Giant Glory dh vs Iron Horse sunday

ablee
Posty: 1157
Rejestracja: 16.11.2005 10:50:44
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: ablee »

mlynooo to kup L i po problemie...

U nas wiele osób ma IH dogadaj się z kimś kto ma M oraz L, byś mógł sobie pojeździć i wtedy ocenisz, który rozmiar ci bardziej pasuje.
Zaborowski1
Posty: 1952
Rejestracja: 04.10.2006 21:33:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zaborowski1 »

mlynooo tyle ze kosztem długosci rower jest mniej zwrotny co chyba nie jesta takie fajne .. Chodz w sumie jezeli wolisz długie ramy to Twój wybór lecz chyba fajnie miec zwrotniejszy rower ; d
GG:13430637
http://weeze.pl/ [S] mostek Straitline 2010 28mm
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Zaborowski1 w tym kraju ;) Ogarnij, ze wiekszosc czołowki swiatowej jezdzi na ramie o rozmiar wiekszej lub z dłuzsza górną rurą. Zreszta jak byles w kanadzie to pewnie zauwazyles, ze na szerszej trasie az tak zwrotnosci freeridówki miec nie trzeba ;)
mlynooo
Posty: 1171
Rejestracja: 07.08.2004 11:47:51
Kontakt:

Post autor: mlynooo »

Spaced pisze:Zaborowski1 w tym kraju Ogarnij, ze wiekszosc czołowki swiatowej jezdzi na ramie o rozmiar wiekszej lub z dłuzsza górną rurą
dokladnie. z tego co slyszalem to Hill jezdzil na IH z przednim trojkotem od Lki a wachacz byl od Mki. Tak slyszalem ile prawdy to nie wiem :DD

Zaborowski1 ale ja jestem dlugi i mi nie wygodnie jak wale kolanami o kiere.
hemi427
Posty: 455
Rejestracja: 09.01.2005 16:46:53
Kontakt:

Post autor: hemi427 »

mlynooo przejezdzilem obie ramy z tym ze glory to pierwsze. Obecnie kupuje 4 sundaya z koleji,wiem o sprzecie od A do Z. Na ridemonkey jest topic o sundayach ktorym kiedy administrowalem,jak masz jakis problem tech to napisz to pomoge z IH. Wazne zebys kupil modele po 2007 roku, Jak nie jestes jakims mega pro to nie przejmuj sie czy factory czy wc- roznica w masie nie wielka. Byc moze bede mial na sell calego sundaya 2007 team za 3500zl (caly rower). Jak masz tyle wzrostu to tylko L,ja mam ok 184 i tylko na takich smigam,zwrotnosc tworza przedewszystkim katy i madra geometria a nie dlugosc ramy a tu kazdy besprzecznie sie zgodzi ze poza dw-link to sunday przez geo zrobil rewolucje w swiecie mtb-wszyscy zaczeli kopiowac wysokosc suportu,kat glowki,proporcje trojkatow itp.W 2006 na sea otter gosc z ih mi powiedzial ze prawie kazda firma mtb uderzala do nich o pozwolenia patentowe (lacznie z specializedem np. ) Glory na pewno tez fajne ale ode mnie...tylko sunday,ratki w gore (nisko suport) i idzie jak po szynach.pzdr
mlynooo
Posty: 1171
Rejestracja: 07.08.2004 11:47:51
Kontakt:

Post autor: mlynooo »

hemi427 moge wiedziec czemu modele po 2007r?? To prawda ze nie wszystkie dampery tam działają?? przynajmniej DW z nimi nie dziala tak jak powinien? Jezeli chodzi o Factory to chcialbym kupic jak najlepsza wersje ramy, chociaz jezeli nie znajde nic odpowiedniego to nic na sile.
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

mlynooo, od 2007r jest inny link dolny z grubszym sworzniem, przez co nie łapie tak luzów jak roczniki 05-06'..

Dampery foxa i 5th pasują a o ile się nie mylę, to do Vivida idzie inny link..

Standardowa długość 241 więc z damperami raczej nie ma problemu jak to jest w przypadku m6
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
bike86
Posty: 337
Rejestracja: 19.09.2006 15:51:29
Kontakt:

Post autor: bike86 »

sorki, nie wniose nic do tematu, ale hemi427 odbierz PM prosze;)
hemi427
Posty: 455
Rejestracja: 09.01.2005 16:46:53
Kontakt:

Post autor: hemi427 »

Tak jak napisal ArthurGreen Weagle w 2007 roku przeprojektowal zawias zeby nie bylo akcji z luzami i pekaniem osiek.Inne lozyska,zmieniony gorny link,oczka dampera z 8 na 10 mm i jeszcze pare tam gratow. W efekcie powstal porzadny i solidny zawias.
Po 2007 da sie wlozyc praktycznie kazdy damper poza moze revoxem.
Co jest wazne to w momencie zakupu dowiedziec sie czy to orginalny damper jaki wyszedl z fabryki,jesli nie to czy jest "sunday tuned". Dw-link to pierwszy chyba system w mtb ktory wymaga zmian w damperach...praktycznie chodzi o jak najnizsza wartosc low compression/platformy a najlepiej jej po prostu brak. Zdecydowanie najfajniej chodzi z vividem i x-fusionem. Polecam topic na RM....jest tam mnostwo postow ale przeczytanie pierwszych 5 stron mysle daje wam kompendium wiedzy o Sundayu

ArthurGreen masz jeszcze tego swojego w tym customowym malowaniu? Jesli zostane na zime w pl to tez chyba zrobie jakas fantazje z kolorami ;)

pzdr
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Tak, mam jeszcze i jest tak ładny, że aż naprawdę szkoda mi go sprzedawać, ale nie mam potrzeby ani tyle pieniędzy by trzymać/utrzymać 2 wypasione rowery.. Po drugie ja mam M-kę o ile nie nawet S-kę i przy moich 179cm wzr. jednak troszkę niekomfortowo się śmiga..

Przyszły sezon na "żabojadzie" spędzę.. IH idzie do mojego przyjaciela, więc będę mógł popatrzeć czasami ;)
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Jaśko
Posty: 180
Rejestracja: 04.08.2009 08:38:09
Lokalizacja: Rytro
Kontakt:

Post autor: Jaśko »

XXX pisze:Co do wagi to w sumie roznica wagi tych ram to jakies 1.5kg.
Nie prawda, rama glory w rozmiarze M, bez dampera, okropnie ciężkiej stalowej ośki 12x150, sterów z dolną bieżnią na kulkach waży około 4700g. więc jakies 600g wiecej od sundaya produkowanego na Taiwanie ( nie wersji factory). Ośke można bez problemu zamienić choćby na maxle, lub sobie dotoczyć alu, stery lzejsze mozna zalozyc.


Druga ważna sprawa dla kogoś kupującego stare glorki - rozmiar M ma krótsza gorną rurke od sundaya S, generalnie wymiarowanie M'ki 06-09 jest spartolone, na prawde mała rama, bardzo blisko jej do S, ale mlynooo wahacz ma dość długi ( w kazdym rozmiarze to samo jak to zwykle bywa :) Jak masz powyżej 180cm to polecam kupić Large, zwlaszcza jak sie ścigasz
Zaborowski1
Posty: 1952
Rejestracja: 04.10.2006 21:33:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zaborowski1 »

Spaced no akurat trasa z Canadiana była naprawde waska i pionowa , natomiast na PS to fakt , tam trasy sa naprawde szerokie ..
GG:13430637
http://weeze.pl/ [S] mostek Straitline 2010 28mm
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Zaborowski1 no mówiles, ze wiekszosc tras była szeroka ;)


Jaśko >> http://www.sicklines.com/gallery/showph ... photo/6357 << Ska
Sunday to ~4000g w wersji zwyklej i wlasnie 3/4-1funta (zaleznie od rozmiaru) mniej na factory (czyli 400-600g). Łatwo policzyć, ze na factory wlasnie ww. róznica wagi wychodzi ;)
XXX
Posty: 1763
Rejestracja: 24.02.2006 19:48:42
Lokalizacja: zgr
Kontakt:

Post autor: XXX »

ja mam okolo 185cm wzrostu i jezdze na glorce rozm. M i jest ok. nie chacze kolanami o kiere ani nie czuje sie niekomfortowo. Co prawda nie mialem okazji jezdzic na rozmiarze L ale mialem wczesniej Banshee Scream V2 M i byla napewno mniejsza, zdazalo sie ze jak gdzies ostro chcialem dokrecic i sie kolo poslizgnęło to kolanem zarypalem o srubke w gornej polce w 888. a glorce mimo ze czasem mi sie kolo uslizgnie to nigdy nie walnąłem sie w kolano o polke.


Jaśko ma racje co do wagi. ale ja podalem w przyblizeniu roznice na fabrycznych komponentach. Wiadomo ze jakby wrzucic oske Ti/Alu no i wymienic dolna miske sterow bo lozysko w tej co np. ja mam wazy chyba z 200g :D ale zato jest wielkie jak od betoniarki i nie rozwali sie napewno :P

ja mialem lajtowac swoja glorke bo wazy okolo 19kg mysle ale pojezdzilem chwile na glorce znajomego ktora wazy okolo 17kg i stwierdzilem ze nie ma sensu pakowac kasy w odchudzanie roweru bo tak narpawde nie czuc roznicy podczas jazdy.


Moze jak kupie juz samochod i bede mial wiecej wolnej gotowki to kupie TiSpringa i dolna miske sterow. No i oske Ti.
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
Zaborowski1
Posty: 1952
Rejestracja: 04.10.2006 21:33:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zaborowski1 »

Spaced no tak , ale jezeli mowimy o A-line'ie to tam było szeroko , natomiast na Canadianie było naprawde wasko.
GG:13430637
http://weeze.pl/ [S] mostek Straitline 2010 28mm
mlynooo
Posty: 1171
Rejestracja: 07.08.2004 11:47:51
Kontakt:

Post autor: mlynooo »

Spaced wlasnie spojrzalem na wage dampera do tej glorki i jestem przerazony, nie myslalem ze z damperem ta rama wychodzi 6kg.

Z tego co dobrze zrozumialem zwykly sunday wazy ok 4000gr a Factory wazy o jakies 400-600 gr mniej. dodatkowo do tej ramy trzeba doliczyc wage dampera + Ti springa czyli jakies 700gr.
Jezeli kupilbym Factory ktore wazy powiedzmy ok 3500gr to z damperem i Ti springiem wyjdzie jakies 4200 gr, tak na oko :P
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

mlynooo blizej 4300 ale tak ;)
mlynooo
Posty: 1171
Rejestracja: 07.08.2004 11:47:51
Kontakt:

Post autor: mlynooo »

jak bym jeszcze dal jakis powietrzny damper to by mi wyszla 4000 gr cala rama i z calym rowerem zszedlbym ponizej 15kg :D jak by mi dobrze poszlo :D.

Tylko czy to prawda ze sunday nie dziala zbyt dobrze z powietrznym damperem ???
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

mlynooo to prawda, sunday ogolnie zle dziala z wieloma nie fabrycznie tunowanymi damperami bo był projektowany w okół 5tha, ktora inna charakterystyke ma. Odpusc sobie powietrze.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości