09.2009 09:39:56
autor: easy_rider
cepa pisze:matoły jadące po Kramon'ie - najpierw do szkoly na fizyke pozniej sie wypowiadac :p

wezcie se dwa okragle magnesy, umiescice je w plastikowej rurce przez srodek dajcie prowadnice i ustawcie tak aby bieguny jednego i drugiego magnesu byly przeciwne wzgledem siebie - zgadnijcie jak to zadziala :p - jak najprostszy amortyzator :P
Lekcja fizyki dla matoła :lol:
- jeżeli bieguny będą przeciwne (N S) to sztaby magnesu zaczną się przyciągać.
- jeżeli bieguny będą takie same (N N) to sztaby magnesu zaczną się odpychać

cepa pisze:a co do bateri to hmm poco? stare dobre dynamo, oczywiscie nie w wersji z rometa czyli kulki jadace po oponie tylko cos bardziej wymyslnego
ale wedlug mnie jak najbardziej do zrobienia
Zasilanie elektromagnesu musiało by być stałe bez skoków napięcia.
Siła odpychania elektromagnesów sterowana potencjometrem

: 23.09.2009 09:53:00
autor: Kondi_GK
Po pierwsze większość osób myli tu pojęcia i nie wie jakie zadanie ma amortyzator. Amortyzator ma za zadanie tłumienie ruchów zawieszenia, w samochodzie uogólniając działa on jak najzwyklejszy tłumik hydrauliczny, olej przepływa przez otwór i odbiera część energii przekazanej z koła. A sprężyna ma na celu tylko utrzymać cały układ w ustalonej pozycji a jednocześnie musi być okresowo odkształcalna.
Zastosowanie magnesów może ewentualnie zastąpić sprężynę ale jest to nieopłacalne ze względu na ewentualne rozmiary i masę magnesów lepsza sprężyna lub powietrze.
A w przypadku audi to elektromagnesy maja za zadanie zmianę polaryzacji cząsteczek „oleju” a raczej dodatków znajdujących się w nim w wyniku czego zmienia się lepkość cieczy, czyli ostatecznie tłumienie jest realizowane tradycyjnie tylko możliwe jest dynamiczna zmiana lepkości w zależności od panujących warunków.

A tak teoretycznie to elektromagnes można zastosować do zmiany wielkości tłumienia poprzez np. zmianę wielkości otworów lub liczby ich otwarcia. Tylko do sprawnego działania takiego układu potrzeba dodatkowe czujniki np. prędkość ugięcia i jednostkę która by to wszystko przeliczała itd. A co za tym idzie dodatkowe kg i elementy które mogą się rozwalić. Więc sprężyna + olej = sukces.

: 23.09.2009 09:53:50
autor: dragon44
Ludzie, czy w ogóle mieliście kiedyś w ręku jakiś mocniejszy magnes? Pomysł jest zesłany na straty przez samą jego wagę. Do tego jak sobie wyobrażacie serwis? "No, wymienie olej, uszczelki i magnesy..." hahaha,
Kramon pisze: magnesy są tanie wiec mogli by dorzucać komplet rożnych
skąd masz takie info? szukałeś kiedyś magnesów? bo chyba nie...

: 23.09.2009 10:40:13
autor: misiek112
Troche myślałem nad tą koncepcją, niestety koszt 2 magnesów zadowalającej siły to ok. 500- 600 zł a waga to ok. 2-2,5kg. Nawet w połączeniu z elektro magnesem pole ma za małą odległość (skok). Mam pomysł jak można powiekszyć to pole ale nie wiem jak będzie to wyglądać w praktyce.

: 23.09.2009 12:09:29
autor: Kramon
Aleee ludIe ro niebeda 2 magneay tylko np. Z 10 ktore odpychaja sie na odleglosc 1 cm a magnesy okragle o srednocy 3 centymetrow nie sa drogie. Co do tego oco biega magnesy zastapily by wszystko czyli sprezyne i tlumik. Musze to narysowac. Bo nielapiecie. Pisze posty z ipoda

: 23.09.2009 13:24:58
autor: easy_rider
Podoba mi się ten topic :D
ekscentryczni wizjonerzy się rozkręcają a zwolennicy standardowego amortyzatora zapierają :lol:

Kramon pokombinuj z cewką, rdzeniem ferromagnetycznym i bateryjką :mrgreen:

: 23.09.2009 13:37:58
autor: cepa
easy_rider pisze: - jeżeli bieguny będą takie same (N N) to sztaby magnesu zaczną się odpychać
dokladnie, i jest to sila o zwrocie skierowanym przeciwnie do sily dzialajacej na amortyzator

easy_rider pisze:Zasilanie elektromagnesu musiało by być stałe bez skoków napięcia
mostek greatz'a, dioda zenera, kondensator

easy_rider pisze:Siła odpychania elektromagnesów sterowana potencjometrem
ale nie odprowadzisz nim mocy pobieranej przez ewentualny elektromagnes

: 23.09.2009 13:38:58
autor: cepa
szimut pisze:Magnesy się przyciągną, i będzie lipa.
Nie żebym był zlosliwy, ale jakoś mi się rzuciło w oczy.
odepchna jezeli bieguny beda takie same, zle napisalem wczesniej hehe :)

: 23.09.2009 13:44:21
autor: cepa
dragon44 pisze:Ludzie, czy w ogóle mieliście kiedyś w ręku jakiś mocniejszy magnes? Pomysł jest zesłany na straty przez samą jego wagę.
czy jedynym znanym Ci przedmiotem wytwarzajacym pole magnetyczne jest magnes staly :P?
dragon44 pisze:Do tego jak sobie wyobrażacie serwis? "No, wymienie olej, uszczelki i magnesy..." hahaha,
nie widze co w tym smiesznego, jezeli cos takiego by zadzialalo to czemy nie

japonce na podobnej zasadzie zbudowali pociagi (maglev) jadace z predkoscia prawie 600km/h i co w tym przypadku "wimienie magnesy" tez brzmi tak smiesznie :P?

: 23.09.2009 14:08:16
autor: SeraaX
easy_rider pisze:ekscentryczni wizjonerzy się rozkręcają
wizjonerzy tutaj zupełnie nie pasuje.
Śmieszy mnie fakt, że ktoś próbuje tutaj myśleć że wpadł na coś genialnego i nowego.
Były już kiedyś przednie "pantografowce" z tłumieniem sterowane elektroniką, magnesy zapewne też ktoś brał pod uwagę, ale skoro tego nie ma to tylko dlatego że ktoś słusznie stwierdził że to głupi pomysł (waga, zasilanie w przypadku elektromagnesów, skok 1cm )
cepa pisze:japonce na podobnej zasadzie zbudowali pociagi
w czym podobnej? akurat tam to chodziło o wyeliminowanie tarcia

: 23.09.2009 14:20:21
autor: cepa
SeraaX pisze:w czum podobnej? akurat tam to chodziło o wyeliminowanie tarcia
pod pociagiem powstaje poduszka magnetyczna wystarczajaco silna aby pociag unosil sie w powietrzu, w amorze pomyslu kramona powstalo by cos podobnego pewnie,

moze i pomysl jest glupi czy nie wyjdzie w praktyce, ale to nie powod zeby paru kolesi z poczatku watka jechalo kramonowi po ambicji za to ze pomyslal o czyms innym niz to co jest dostepne

mnie ciekawi czy mozna by wykorzystac poduszke magnetyczna do tlumenia niewielkich drgan, jakie powstaja np: przy najechaniu na malutkie kamyki lub nierownosci

: 23.09.2009 14:22:43
autor: szymon102
Ile kosztuje takie zawieszenie z audi TT?
Ile kosztuje fox R40?

Co to Twojej regulacji (wyjmowanie magnesów) to powodzenia stary, jak Ty będziesz amor rozkręcać żeby go ustawić , to już lepiej chyba olej wymienić w "normalnym" amortyzatorze. Chyba się za dużo naczytałeś o silnikach w zumbi i jakiś swój patent chcesz zrobić :D Wg. rower to ma być rower, wszelka elektronika (może po za licznikiem :D ) robi z roweru coś innego. Nie raz próbuje sobie wyobrazić jakie rowery będą za 20lat, jedyne co przychodzi mi na myśl - rowerów już nie będzie.

cepa
"...wykorzystac poduszke magnetyczna do tlumenia niewielkich drgan, jakie powstaja np: przy najechaniu na malutkie kamyki lub nierownosci"
Taa... jeszcze drinki z palemką.
To jest Downhill - masz czuć, że jedziesz a nie zrobić z tego F1.
Jak nie będziesz czuł korzeni i "kamieni wielkości telewizorów" to będzie bezsens.
Takie magnesy mogą mieć zastosowanie ale chyba tylko w rowerach miejskich, gdzie chodzi o wygodę.

: 23.09.2009 14:28:50
autor: easy_rider
Widzę że strasznie ciężko na to wpaść...
Smarowanie musi być, jeżeli olej smaruje to dlaczego nie mógłby przy okazji odpowiadać za tłumienie .

SeraaX twoja powaga mnie przeraża :D

: 23.09.2009 14:30:00
autor: Kondi_GK
cepa dobrze gada "mnie ciekawi czy mozna by wykorzystac poduszke magnetyczna do tlumenia niewielkich drgan, jakie powstaja np: przy najechaniu na malutkie kamyki lub nierownosci" cały skok oparty na polu magnetycznym cięzki do realizacji ale np poczatkowe 2 cm dodatkowo bez tłumienia powinny idealnie wybierać drobniutkke nierowności ale to samo możan zastosować miekką oponą więc to rozwiazanie widzialbym w rowerach miejskich na sciezki rowerowe z kostki

: 23.09.2009 15:16:25
autor: GgG
szymon102 pisze:Jak nie będziesz czuł korzeni i "kamieni wielkości telewizorów" to będzie bezsens.
.
Idąc tym rozumowaniem to trzeba jeździć w dh na drop off'ach triple, mają taką pracę, że poczuje się każdy korzeń.

: 23.09.2009 16:06:50
autor: agressor
kramon ma racje ! magnesy są zajebiste ! przytrzymuja mi ulotki z pizzeri na lodówce !