Uszczelki fox dhx, wie ktoś?

dziadek_dzidek
Posty: 397
Rejestracja: 03.11.2008 08:11:58
Lokalizacja: Wa-wa/ Mirosławiec
Kontakt:

Post autor: dziadek_dzidek »

wojtasu napisał:

Jeden koleś w Chorzowie serwisuje dampry za 80 złoty ... tak było przynajmniej z AIRem FOXa Wink

Czy mógłby mi ktoś podesłać na P.M. kontakt do wyżej wymienionej osoby? Byłbym bardzo wdzięczny.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Podbiję temat... Czy coś się w tej materii zmieniło w ciągu dwóch lat czy niestety nadal jest ******* i oryginalne uszczelki tylko u cult bikes?

Bo niestety na 99% w dhxie pracuje tandem. Kurzowa uszczelka ma dwie wargi skierowane w obie strony, a sam oring 12,29x3.53 nie trzyma oleju. Także pewnie to co puści oring trzyma ta wewnętrzna warga kurzowej i przy powrocie to się z powrotem pod oring wciąga... albo jakoś tak.

Napisałem do proshox maila czy biorą dampery, a jak nie to czy chociaż by dało radę tą uszczelkę załatwić ale na wiele nie liczę. Każdy chce swoje zarobić. Do cult bikes to w ogóle szkoda pisać.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

pietryna pisze:Podbiję temat... Czy coś się w tej materii zmieniło w ciągu dwóch lat czy niestety nadal jest ******* i oryginalne uszczelki tylko u cult bikes?Bo niestety na 99% w dhxie pracuje tandem. Kurzowa uszczelka ma dwie wargi skierowane w obie strony, a sam oring 12,29x3.53 nie trzyma oleju. Także pewnie to co puści oring trzyma ta wewnętrzna warga kurzowej i przy powrocie to się z powrotem pod oring wciąga... albo jakoś tak.Napisałem do proshox maila czy biorą dampery, a jak nie to czy chociaż by dało radę tą uszczelkę załatwić ale na wiele nie liczę. Każdy chce swoje zarobić. Do cult bikes to w ogóle szkoda pisać.
ja zmieniłem w swoim DHXie rok temu uszczelke na taką za 50gr, ale o dokładnie tych samych wymiarach. Wszystko działa, nic sie nie zapowietrza. Jeżeli dalej po zmianie uszczelki cieknie, to wymień tuleje ślizgową tłoka, musi pomóc.
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

MUSZEL pisze: to wymień tuleje ślizgową tłoka
Potwierdzam. Swego czasu w dhx 5.0 ale powietrznym też miałem ten problem. Tulejkę dostałem w tym samym sklepie co uszczelki i śmigało okej.
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Myślicie że zmiana tej tulei pomoże? Odniosłem wrażenie że jest lekki luz ale jak wszystko jest w kupie to nie wyczuwam za bardzo. Jako że nie sprawdziłem czy leje po wyczyszczeniu uszczelek(jak doszedł to był uwalony totalnie - z Anglii to co ja mogę zrobić) tylko od razu wymieniłem na te zamienniki(tzn oring w rozmiarze takim jaki ma być ale kurzowa inna) ale zostawia olej niestety.

Inna sprawa. Czy ta tuleja tylko przypomina te DU i faktycznie ma inny rozmiar i nie ma nacięcia czy jest dokładnie tym samym. Z punktu widzenia minimalizacji kosztów tak właśnie powinno być.
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

pietryna pisze:Inna sprawa. Czy ta tuleja tylko przypomina te DU i faktycznie ma inny rozmiar i nie ma nacięcia czy jest dokładnie tym samym. Z punktu widzenia minimalizacji kosztów tak właśnie powinno być.
Dla potwierdzenia, mówimy o tej tuleji po której porusza się tłok (w nekrętce) ? Jeśli tak, to jest to przecięta tak jak do oczek dampera, która tą przerwę sciska podczas wpychania na swoje miejsce.
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Wiem o czym mówisz. Mało kto w ogóle wspomina kiedykolwiek o tym że damper ma ślizgi bo mało kto odkręca tłok.

Teraz właśnie zastanawiam się co z tym zrobić i co tam wstawić... U tokarza w łodzi dostanę najwyżej mosiężne takie jak robi do oczek. Raczej odpada. Z rowerowych sklepów dampery to robi chyba tyko jeden i nie wiem czy u nich akurat to by mi zrobili.

Sam nie mam tego jak wcisnąć. Tzn mógłbym zamówić na allegro kilka i wciskać imadłem ale to średnia opcja i droga jak cholera...
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

pietryna pisze:Sam nie mam tego jak wcisnąć. Tzn mógłbym zamówić na allegro kilka i wciskać imadłem ale to średnia opcja i droga jak cholera...
Wciskasz je ściskając właśnie, by nie było tej szczeliny. Swego czasu ktoś mi mówił, że Daniel w proshox to robi/robił :)
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

proshox.com pisze:NIESTETY NIE PRZYJMUJEMY AMORTYZATORÓW DO SERWISU DO ODWOŁANIA.
Nieznajomy1596
Posty: 758
Rejestracja: 08.05.2014 13:31:08
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Nieznajomy1596 »

Sorry, że się wtrącam i zmieniam temat, ale skoro rozmawiacie już o fox dhx 5.0 to mam pytanie. Rozsypały mi się w nim wszystkie blaszki. Ci którzy znajom się na tym damperze będą wiedzieli o jakie blaszki chodzi. Problem polega na tym, że nie wiem jak je poskładać tzn. w jakiej kolejności mają być ułożone i od jakiej strony. Góra czy dół? Może ktoś ma jakieś zdjęcie, albo opis. Nie mam tyle kasy, żeby dać go do serwisu. Z góry dzięki za rady i zdjęcia.
UMF Duncan d2 Merida+ rs boxxer rc 2011.+ Fox Dhx 5.0
Adas^^
Posty: 230
Rejestracja: 06.02.2011 15:10:56
Lokalizacja: Rabka
Kontakt:

Post autor: Adas^^ »

Od największej do najmniejszej i od najgrubszej do najcieńszej.
Nieznajomy1596
Posty: 758
Rejestracja: 08.05.2014 13:31:08
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Nieznajomy1596 »

A od jakiej strony te od największej do najmniejszej i od najgrubszej do najcieńszej w stosunku do strony regulacji wybicia ? I jeżeli masz może jakieś zdjęcie to mógłbyś podesłać na downhill1596@onet.pl na, którym było by widać właśnie jak to ma być. Był bym bardzo wdzięczny.
UMF Duncan d2 Merida+ rs boxxer rc 2011.+ Fox Dhx 5.0
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Nieznajomy1596
Posty: 758
Rejestracja: 08.05.2014 13:31:08
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Nieznajomy1596 »

Wielkie dzięki. Nie wiem jak bym sobie bez Ciebie poradził. :D
UMF Duncan d2 Merida+ rs boxxer rc 2011.+ Fox Dhx 5.0
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

One nie koniecznie muszą być w dokładnie tej kolejności. To zależy jaką charakterystykę pracy dampera chcesz uzyskać.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Adas^^
Posty: 230
Rejestracja: 06.02.2011 15:10:56
Lokalizacja: Rabka
Kontakt:

Post autor: Adas^^ »

Ogólnie shimy zazwyczaj są od największego na najmniejszego (nie licząc crossovera), a samą charakterystykę dopasowujesz ilością poszczególnych shimów.
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re:

Post autor: Puncu »

Adas^^ pisze: a samą charakterystykę dopasowujesz ilością poszczególnych shimów.
Nie tylko ilością ale i grubością i średnicą.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Nieznajomy1596
Posty: 758
Rejestracja: 08.05.2014 13:31:08
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Nieznajomy1596 »

Puncu do jakiego rocznika dampera to shimy, bo ja mam ich 16, a na zdjęciu, które mi dałeś jest ich 25. Byłem w serwisie zapytać się czy mi nie brakuje, ale powiedzieli mi, że w każdym roczniku jest inna liczba shimów. Czy ktoś mi da ewidentny przykład jak to ma być ułożone w tym damperze z 16-oma shimami? Bo ja już się pogubiłem. W serwisie mówią inaczej wy piszecie inaczej. :cry:
UMF Duncan d2 Merida+ rs boxxer rc 2011.+ Fox Dhx 5.0
Nieznajomy1596
Posty: 758
Rejestracja: 08.05.2014 13:31:08
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Nieznajomy1596 »

Myślę, że dobrze poskładałem. Starałem się przybliżyć ułożenie shimów do zdjęcia Puco. :?:
Załączniki
jd.png
UMF Duncan d2 Merida+ rs boxxer rc 2011.+ Fox Dhx 5.0
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość