Strona 2 z 3
: 15.11.2009 20:40:47
autor: Schodek
Aram testował w sezonie te schwalby i opinie wyraził pozytywną, opona pewnie ma też jakieś słabe i mocne strony, znajdzie zastosowanie w konkretnych miejscach...nie każda opona świetnie się sprawdza we wszystkich górach..
KaKTuSSS właśnie, warto zwracać uwagę na realną szerokość a nie na podaną, tak jak Maxxis ma wąskie opony tak Tioga ma super szerokie ! A Wet 2.2 jest tak cienki w kliockach że tylko 2.5 się do czegoś nadaje..
: 15.11.2009 21:00:58
autor: KaKTuSSS
No tak ... a jeździł ktoś na Tiogach black turtle? Ja mam doświadczenia z Intensem i tyle co śmigałem to działał wyśmienicie.
: 15.11.2009 21:05:16
autor: Schodek
Tioga z oponami zatrzymała się w średniowieczu i obecnie w grawitacji nie ma żadnego modelu godnego polecenia.
Intense kontra Maxxis przegrywa wszędzie, masa,trakcja,jakość !!
: 15.11.2009 21:12:02
autor: kona1994
A jak przycinacie klocki wetscreamów, to około o ile. Wtedy trzymanie jest takie same czy gorsze ?
: 15.11.2009 21:20:39
autor: Schodek
tnie się klocki pod trasę, pod warunki..
: 15.11.2009 21:28:21
autor: KaczorAC1
Ja tam nie ufam dla Schwalbe. Opona po 2 tygodniach jazdy w lesie i 3 w bikeparku nie powinna być tak zniszczona. Widać przecież że kawałki gumy są odrywane , nie ścierane.

: 15.11.2009 21:30:45
autor: blackdemon
KaczorAC1 pisze:Ja tam nie ufam dla Schwalbe. Opona po 2 tygodniach jazdy w lesie i 3 w bikeparku nie powinna być tak zniszczona. Widać przecież że kawałki gumy są odrywane , nie ścierane.
To ta gorsza wersja, w 1 mieszance gumy.
: 15.11.2009 22:25:20
autor: Schodek
KaczorAC1 zawodnicza opona potrafi żyć kilkanaście do kilkudziesięciu minut jazdy !!! Jak techniki hamowania brak i opona nabita na kamień to na jednym zjezdzie możesz ją zamordować...2 tygodnie w lesie i 3 tygodnie w bp to w sumie daje bardzo dużo, nawet jeśli to 2 tyg i 3 dni w bp to i tak uznaję to za dobry wynik
...pomijając fakt że nie wiem jakie były warunki na trasie, na jakim ciśnieniu i z jakim poziomem jezdziłeś, wystarczy że się podjarałes lekko i z zapiętym tyłem w zakręty wchodziłeś...klocki zerwiesz w każdej oponie jak zle hamujesz....
: 15.11.2009 22:30:21
autor: Spaced
KaczorAC1 jak wyzej pisal kolega o schwable. Teraz miekkie schwable mniej sie zuzywa po narzekaniach na pierwszy rzut opon wiec nie ma tego problemu. Pomijam, ze jak schodek pisze zalezy jak w lesie, jakim lesie i ile w tym lesie

Do tego czy byly dojazdy po asfalcie czy nie. 5 tygodni jak na opone to baaaaaardzo dobrze jesli to było całosc jazda. Policz zreszta sobie ile łacznie tygodni (samej jazdy, a nie dni gdzie jestes obok miejscówki) masz w sezonie i zobaczysz, ze te 5tyg to nie jest 10% roku

: 15.11.2009 22:54:28
autor: GgG
Do kolegów z pierwszej strony piszących o kendzie knarly - jaką wersję opony mieliście? Bo są dwie

Jedna jest cienka i ma gumę coś jak 70a maxxisa, a druga ma grubszą sciankę, waży ~1150 i miękką gumę (wersja eco). Razem z SeraaX'em ważyliśmy obie opony, macaliśmy, obaj mamy też po komplecie tej "lepszej" kendy, niestety ja nie testowałem jeszcze swojej opony w bagienku, ale nasz modek chwalił sobie tą oponę, zresztą na pewno jeszcze coś napisze w tym temacie.
: 16.11.2009 14:45:17
autor: Vin_OSW
Ja może coś dodam od siebie na temat Schwalbe Muddy Mary (2,5 DH, SnakeSkin, Double Carcass, Gooey Gluey dla jasności) Jeszcze ani razu mi się nie ślizgnął rower na nich, ani jednego snejka, oczyszczają się ładnie, trochę duże opory toczenia, ale idzie się przyzwyczaić i jakoś szybko się nie ścierają.
: 16.11.2009 15:50:33
autor: Monx
Również polecić mogę Schwalby MM i DD.
Bardzo lekkie i wytrzymałe. Świetnie kleją i nie zapychają się.
Tylko jak sie jedzie po czymś twardszym to czuć bieżnik.
Na MM ( na tyle ) zdarza się czasem w płynącym błocie ponadprogramowy drift, dlatego jeżeli zamierzasz wybierać się na jakieś wyjątkowo głębokie błoto to DD będą lepsze.
: 16.11.2009 15:53:20
autor: Spaced
Monx 2.5tki nie wazyly prawie tyle co maxxxisy?
: 16.11.2009 16:59:47
autor: Aram
KaczorAC1 pisze:
Ja tam nie ufam dla Schwalbe. Opona po 2 tygodniach jazdy w lesie i 3 w bikeparku nie powinna być tak zniszczona. Widać przecież że kawałki gumy są odrywane , nie ścierane.
Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Opony ze zdjęcia to są STARE schwalbe które były twarde i przez to się wyrywały klocki, chociaż wątpię że to miało miejsce po 2 tyg jazdy. Wszystkie modele schwalbe przede wszystkim nadają się dużo lepiej od maxxisa do jazdy na niskim ciśnieniu! Waga też jest minimalnie większa ale odporność na dobicia dużo większa. Mam teraz w domu wszystkie opony z 4 modeli zjazdowych schwalbe i je testuje.
http://downhilltires.com/index.php?id=9 tu możecie zobaczyć wszystkie opony schwalbe na rok 2010 ja mogę polecić mieszankę gooey glue bo tylko na takiej jeździłem (team yeti po sezonie testów uznał ją za najlepszą) Proszę nie mylić nowych schwalbów z oponami z rowerowego bo to całkiem inne opony. Na razie najwięcej używałem modelu dirty dan który trzyma się lepiej od maxxisa np na polanach, otwartych zakrętach i trawersach. Przyczepność na korzeniach jest bardzo podobna. Schwalbe są droższe od maxxisa ale moim zdaniem warte swojej ceny! Jak ktoś nie wie gdzie kupić proszę pisać do mnie na PM
: 16.11.2009 18:38:49
autor: jestem12314
: 16.11.2009 18:42:43
autor: maxxis
No to za 29 zł to będziesz miał plastikowe klocki , więc nie będzie miała ta opona wiele wspólnego z oponą na błoto .
: 16.11.2009 18:53:28
autor: GgG
maxxis przeczytaj sobie co pisałem wyżej o kendzie. Szkoda że nie mieszkamy blisko siebie to sam byś zobaczył czy oby na pewno są plastikowe

Są o wiele miększe od nokiana 50a, akurat to mam najmiększe w domu to do tego mogę porównać.
: 16.11.2009 19:05:37
autor: maxxis
Ja mówiłem o tej z aukcji a ona waży 850 gram więc to jest ta druga wersja a ją macałem i klocki prawie jak z plastiku ma więc nie sądze aby dobrze trzymała , jeśli będę mieć jakąś kase zbędną to kupię tą oponę i zobacze jak sobie radzi w błotku .
: 16.11.2009 19:32:18
autor: GgG
http://www.allegro.pl/item808902564_opo ... bloto.html
Ta opona jest twarda cienka i lekka.
http://www.allegro.pl/item816315807_now ... dh_4x.html
A ta jest miękka gruba i ciężka.
Nie patrz na napis ile waży tylko na zdjęcie opony, tam gdzie jest duży napis to jest gorzej, na tej lepszej jest tylko takie dyskretne "kenda"