Strona 2 z 3
: 28.02.2010 23:58:39
autor: Las3k_91 Ldz
Spaced, ja mam ramę z 2004r i suport jakieś 2cm niżej niż osie przy skoku 9", ciągle nie wiem jaką, ale znośną wagę i płaską główkę bez przeróbek i przy normalnym damperze...
Poza tym masz trochę racji, jest rozwój, bo to dość młody sport, ale 5 lat temu też było na czym jeździć [wcześniej nie pamiętam].
: 01.03.2010 00:10:42
autor: Schodek
...dobra dobra dziś można poskładać xc fulla na 8.4kg !!
Ibisa od 10kg o skoku 140+
a Dh maszinn w rejonie 15kg !!
Współczesny rower żyje 4 razy dłużej przy 20 razy większym HC !!
A ile miał kiedyś masy Xc sztywniak ( lekki ) w 1999r ??
Ile w 98r miał skoku dh rowerek ?? i jaką miał masę i trwałość ??
Nie nie ma progresu, tak jak w komputerach nie ma...ani w samochodach
: 01.03.2010 00:46:51
autor: Spaced
Las3k_91 Ldz ale chodzi o średnia rynku. 5 lat temu zaczynało sie robic niezle ale ogólnie róznica miedzy bikami byla duza, teraz trudno w bagno sie z bikiem wpakowac.
Swoja droga 2cm ponizej osi bankowo nie masz bo bys miał najnizszy bike na rynku

Sprawdz pomiary.
Schodek z posta na post ten dh rower ci chudnie :P I nie sama waga sie zyje.
: 01.03.2010 01:02:49
autor: Schodek
Spaced a zadałeś sobie trochę wysiłku aby policzyć dane z tematu Artura Sunna ?? yunior do dziś kalkulatora szuka
Wiadomo że to tylko przykład jakie dziś są możliwości...98% ma inne zmartwienia niż waga...ale masa pokazuje gdzie sa granice
W Polsce nie ma zmian...na świecie są ale nie u nas
: 01.03.2010 01:12:47
autor: Las3k_91 Ldz
Spaced, odsyłam do zdjęcia tu:
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=57226
Wg moich pomiarów jest ponad 2cm niżej. I tak, jest bardzo nisko, już się nie robi takich racingowych rowerów

: 01.03.2010 13:33:16
autor: Spaced
Las3k_91 Ldz robi tylko nie sprzedaje zwyklym zjadaczom chleba

Faircloth + teamowe m6tki cos kolo tego miały, podobnie team nicolaia. Jak dla mnie to troszke przegiecie jak sie ma zamiar gdziekolwiek pedałowac ale moze kwestia przyzwyczajenia sie (ew. korb funna 140mm :P )
: 01.03.2010 15:58:01
autor: Lisek-Tm
Las3k_91 Ldz tak nisko to chyba przesada ;p nie wadzisz korbami o ziemie? a z tego co widze da sie nizej, obnizajac boxxera na polkach hehehe :P
: 01.03.2010 19:09:17
autor: Las3k_91 Ldz
Wadzę, ale jak pedałuje. Na jakiś większych bajborach czy po lądowaniach, jak zawiecha jest ugięta trzymam korby poziomo i jest ok. A korby mam 175mm, na razie nie zmieniam, chyba, że się okazja trafi.
Lisek-Tm, da się Boxxa jeszcze niżej, ale po co? I tak jest najniżej w lesie
Zobaczycie, za 3-5 lat to będzie standard

: 02.03.2010 02:00:20
autor: Schodek
..to jak z tym kalkulatorem bo już 2 się zgubił w poszukiwaniu ??
Wysokość suportu warto sprawdzać po ugięciu SAG

a nie na sucho...bo jeden ma 25% a drugi 35%
: 02.03.2010 09:41:23
autor: Spaced
Schodek ile znasz osób jezdzacych na 25% świadomie? Wszyscy jezdzacy celuja w 33% chyba, ze producent zaleca inaczej (v10 i rowery z bosem). Do tego to wbrew pozorom nie robi takiej róznicy. Zwłaszcza, ze nie zawsze jedziesz w sagu. Zreszta jak sie czepiac to mozna nawet doczepiac sie ustawien dampera i jak głeboko dany bike w skok podczas jazdy wchodzi... Statyczne dane jednak to jednak w miare dobry uproszczony model

: 02.03.2010 11:53:44
autor: Schodek
Spaced zaskoczę Cię, wpadnij sobie kiedyś na miejscówkę typy Szczyrk/Wisła/Myślenice i zobacz na jakich ustawieniach większość śmiga ?? Czy wszyscy mają odpowiednio dobrane sagi i ustawione zawieszenia. Zan sporo ludzi co to potrafią ale zdecydowana większość nie ma o tym pojęcia...kupił w sklepie rower z katalogu DH i musi być idealnie, a to że pracuje mu w 30% całe zawieszenie to już nie ma znaczenia bo ma w końcu wymarzoną maszynę. To miałem na myśli mówiąc o wartościach sag
Norbert czemu unikasz odpowiedzi na pytanie o kalkulator ??
To podstawowa matma którą można na kartce policzyć lub w pamięci w takim wieku jak Twój

Yuunior to starszak więc wybaczam mu ciszę w temacie , ale Ty kolego powinieneś jednak się postarać z odpowiedzią...
Tyle o geometrii się piany bije a na sag nie zwracamy uwagi ?? Dziwne podejście no ale co ja tam wiem...ci.pa na enduro jestem więc luzz

: 02.03.2010 14:08:41
autor: Spaced
Schodek nalezy porównywac sprzet tak jak ma byc użytkowany zgodnie z założeniami producenta. To, ze ktos nie umie sobie z bikiem poradzic troche nie ma sensu bo to jak zakladanie, ze sportowymi furami beda jezdzic ciołki co biegow nie beda umiec zmieniac. Beda ale to nie znaczy, ze nalezy brac to pod uwage, w porównaniach

A co do sagu to nie mówie zeby nie zwracac uwagi ale wiekszosc zawieszen dh jest projektowana w okół 33% sagu (z reguły wtedy osiągasz maksa z zawieszenia). Zreszta jak juz mówilem jak zwracasz uwage na sag to czemu nie isc dalej? Nie brac pod uwage szerokosci kiery i jej wysokosci? Przeciez to tez obniza srodek ciezkosci układu. Tak samo kształt krzywej i ustawienia dampera wpływaja na to jak bardzo rower w skok wchodzi i w efekcie czego na zakretach z dobrym oparciem support bedzie nizej niz np. bike z wiekszym sagiem ale bardziej progresywnym skokiem. Tak to wszystko wpływa i mozemy sobie tak biki porównywac ale powaznie to komplikowanie całego układu w nieskonczonosc troche nie ma sensu bo sie ludzie pogubia
btw. jaki kalkulator?
: 03.03.2010 17:44:18
autor: Xxsin
Wydzieliłem nowy temat, ponieważ to co tu jest nie ma bezpośrednio nic wspólnego z historią dhz

: 03.03.2010 18:04:58
autor: Schodek
Xxsin się zobaczy za kilka lat

ale może się temat rozwinie i będziemy mogli kiedyś wygrzebać ten wątek z archiwum i dumnie napisać...a nie mówiłem w 2010r że to będzie !!
Spaced już wiesz jaki ,taki co kalkuluje
Z ciekawości - amor w 95r ?? Jaką miał wagę i skoku wartości ...a i cenę z ciekawości ??
: 04.03.2010 11:02:58
autor: Noldorek
Nie chce nic mówić...to napisze...
Mam przed sobą katalog z 1999r. i patrząc na te rowerki myślę...jak oni na tym jeździli i jak mogłem się jako gówniarz tak nimi jarać.
Taki Boxxer 151 ważył 2700g (katalogowo)
MR.T (niewielu pewnie pamięta tego marcoka)2620g
Manitou X Vert 2490g
Hmmm...te wagi dziś są marzeniem xD?? tylko my mamy mega lepsze tłumiki, średnio o 6cm więcej skoku i o ile więcej wytrzymałości ??
Waga katalogowa Giant ATX 17,9kg...nie tak źle ?
: 04.03.2010 11:26:03
autor: Spaced
Noldorek sztywnosci duzo wiecej - waga szła w góre w dh tez bo sport robil sie ostrzejszy. Z tej listy chyba tylko X-vert carbon dc sensowny był.
: 04.03.2010 11:30:48
autor: agressor
ja czekam na bezprzewodowe hamulce

: 04.03.2010 11:32:59
autor: Spaced
agressor gdzies juz byly rozkminy ale radio to stratne medium i wolalbym mu nie ufać

: 04.03.2010 11:42:45
autor: war23
Kiedys fajne zdanie/artykul czytalem ze w 'dawniejszych' czasach zawodnika wpajano ze wiekszy skok 'resora' nie jest potrzebny i tylko popsuje jazde, z koleji w tym momencie np zawpdnicy Rock shoxa Jezdzili na o wiele większym zawieszeniu
Sie to zmienia

Jak dla mnie juz wiele roznych czesci z 'kosmosu' jest ale nie sa pokazane swiatu, my o tym nie wiemy a sa ciagle testowane

Tak naprawde ufo jest i w strefie 51 sobie siedzi :>