Zumbi F-22

jan.mikael
Posty: 145
Rejestracja: 19.06.2009 20:15:04
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: jan.mikael »

ja od siebie powiem tylko tyle- ktoś w tej ramie kto czasami będzie potrzebował zrobić z niej naprawdę AM i podjechać, będzie często sztyce wymieniał...
dawniej mikael:)
yoonior
Posty: 162
Rejestracja: 21.08.2006 15:14:24
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: yoonior »

Mam wrażenie, że kilka osób używa słowa ENDURO bo nagle zrobiło się modne. Czyli lanserskie :D

Gdyby jednak zobaczyć do prasy fachowej jakie rowery są testowane w kategoriach "enduro/all mountain" i jakie ramy producenci wstawiają do tej kategorii, to zrozumiecie dlaczego tyle osób jest rozbawionych zaszufladkowaniem nowej ramy Zumbi F22 do "enduro".

Należy odróżnić błędne sklasyfikowanie przeznaczenia tej ramy (przez samego producenta i piszących newsa) od reszty dyskusji. To, że Zumbi chciał bardzo być 'trendy' i wrzucił w nowy projekt do nie tej szufladki - trudno.

Mam nadzieję, że rama będzie udana, ale nie nazywajcie jej proszę "enduro" ;)

p.s.
B.Z., disbrainer i Kefir - bez urazy, ale wybaczcie bo jakoś nie kojarzę was z jazdą po górach, podjeżdżaniem, zdobywaniem szczytów z rowerem bez wyciągu itp.

A fotoszopowanymi symulacjami możemy się przerzucać w nieskończoność

Obrazek
Junior/G3R
www.g3riders.com
topick
Posty: 529
Rejestracja: 29.05.2006 08:04:39
Kontakt:

Post autor: topick »

B.Z. pisze:Nie bądźmy dziećmi, po co ktoś miałby to robić? Poza tym jeśli stawiasz zarzut powinieneś sam przytoczyć jakies podstawy a nie uprawiać demagogię. Ja na przykład wierzę no i co w związku z tym? Cały argument pada?
jakimi dziecmi , zobacz ze siodlo jest prawie 2 cm nizej niz w treku i jest juz wysuniete bardziej do tylu . podnies o te 2 cm a dostaniesz siodlo 1/4 jego dlugosci wysuniete do tylu. to jest tak samo wyrazna roznica jak w kacie glowki.
B.Z. pisze:a nie przyszło ci do głowy,że w przypadku większego rozmiaru ta rura może być wspawana pod innym kątem?
nie mam do tego zadnych podstaw . twoje domysly niczego tu nie zmienią. Moze bedzie tak a moze inaczej. Jakos ne widzialem u u inych producentow aby kat siodlewej by inny dla innych rozmiarow
B.Z. pisze:Wątpliwe to są podstawy tego stwierdzenia. Po pierwsze nie liczyłeś więc nie wiesz, po drugie sztyca jest najgrubsza z możliwych, po trzecie w F44 taki patent jakoś się sprawdza, dlaczego nie ma się sprardzić i tutaj?
to akurat widac golym okiem. jak dluga jest dzwignia pod jakim katem dziala na uklad sila. jak to nie bedzie pekac to zjem swoje opony ;)
B.Z. pisze:Dlaczego nie to samo? Ile waży mocowanie przerzutki do suportu? Ile waży rurka która musiałaby w tym przypadku pełnić rolę wspornika? Ile droższa jest przerzutka mocowana do suportu od zwykłej?
mialem na mysli bardziej HS ktorego ktos tu zaproponowal. Jesli chodzi o przerzutke mocowana pod suportem to oczywiscie jest to jakies rozwiazanie ale zapawne juz o napinaczu mozesz zapomniec.
B.Z. pisze:Santę Driver8 też należy sobie darować? Pewnie że nie jest to rower XC/AM, ale definicja enduro jest szeroka.
jasne idealny rower do rower do enduro, rownie dobry wiec jest aktualny big hit. 5kg w ramie to idealne.

B.Z. pisze:W tej sytuacji geometria z cechami zjazdowymi jak najbardziej ma sens, bardzo ważne jest, żeby rower był stabilny,
czy ja mu bronie stabilnosci ? dlugosci i katy poza siodlowa moga byc calkiem przyjemne.
B.Z. pisze:Problemy z podjeżdżaniem zresztą łatwo ogarniąć stosując odpowiednią amortyzację. Blokady, zmiana skoku, bez problemu można kupić co tylko dusza zapragnie i porfel pozwoli.
nie po to inwestuje w zawieszenie zeby jezdzic na sztywnym. zawiesznie ma pomagac na podjazdach. niech sobie sciganci z xc blokuja. Nikt tu nie mowil o tym, ze ten system zawiesznie to uniemozliwa. Wyrazamy jednak obawy czy przesuniecie rowerzysty do tylu nie bedzie nadmierne. Zwlaszcza w tych wiekszych ramach.


Podsumowujac:
1)kat podsiodlowej zbyt plaski przez co podajzdy moga byc utrudnione (da sie to latwo potwierdzic lub wykluczyc) oraz naraza rure i sztyce na nadmierne obciazenia. To bedzie pekac i tyle.
2) przelozenie ramy zbyt duze 2,25 /6,7 skoku. W f-44 zmienia sie od 3,6 do 2,8 a tu bedzie jeszcze wieksze wiec uzycie powietrznych staje sie duskusyjne.
3) nieznana cena

jest jeszcze jedne nieporusznay akpekt . Podjescie biznesowe. Po co budowac tak kontrowersyjna rame (w kontekcie enduro). ludzie sie od razu zrazaja.
Pamietam taki sma problem miala ramka marverick ml8.
sprzedam rame Santa Cruz Bullit L-ka 04 dodatki . sprzedam roco tst 215 + sprezyna
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

topick pisze:jakimi dziecmi , zobacz ze siodlo jest prawie 2 cm nizej niz w treku i jest juz wysuniete bardziej do tylu . podnies o te 2 cm a dostaniesz siodlo 1/4 jego dlugosci wysuniete do tylu. to jest tak samo wyrazna roznica jak w kacie glowki.
No jest, ale nie popowiadaj, że rysunek jest niewiarygodny. To że jest różnica w kątach to nic nie znaczy. Rower nie jest typowym AM przecież.
nie mam do tego zadnych podstaw . twoje domysly niczego tu nie zmienią. Moze bedzie tak a moze inaczej. Jakos ne widzialem u u inych producentow aby kat siodlewej by inny dla innych rozmiarow
Twoje domysły tym bardziej nic nie zmienią. A że nie widziałeś tego u innych producentów... Po pierwsze mało widziałeś, po drugie to jeszcze nie znaczy, że będzie słabe. Insynuujesz, zakładasz z góry, że będzie źle a potem odwracasz kota ogonem,że to ja bazuję na domysłach.
topick pisze:to akurat widac golym okiem. jak dluga jest dzwignia pod jakim katem dziala na uklad sila. jak to nie bedzie pekac to zjem swoje opony
Na oko to w szpitalu leczą. Ile ram skonstruowałeś, że jesteś taki pewien że nie wytrzyma? A co twoje gołe oko powie o tym budynku?

Obrazek

Jakiś to cud sprawia, że się jeszcze nie zawalił?
jasne idealny rower do rower do enduro, rownie dobry wiec jest aktualny big hit. 5kg w ramie to idealne.
Ile waży F22? też 5 kg?
topick pisze:czy ja mu bronie stabilnosci ? dlugosci i katy poza siodlowa moga byc calkiem przyjemne.
Wyliczasz cały szereg cech, które rzekomo dyskwalifikują go do enduro.

topick pisze:1)kat podsiodlowej zbyt plaski przez co podajzdy moga byc utrudnione (da sie to latwo potwierdzic lub wykluczyc) oraz naraza rure i sztyce na nadmierne obciazenia. To bedzie pekac i tyle.
No i co z tego że podjazdy moga być utrudnione? Skoro utrodnione są podjazdy to ułatwione są zjazdy, zawsze jest coś za coś. Jak nie pasi to kup Treka i się ciesz. A co do tego że będzie pękać to się jeszcze okaże. Na razie ufając bezgranicznie swojemu przeczuciu mówisz, że będzie pękać, a ja mówię, że osobiście dopilnuję, żebyś zjadł oponę jak się okaże,że nie będzie pękać. Nie wiem jak będzie, ale gostek który to opracował w przeciwieństwie do ciebie skonstruował w życiu trochę różnych ram i jakoś bardziej wierzę w jego doświadczenie niż w twoje insynuacje. Nie wykluczam,że jakieś błedy gdzieś mogły zostać popełnione, ale zakładanie z góry, na pewno będzie się łamać w tym miejscu to jest trochę słabe.
jan.mikael
Posty: 145
Rejestracja: 19.06.2009 20:15:04
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: jan.mikael »

B.Z z całym szacunkiem, co do różnych parametrów tej ramy można się kłócić, ale pochylenie rury podsiodłowej jest po prostu absurdalne, miałem już kilka rowerów, w jednym ( jamis dakar xlt) po wsadzenieu 66light eta rocznik 2006 zrobił się naprawdę solidny czoper, w którym sztyce gięły się jak z plasteliny. A mimo to było to nachylenie SPORO bardziej pionowe, a sztyce które tam leciały to też nie były badziewia za 50-60 zł. Ten pomysł to jest absurd, przy takim nachyleniu będą się gięły sztyce, a kto wie jak spawy zniosą to na końcu dźwigni. Szczerze mówiąc zastanawiam się nad tą ramą, bo odpowiada mojemu podejściu do am ( zjazdy zjazdy przy niewykluczaniu możliwości podjechania w górach) ale z tym parametrem muszą coś zrobić, bo doświadczenie podpowiada mi że to się szykuje mała tragedia. Co do wiary w wiedze projektanta- obawiam się że przy całym jego doświadczeniu zgubił go pomysł żeby przenieść jak najwięcej gotowych rozwiązań z f-44 , co samo w sobie rokuje ciekawym prjektem, ale po prostu pomysł z zachowaniem parametru który nawet w f-44 wyróżnia się radykalizmem ( porównując z innymi ramami dh kąt podsiodłowej w f-44 jest naprawdę mocny!) jest idiotyczny, TAK SIĘ NIE ROBI!
dawniej mikael:)
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Wydaje się, że ze względu na konstrukcję zawieszenia nie bardzo było gdzie indziej rurę podsiodłową upchać. Tam gdzie tradycyjnie ona jest w F-22 jest damper.
KefirQn
Posty: 1264
Rejestracja: 03.06.2007 11:25:51
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KefirQn »

yoonior to mało o mnie wiesz i o mojej " historii " rowerowej..
Części rowerowe na sell: smietana.dh@gmail.com Pisz czego szukasz :)
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Jak dla mnie to jest to od dawna zapowiadane mini-dh.. Brak mocowania przedniego "zmieniacza" i kąt podsiodłowki dyskwalifikuje tą ramę jako enduro..

Inny problem, to rozbieżności w identyfikacji dyscyplin.. Jak na moją skromną wiedzę (dobrych kilka lat scignia w XC), to na bank nie jest to rama "enduro"
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Moim zdaniem to produkt zrobiony "na siłę". Na zasadzie, że wypada mieć w katalogu ramy do różnych dyscyplin i tyle. A, że pomysłu nie było, to wyszło jak wyszło.
A enduro to takie coraz bardziej modne pojęcie...
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Jak wiadomo, Zumbi robi samo ramy i można troszkę pokombinować przy geometrii, przynajmniej kiedyś tak było. Myślę, że nie było by problemu w zwiększeniu kąta podsiodłówki, bez ingerencji w zawieszenie, bo narazie to jest on równie bez sensu jak kąt główki w signie :)
Tom@s
Posty: 568
Rejestracja: 09.09.2005 02:19:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tom@s »

B.Z., przytaczając uniwersalność Treka, miałem na myśli to, że da się na nim wygodnie pojeździć w każdej z dyscyplin (enduro/fr)... sądząc po kącie podsiodłówki w Zumbi, to przy wysoko podniesionym siodle może być lekki dyskomfort podczas jazdy, nie neguję oczywiście, że jest to zła rama, ale "na oko" takie mam wątpliwości... tym bardziej, że to niszowy produkt, nie będzie jeździć tego milion sztuk i powinien sprawiać wrażenie, że nadaje się do tej dyscypliny, a mnie nie przekonuje (w przeciwieństwie do Treka czy innych tego typu konstrukcji)

ktoś już wspomniał, że ta rama bardziej wygląda na fr/minidh i też takie odnoszę wrażenie, a stwierdzenie enduro... no cóż, podążamy za modą i najbardziej dynamicznie rozwijającym się obecnie stylem w mtb...
43RIDE magazyn rowerowy
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Tom@s pisze:ktoś już wspomniał, że ta rama bardziej wygląda na fr/minidh
Ja wspomniałem na samym początku ;) Jak dla mnie to rama od początku projektowana jako F44 z mniejszym skokiem, czyli swego czasu popularne mini - dh.. W połączeniu z odpowiednim amorem mamy wersję FR.. Reszta (z całym szacunkiem dla Pawła) to raczej marketingowy bełkot, bo raczej nie ma rowerów o tak szerokim spektrum użytkowania..

No chyba że mamy prawie "eferkę" i prawie "endurkę"
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

nie rozumiem o co cale to wielke halo wokol nazwy "do czego" ma ta rama byc. moze i niezbyt fortunnie zostala nazwana jako "enduro" bo jak widze wiele osob oburzylo sie, ze przeciez nie nada sie do enduro. wiec moze warto spojzec na nia po prostu jak na kolejna uniwersalna rame? i rozpatrzec wtedy do czego moze sie nadawac a do czego nie. osobiscie dziwie sie jak sztywne wg niektorych okazuja sie granice pojecia "enduro" i jak hermetyczna jest to kategoria. czy wobec powyzszego, gdyby na stronie producenta podane bylo ze F-44 to rama do DH, to wszystkie rowery w wersjach FR na tej ramie zlozone juz sie do DH nie nadaja? to mniej wiecej podobny tok myslowy, ktorego zupelnie nie rozumiem. jesli ktos oczekiwal ze bedzie to rama z bardzo pionowo ustawiona sztyca, to po prostu nie jest to rama dla niego i tyle. znajda sie inni jej amatorzy, bo akurat pole do popisu przy skladaniu roweru na tej ramie jest ogromne.

osobiscie uwazam, ze jesli mowa jest o zupelnie nowym produkcie, to pomogloby troche wiecej zdjec w roznych setupach - od widelca 130 do 180 by zobaczyc co i jak (ze strony zumbi to raczej nie bylby problem;) )
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 11.12.2009 20:45:45
Lokalizacja: wieś?
Kontakt:

Post autor: Forumowicz »

Rama AM/Enduro to to na pewno nie jest. Zakładając, że rama/rower do enduro ma być wygodny i dosłownie uniwersalny, co oznacza tyle, że można na nim spokojnie przemieszczać się i po płaskim i w górę, jak i w dół w dość zróżnicowanym, trudnym wręcz terenie, a tutaj mamy nic innego jak rower do lżejszego freeride'u i dh. Nie da się ukryć, że jest to rama 'na siłę', po całkowitych kosztach, byle tylko mieć 'coś' w ofercie, kwalifikując to do ostatnio popularnej kategorii rowerów 'enduro'. Swoją drogą, dziwi mnie trochę, że producent nie podaje na stronie prawdziwej wartości kąta rury podsiodłowej, tylko umieszcza oznaczenie - G, z tego co widzę na stronie w opisie F-22, wynosi ono 72', czemu to ma służyć, bo nie za bardzo rozumiem, jeśli kąt rury podsiodłowej wynosi +/- 60'?

Do ramy zjazdowej w wersji F-44 nie mam większych zastrzeżeń, ale F-22 i jego zaklasyfikowanie według producenta, to duży błąd.

Podsumowując, nic na siłę Panowie, nic na siłę.
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

=disbrainer= pisze:
nie rozumiem o co cale to wielke halo wokol nazwy "do czego" ma ta rama byc. moze i niezbyt fortunnie zostala nazwana jako "enduro" bo jak widze wiele osob oburzylo sie, ze przeciez nie nada sie do enduro. wiec moze warto spojzec na nia po prostu jak na kolejna uniwersalna rame?
Z całym szacunkiem i zgodnością z Twymi poglądami, to w tej chwili się z Tobą nie zgadzam.. Jak wspomniałem - sporo jeździłem w XC i wiem jak ważna jest geometria przy podjeżdżaniu.. Zbyt krótka sztyca naprawdę utrudnia wspinanie.

Może mylnie klasyfikuję, ale w tej chwili sporo FS w XC, ale oczywiście w wartościach dla rear shock 80-100mm .. Jak dla mnie enduro to używając rajdowej terminologii - XC plus. więc 100-140mm z geometrią XC i większą frajdą z jazdą w dół..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

no widzisz Arturze:) a dla mnie np rower enduro to rower min 150mm skoku przod/tyl, do 170 wlacznie, przy czym zawsze wiekszy fun mam ze zjazdu niz z podjazdu, przy czym ten drugi zawsze ma dla mnie takie znaczenie, byle wdrapac sie jakkolwiek tam gdzie chce. no i w takim razie czy to juz nie jest enduro? tyle jest podejsc do enduro ilu bikerow na swiecie i kazdemu inaczej pasuje. o to mi chodzi :)
szczerb_
Posty: 693
Rejestracja: 10.01.2007 11:20:11
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: szczerb_ »

=disbrainer= wg. najpopularniejszych szufladek to, to Twoje enduro się AM nazywa chyba....

Ale w każdym razie moim zdaniem rozmowa zaczęła być równie idiotyczna, jak próby zaszufladkowania co ciekawszych kapel :) Najlepiej niech ktoś (mieszkający w miarę nieopodal) odwiedzi producenta i zda recenzje z jazdy próbnej (dobrze kojarzę, że istnieje możliwość?) - zaczął się weekend, więc może ktoś znajdzie chwilę i będzie o czym pogadać.
bot przypominający na gg o klikaniu w pajacyka:
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
topick
Posty: 529
Rejestracja: 29.05.2006 08:04:39
Kontakt:

Post autor: topick »

=disbrainer= pisze:esli ktos oczekiwal ze bedzie to rama z bardzo pionowo ustawiona sztyca, to po prostu nie jest to rama dla niego i tyle. znajda sie inni jej amatorzy, bo akurat pole do popisu przy skladaniu roweru na tej ramie jest ogromne.
a terez juz jest wszysko jasne: jest to rama enduro dla amatorow . dodajmy dla kompletnych amatorow :lol:

to co napisales jest zuplenie nie zrozumiale. Na sile to z kazdej zjazdowki da sie zrobic takie enduro. tylko jakos producenci nie pisza, ze to do all mountain czy enduro. niech zymbi poprawi te rame lub przynajmnie opis na stronie...

przy okazji moze zumbii uzupelniloby specyfikacje o wysokosc ramy bo te s,m,l nie wiele mowi.
Im bardziej przygladam sie przednim trojkatom f22i f44 tym bardziej zanikaja miedzy nimi roznice. Nie zdziwilbym ie gdyby byly w zasadzie identyczne, dzieki czemu nie potrzeba dodatkowych inwestycji w oprzyrzadowanie produkcyjne. Ekonomiczne podstawy powstania tej ramy sa dosc prawdopodobne
sprzedam rame Santa Cruz Bullit L-ka 04 dodatki . sprzedam roco tst 215 + sprezyna
uzurpator
Posty: 576
Rejestracja: 17.07.2008 07:56:29
Kontakt:

Post autor: uzurpator »

Nałożyłem f22 i f44 na siebie, wyrównując je na mocowaniu ISCG.

Obrazek

Rzuca się w oczy następujące:

1. Przedni trójką jest w zasadzie kosmetyczną wariacją na temat f44. Różnica to głównie zmienna geo i może inne rury (f22 jest circa 700gr lżejsza od f44)

2. Krzywki i tylny trójkąt są w 100% inne, aczkolwiek są w tym samym stylu - f44 jest tutaj bardziej "pancerna". Swoją drogą - oznacza to, że prawdopodobnie przednie trójkąty w tych ramach są ze sobą wymienne...

3. Rower z początku tego wątku jest koszmarnie "płaski" - wybitnie przeznaczony do FR czy DH. Zumbi powinno pokazać ten rower także w wersji "podjazdowej" - z amorem ~140mm-150mm ( nixon, pike or whatevers ), bardziej stromym kątem główki, dłuższym mostkiem oraz siodełkiem do podjazdu.

Teraz FAILe:

FAIL 1:
Podsiodłówka - o ile jest możliwe, teoretycznie, ustawienie siodełka na płasko to...
- Zbędnie to obciąży podsiodłówkę (i sztycę) zwłaszcza przy cięższych kolesiach ( mam 100kg, wiem co mówię ;) )
- Uniemożliwia sensowne ustawienie siodełka względem suportu - co więcej - im wyżej siodło, tym bardziej do tyłu będzie wywalone. Efekt jest taki, że podniesienie siodła do podjazdu zabije możliwość podjeżdżania ze względu na przesunięty do tyłu środek ciężkości ( w normalnym rowerze ten efekt też występuje, ale tutaj jest posunięty do absurdu ze względu właśnie na kąt podsiodłówki )
- Uniemożliwia stosowanie regulowanej sztycy - bo te zabawki nie są dostosowane do tak ekstremalnego kąta podsiodłówki.
- Wiele sztyc nie ma tak szerokiego zakresu regulacji, aby pozwolić na obrócenie siodła aż tak mocno.

FAIL 2
Nie widzę możliwości zamocowania przedniej przerzutki. Nie ma na nią przelotek w ramie (albo ja nie widzę). Poza tym - nawet e-type nie wejdzie, bo po pierwsze nie ma "bolca" na umocowanie blachy, po drugie nie ma możliwości bottom-pulla ( zawadza damper i dolny link ).

FAIL 3
Regulacja skoku jest z dupy. Wsadzając damper 190mm ( minimalny wg Zumbi ) do dziury na 170 skoku uzyskamy suport w podłodze i kąt DH przy 140 skoku... - podczas gdy w ramie _enduro_ wtedy spodziewałbym się pionowego kąta ramki w takej sytuacji. Regulacja jest zrobiona na opak lub brakuje możliwości regulacji wysokości suportu.

Swoją drogą - zumbi daje 4 długości damperów różniące się o 20mm oraz 2 możliwości doboru skoku. Gdzie jest 8 geometrii?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości