Strona 2 z 2

: 22.02.2010 19:06:24
autor: frango
0gór Ta sprężyna na zdjęciu przypomina Progressive. Oni robili sprężyny o małej ilości zwojów. Były bardzo lekkie i dobrej jakości. Czasami można je jeszcze znaleźć na eBayu.
Ale Progressive już nie robi gratów do MTB.
Większość, jeśli nie wszyscy obecni producenci, robią sprężyny Ti o większej ilości zwojów. Dzięki temu, sprężyny jest mniej wysilona, obciążona.
Podejrzewam, że dzięki temu można użyć "gorszego", a zatem tańszego stopu tytanu.
DSP Racing, której sprężynę mam, sprzedaje swoje produkty za 200$. To chyba najtańsza oferta na rynku.
Moja 2,75x300lbs waży 280g.

: 22.02.2010 19:13:12
autor: swiechu56
Mi się wydaje że mniejsza liczba zwojów przekłada sie na sztywność przez co jest chyba większe prawdopodobieństwo skrzywienia dampera...Tak mi się wydaje ale nie wiem czy sprężyna na tyle usztywnia całą konstrukcje:p

: 22.02.2010 21:30:52
autor: ReplaY
Mniejsza ilość zwojów w sprężynie oznacza jej krótszy żywot, nawet w przypadku tytanowych. Mniejsza ilość zwojów to oczywiście mniej materiału, a zatem mocniejsze hartowanie. Sprężyna nadal musi znosić te same obciążenia, co jej bardziej uzwojony odpowiednik, zatem szybciej się zużywa. Zasada ta jest trochę mniej bolesna w przypadku sprężyn o niższych twardościach i podejrzewam, że ta ze zdjęcia właśnie taką jest, tzn. ok. 250 lbs/in. Popatrzcie na sprężyny w damperach Curnutta do ramy Foes DHS Mono 2:1 - twardość niska z racji małego przełożenia i niewiele zwojów.

: 22.02.2010 21:41:54
autor: dedekFR1
Progressive to na pewno nie jest bo ma gęstsze zwoje. Ale tobie frango coś mało ta sprężyna waży, z taką wagą to elegancko ;) Gdzie ją kupowałeś i ile cię na PL wyszło ostatecznie ?