Giant Glory dh vs Iron Horse sunday
-
- Posty: 1952
- Rejestracja: 04.10.2006 21:33:47
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
dokladnie. z tego co slyszalem to Hill jezdzil na IH z przednim trojkotem od Lki a wachacz byl od Mki. Tak slyszalem ile prawdy to nie wiem :DDSpaced pisze:Zaborowski1 w tym kraju Ogarnij, ze wiekszosc czołowki swiatowej jezdzi na ramie o rozmiar wiekszej lub z dłuzsza górną rurą
Zaborowski1 ale ja jestem dlugi i mi nie wygodnie jak wale kolanami o kiere.
mlynooo przejezdzilem obie ramy z tym ze glory to pierwsze. Obecnie kupuje 4 sundaya z koleji,wiem o sprzecie od A do Z. Na ridemonkey jest topic o sundayach ktorym kiedy administrowalem,jak masz jakis problem tech to napisz to pomoge z IH. Wazne zebys kupil modele po 2007 roku, Jak nie jestes jakims mega pro to nie przejmuj sie czy factory czy wc- roznica w masie nie wielka. Byc moze bede mial na sell calego sundaya 2007 team za 3500zl (caly rower). Jak masz tyle wzrostu to tylko L,ja mam ok 184 i tylko na takich smigam,zwrotnosc tworza przedewszystkim katy i madra geometria a nie dlugosc ramy a tu kazdy besprzecznie sie zgodzi ze poza dw-link to sunday przez geo zrobil rewolucje w swiecie mtb-wszyscy zaczeli kopiowac wysokosc suportu,kat glowki,proporcje trojkatow itp.W 2006 na sea otter gosc z ih mi powiedzial ze prawie kazda firma mtb uderzala do nich o pozwolenia patentowe (lacznie z specializedem np. ) Glory na pewno tez fajne ale ode mnie...tylko sunday,ratki w gore (nisko suport) i idzie jak po szynach.pzdr
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
mlynooo, od 2007r jest inny link dolny z grubszym sworzniem, przez co nie łapie tak luzów jak roczniki 05-06'..
Dampery foxa i 5th pasują a o ile się nie mylę, to do Vivida idzie inny link..
Standardowa długość 241 więc z damperami raczej nie ma problemu jak to jest w przypadku m6
Dampery foxa i 5th pasują a o ile się nie mylę, to do Vivida idzie inny link..
Standardowa długość 241 więc z damperami raczej nie ma problemu jak to jest w przypadku m6
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Tak jak napisal ArthurGreen Weagle w 2007 roku przeprojektowal zawias zeby nie bylo akcji z luzami i pekaniem osiek.Inne lozyska,zmieniony gorny link,oczka dampera z 8 na 10 mm i jeszcze pare tam gratow. W efekcie powstal porzadny i solidny zawias.
Po 2007 da sie wlozyc praktycznie kazdy damper poza moze revoxem.
Co jest wazne to w momencie zakupu dowiedziec sie czy to orginalny damper jaki wyszedl z fabryki,jesli nie to czy jest "sunday tuned". Dw-link to pierwszy chyba system w mtb ktory wymaga zmian w damperach...praktycznie chodzi o jak najnizsza wartosc low compression/platformy a najlepiej jej po prostu brak. Zdecydowanie najfajniej chodzi z vividem i x-fusionem. Polecam topic na RM....jest tam mnostwo postow ale przeczytanie pierwszych 5 stron mysle daje wam kompendium wiedzy o Sundayu
ArthurGreen masz jeszcze tego swojego w tym customowym malowaniu? Jesli zostane na zime w pl to tez chyba zrobie jakas fantazje z kolorami
pzdr
Po 2007 da sie wlozyc praktycznie kazdy damper poza moze revoxem.
Co jest wazne to w momencie zakupu dowiedziec sie czy to orginalny damper jaki wyszedl z fabryki,jesli nie to czy jest "sunday tuned". Dw-link to pierwszy chyba system w mtb ktory wymaga zmian w damperach...praktycznie chodzi o jak najnizsza wartosc low compression/platformy a najlepiej jej po prostu brak. Zdecydowanie najfajniej chodzi z vividem i x-fusionem. Polecam topic na RM....jest tam mnostwo postow ale przeczytanie pierwszych 5 stron mysle daje wam kompendium wiedzy o Sundayu
ArthurGreen masz jeszcze tego swojego w tym customowym malowaniu? Jesli zostane na zime w pl to tez chyba zrobie jakas fantazje z kolorami

pzdr
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Tak, mam jeszcze i jest tak ładny, że aż naprawdę szkoda mi go sprzedawać, ale nie mam potrzeby ani tyle pieniędzy by trzymać/utrzymać 2 wypasione rowery.. Po drugie ja mam M-kę o ile nie nawet S-kę i przy moich 179cm wzr. jednak troszkę niekomfortowo się śmiga..
Przyszły sezon na "żabojadzie" spędzę.. IH idzie do mojego przyjaciela, więc będę mógł popatrzeć czasami
Przyszły sezon na "żabojadzie" spędzę.. IH idzie do mojego przyjaciela, więc będę mógł popatrzeć czasami

http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Nie prawda, rama glory w rozmiarze M, bez dampera, okropnie ciężkiej stalowej ośki 12x150, sterów z dolną bieżnią na kulkach waży około 4700g. więc jakies 600g wiecej od sundaya produkowanego na Taiwanie ( nie wersji factory). Ośke można bez problemu zamienić choćby na maxle, lub sobie dotoczyć alu, stery lzejsze mozna zalozyc.XXX pisze:Co do wagi to w sumie roznica wagi tych ram to jakies 1.5kg.
Druga ważna sprawa dla kogoś kupującego stare glorki - rozmiar M ma krótsza gorną rurke od sundaya S, generalnie wymiarowanie M'ki 06-09 jest spartolone, na prawde mała rama, bardzo blisko jej do S, ale mlynooo wahacz ma dość długi ( w kazdym rozmiarze to samo jak to zwykle bywa

-
- Posty: 1952
- Rejestracja: 04.10.2006 21:33:47
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Zaborowski1 no mówiles, ze wiekszosc tras była szeroka 
Jaśko >> http://www.sicklines.com/gallery/showph ... photo/6357 << Ska
Sunday to ~4000g w wersji zwyklej i wlasnie 3/4-1funta (zaleznie od rozmiaru) mniej na factory (czyli 400-600g). Łatwo policzyć, ze na factory wlasnie ww. róznica wagi wychodzi

Jaśko >> http://www.sicklines.com/gallery/showph ... photo/6357 << Ska
Sunday to ~4000g w wersji zwyklej i wlasnie 3/4-1funta (zaleznie od rozmiaru) mniej na factory (czyli 400-600g). Łatwo policzyć, ze na factory wlasnie ww. róznica wagi wychodzi

ja mam okolo 185cm wzrostu i jezdze na glorce rozm. M i jest ok. nie chacze kolanami o kiere ani nie czuje sie niekomfortowo. Co prawda nie mialem okazji jezdzic na rozmiarze L ale mialem wczesniej Banshee Scream V2 M i byla napewno mniejsza, zdazalo sie ze jak gdzies ostro chcialem dokrecic i sie kolo poslizgnęło to kolanem zarypalem o srubke w gornej polce w 888. a glorce mimo ze czasem mi sie kolo uslizgnie to nigdy nie walnąłem sie w kolano o polke.
Jaśko ma racje co do wagi. ale ja podalem w przyblizeniu roznice na fabrycznych komponentach. Wiadomo ze jakby wrzucic oske Ti/Alu no i wymienic dolna miske sterow bo lozysko w tej co np. ja mam wazy chyba z 200g
ale zato jest wielkie jak od betoniarki i nie rozwali sie napewno :P
ja mialem lajtowac swoja glorke bo wazy okolo 19kg mysle ale pojezdzilem chwile na glorce znajomego ktora wazy okolo 17kg i stwierdzilem ze nie ma sensu pakowac kasy w odchudzanie roweru bo tak narpawde nie czuc roznicy podczas jazdy.
Moze jak kupie juz samochod i bede mial wiecej wolnej gotowki to kupie TiSpringa i dolna miske sterow. No i oske Ti.
Jaśko ma racje co do wagi. ale ja podalem w przyblizeniu roznice na fabrycznych komponentach. Wiadomo ze jakby wrzucic oske Ti/Alu no i wymienic dolna miske sterow bo lozysko w tej co np. ja mam wazy chyba z 200g

ja mialem lajtowac swoja glorke bo wazy okolo 19kg mysle ale pojezdzilem chwile na glorce znajomego ktora wazy okolo 17kg i stwierdzilem ze nie ma sensu pakowac kasy w odchudzanie roweru bo tak narpawde nie czuc roznicy podczas jazdy.
Moze jak kupie juz samochod i bede mial wiecej wolnej gotowki to kupie TiSpringa i dolna miske sterow. No i oske Ti.
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
-
- Posty: 1952
- Rejestracja: 04.10.2006 21:33:47
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Spaced wlasnie spojrzalem na wage dampera do tej glorki i jestem przerazony, nie myslalem ze z damperem ta rama wychodzi 6kg.
Z tego co dobrze zrozumialem zwykly sunday wazy ok 4000gr a Factory wazy o jakies 400-600 gr mniej. dodatkowo do tej ramy trzeba doliczyc wage dampera + Ti springa czyli jakies 700gr.
Jezeli kupilbym Factory ktore wazy powiedzmy ok 3500gr to z damperem i Ti springiem wyjdzie jakies 4200 gr, tak na oko :P
Z tego co dobrze zrozumialem zwykly sunday wazy ok 4000gr a Factory wazy o jakies 400-600 gr mniej. dodatkowo do tej ramy trzeba doliczyc wage dampera + Ti springa czyli jakies 700gr.
Jezeli kupilbym Factory ktore wazy powiedzmy ok 3500gr to z damperem i Ti springiem wyjdzie jakies 4200 gr, tak na oko :P
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości