Strona 2 z 4
: 03.11.2009 23:34:37
autor: ablee
mlynooo to kup L i po problemie...
U nas wiele osób ma IH dogadaj się z kimś kto ma M oraz L, byś mógł sobie pojeździć i wtedy ocenisz, który rozmiar ci bardziej pasuje.
: 03.11.2009 23:36:38
autor: Zaborowski1
mlynooo tyle ze kosztem długosci rower jest mniej zwrotny co chyba nie jesta takie fajne .. Chodz w sumie jezeli wolisz długie ramy to Twój wybór lecz chyba fajnie miec zwrotniejszy rower ; d
: 03.11.2009 23:45:29
autor: Spaced
Zaborowski1 w tym kraju

Ogarnij, ze wiekszosc czołowki swiatowej jezdzi na ramie o rozmiar wiekszej lub z dłuzsza górną rurą. Zreszta jak byles w kanadzie to pewnie zauwazyles, ze na szerszej trasie az tak zwrotnosci freeridówki miec nie trzeba

: 03.11.2009 23:50:20
autor: mlynooo
Spaced pisze:Zaborowski1 w tym kraju Ogarnij, ze wiekszosc czołowki swiatowej jezdzi na ramie o rozmiar wiekszej lub z dłuzsza górną rurą
dokladnie. z tego co slyszalem to Hill jezdzil na IH z przednim trojkotem od Lki a wachacz byl od Mki. Tak slyszalem ile prawdy to nie wiem :DD
Zaborowski1 ale ja jestem dlugi i mi nie wygodnie jak wale kolanami o kiere.
: 04.11.2009 08:42:22
autor: hemi427
mlynooo przejezdzilem obie ramy z tym ze glory to pierwsze. Obecnie kupuje 4 sundaya z koleji,wiem o sprzecie od A do Z. Na ridemonkey jest topic o sundayach ktorym kiedy administrowalem,jak masz jakis problem tech to napisz to pomoge z IH. Wazne zebys kupil modele po 2007 roku, Jak nie jestes jakims mega pro to nie przejmuj sie czy factory czy wc- roznica w masie nie wielka. Byc moze bede mial na sell calego sundaya 2007 team za 3500zl (caly rower). Jak masz tyle wzrostu to tylko L,ja mam ok 184 i tylko na takich smigam,zwrotnosc tworza przedewszystkim katy i madra geometria a nie dlugosc ramy a tu kazdy besprzecznie sie zgodzi ze poza dw-link to sunday przez geo zrobil rewolucje w swiecie mtb-wszyscy zaczeli kopiowac wysokosc suportu,kat glowki,proporcje trojkatow itp.W 2006 na sea otter gosc z ih mi powiedzial ze prawie kazda firma mtb uderzala do nich o pozwolenia patentowe (lacznie z specializedem np. ) Glory na pewno tez fajne ale ode mnie...tylko sunday,ratki w gore (nisko suport) i idzie jak po szynach.pzdr
: 04.11.2009 09:44:59
autor: mlynooo
hemi427 moge wiedziec czemu modele po 2007r?? To prawda ze nie wszystkie dampery tam działają?? przynajmniej DW z nimi nie dziala tak jak powinien? Jezeli chodzi o Factory to chcialbym kupic jak najlepsza wersje ramy, chociaz jezeli nie znajde nic odpowiedniego to nic na sile.
: 04.11.2009 10:08:03
autor: ArthurGreen
mlynooo, od 2007r jest inny link dolny z grubszym sworzniem, przez co nie łapie tak luzów jak roczniki 05-06'..
Dampery foxa i 5th pasują a o ile się nie mylę, to do Vivida idzie inny link..
Standardowa długość 241 więc z damperami raczej nie ma problemu jak to jest w przypadku m6
: 04.11.2009 10:46:49
autor: bike86
sorki, nie wniose nic do tematu, ale hemi427 odbierz PM prosze;)
: 04.11.2009 12:53:41
autor: hemi427
Tak jak napisal
ArthurGreen Weagle w 2007 roku przeprojektowal zawias zeby nie bylo akcji z luzami i pekaniem osiek.Inne lozyska,zmieniony gorny link,oczka dampera z 8 na 10 mm i jeszcze pare tam gratow. W efekcie powstal porzadny i solidny zawias.
Po 2007 da sie wlozyc praktycznie kazdy damper poza moze revoxem.
Co jest wazne to w momencie zakupu dowiedziec sie czy to orginalny damper jaki wyszedl z fabryki,jesli nie to czy jest "sunday tuned". Dw-link to pierwszy chyba system w mtb ktory wymaga zmian w damperach...praktycznie chodzi o jak najnizsza wartosc low compression/platformy a najlepiej jej po prostu brak. Zdecydowanie najfajniej chodzi z vividem i x-fusionem. Polecam topic na RM....jest tam mnostwo postow ale przeczytanie pierwszych 5 stron mysle daje wam kompendium wiedzy o Sundayu
ArthurGreen masz jeszcze tego swojego w tym customowym malowaniu? Jesli zostane na zime w pl to tez chyba zrobie jakas fantazje z kolorami
pzdr
: 04.11.2009 13:17:15
autor: ArthurGreen
Tak, mam jeszcze i jest tak ładny, że aż naprawdę szkoda mi go sprzedawać, ale nie mam potrzeby ani tyle pieniędzy by trzymać/utrzymać 2 wypasione rowery.. Po drugie ja mam M-kę o ile nie nawet S-kę i przy moich 179cm wzr. jednak troszkę niekomfortowo się śmiga..
Przyszły sezon na "żabojadzie" spędzę.. IH idzie do mojego przyjaciela, więc będę mógł popatrzeć czasami

: 04.11.2009 16:23:15
autor: Jaśko
XXX pisze:Co do wagi to w sumie roznica wagi tych ram to jakies 1.5kg.
Nie prawda, rama glory w rozmiarze M, bez dampera, okropnie ciężkiej stalowej ośki 12x150, sterów z dolną bieżnią na kulkach waży około 4700g. więc jakies 600g wiecej od sundaya produkowanego na Taiwanie ( nie wersji factory). Ośke można bez problemu zamienić choćby na maxle, lub sobie dotoczyć alu, stery lzejsze mozna zalozyc.
Druga ważna sprawa dla kogoś kupującego stare glorki - rozmiar M ma krótsza gorną rurke od sundaya S, generalnie wymiarowanie M'ki 06-09 jest spartolone, na prawde mała rama, bardzo blisko jej do S, ale
mlynooo wahacz ma dość długi ( w kazdym rozmiarze to samo jak to zwykle bywa

Jak masz powyżej 180cm to polecam kupić Large, zwlaszcza jak sie ścigasz
: 04.11.2009 16:41:25
autor: Zaborowski1
Spaced no akurat trasa z Canadiana była naprawde waska i pionowa , natomiast na PS to fakt , tam trasy sa naprawde szerokie ..
: 04.11.2009 19:39:03
autor: Spaced
Zaborowski1 no mówiles, ze wiekszosc tras była szeroka
Jaśko >>
http://www.sicklines.com/gallery/showph ... photo/6357 << Ska
Sunday to ~4000g w wersji zwyklej i wlasnie 3/4-1funta (zaleznie od rozmiaru) mniej na factory (czyli 400-600g). Łatwo policzyć, ze na factory wlasnie ww. róznica wagi wychodzi

: 04.11.2009 20:23:28
autor: XXX
ja mam okolo 185cm wzrostu i jezdze na glorce rozm. M i jest ok. nie chacze kolanami o kiere ani nie czuje sie niekomfortowo. Co prawda nie mialem okazji jezdzic na rozmiarze L ale mialem wczesniej Banshee Scream V2 M i byla napewno mniejsza, zdazalo sie ze jak gdzies ostro chcialem dokrecic i sie kolo poslizgnęło to kolanem zarypalem o srubke w gornej polce w 888. a glorce mimo ze czasem mi sie kolo uslizgnie to nigdy nie walnąłem sie w kolano o polke.
Jaśko ma racje co do wagi. ale ja podalem w przyblizeniu roznice na fabrycznych komponentach. Wiadomo ze jakby wrzucic oske Ti/Alu no i wymienic dolna miske sterow bo lozysko w tej co np. ja mam wazy chyba z 200g

ale zato jest wielkie jak od betoniarki i nie rozwali sie napewno :P
ja mialem lajtowac swoja glorke bo wazy okolo 19kg mysle ale pojezdzilem chwile na glorce znajomego ktora wazy okolo 17kg i stwierdzilem ze nie ma sensu pakowac kasy w odchudzanie roweru bo tak narpawde nie czuc roznicy podczas jazdy.
Moze jak kupie juz samochod i bede mial wiecej wolnej gotowki to kupie TiSpringa i dolna miske sterow. No i oske Ti.
: 04.11.2009 22:52:00
autor: Zaborowski1
Spaced no tak , ale jezeli mowimy o A-line'ie to tam było szeroko , natomiast na Canadianie było naprawde wasko.
: 04.11.2009 23:02:26
autor: mlynooo
Spaced wlasnie spojrzalem na wage dampera do tej glorki i jestem przerazony, nie myslalem ze z damperem ta rama wychodzi 6kg.
Z tego co dobrze zrozumialem zwykly sunday wazy ok 4000gr a Factory wazy o jakies 400-600 gr mniej. dodatkowo do tej ramy trzeba doliczyc wage dampera + Ti springa czyli jakies 700gr.
Jezeli kupilbym Factory ktore wazy powiedzmy ok 3500gr to z damperem i Ti springiem wyjdzie jakies 4200 gr, tak na oko :P
: 04.11.2009 23:20:33
autor: Spaced
mlynooo blizej 4300 ale tak

: 04.11.2009 23:34:06
autor: mlynooo
jak bym jeszcze dal jakis powietrzny damper to by mi wyszla 4000 gr cala rama i z calym rowerem zszedlbym ponizej 15kg

jak by mi dobrze poszlo

.
Tylko czy to prawda ze sunday nie dziala zbyt dobrze z powietrznym damperem ???
: 04.11.2009 23:41:16
autor: Spaced
mlynooo to prawda, sunday ogolnie zle dziala z wieloma nie fabrycznie tunowanymi damperami bo był projektowany w okół 5tha, ktora inna charakterystyke ma. Odpusc sobie powietrze.