Strona 2 z 2
: 22.04.2010 15:05:11
autor: Spaced
szymon102 ale to nie jest zaden 2 zawias

Pływajacy damper w treku nie ma nic wspolnego z tym faktem. Do tego zle to rysujesz bo w treku i split pivocie po prostu na osi masz pkt obrotu, a nie zaden dodatkowy link. Po prostu koło jest "oddzielone" od ramy. W konie pkt obrotu jest nad osią i przeciez kona jest znana z tego, ze bez pływaka usztywnia sie dość znacznie wiec nie mam pojecia czemu ją do tej samej puszki wrzucasz co treka.
Do tego samo hamowanie nie rozróżnia 1 zawiasa od Wirtuala/4 zawiasa ( bo tak na prawde sa 2 głowne grupy) tylko wlasnie stałość i wędrówka pktu obrotu.
Swoja droga nie mam zielonego pojecia co ty tu narysowales.Ani nawet gdzie jest przód rysunku

: 22.04.2010 17:12:23
autor: Grondag
Tak na chłopski rozum z tym usztywnianiem(ja tak sobie to tłumaczę)- podczas ugięcia zawiechy samo koło rusza się trochę względem ramy, gdy połączymy ramę z kołem na sztywno (poprzez hamulec) to koło nie będzie mogło się ruszyć względem niej i przez to zablokuje ugięcie, przy zacisku pływajacym podczas ugiecia sam zacisk hamulca zmienia położenie względem ramy więc "odblokowuje koło".
Jak się mylę to poprawcie:)
: 22.04.2010 17:13:12
autor: szymon102
Spaced Wiem, wiem ale ten przykład z trekiem, koną etc. miał pokazać, że nie po ilości łożysk rozróżniamy jedno zawiasa i wirtuala. Zdolności plastycznych to ja nie mam ale wahacz jest z prawej, reszta ramy (niedokończona) z lewej. Narobiłem tyle tych zawiasów, żeby pokazać że może być ich dużo a i tak będzie to jedno-zawias.
Wiem jak się rozróżnia 1 zawiasa i wirtuala ale jakoś nie potrafię tego ładnie wytłumaczyć

Raz był temat z rozciąganiem łańcucha i tak ktoś (jeśli nawet nie Ty : ) tak ładnie narysował, że w 1 zawiasie oś koła tworzy jeden promień (jak od cyrkla), a w wirtualu już nie jest to tak łatwe.
wirtual
http://www.youtube.com/watch?v=3BUKLAs3 ... re=related
: 22.04.2010 20:14:33
autor: ecik3009
Wygląda to mniej mniej więcej tak, postarałem się to zrobić jak najlepiej. Ramy z wirtualnym punktem obrotu to ramy które jak sama nazwa wskazuje nie mają stałego miejsca w którym można by określić promień krzywej skoku w zwykłej ramie jest to koło. Chodzi o to że ramy z wirtualnym punktem obrotu w każdym momencie skoku punkt obrotu mają w innym miejscy,zdarzają się jednak ramy w których na poszczególnych momentach skoku krzywą można przyrównać do koła widać to na załączonym obrazku. Nawet tak prosty system jak FSR (system stosowany przez firmę specialized) jest wirtualem.
: 22.04.2010 21:28:44
autor: venon666
dokladnie to chyba najprostszy sposob wyjasnienia ikazde zawiecho jak postawisz cyrkiel na punkcie zaczepienia do przedniego trojkata i zrobisz okrag przez os obrotu kola a os obrotu kola bedzie sie poruszac po tym okregu to zawsze jest to system jednozawiasowy
: 23.04.2010 10:25:05
autor: Spaced
ecik3009 masz w miare racje chociaz to co widac u ciebie w srodku okregu to jest środek krzywej jesli juz, a właściwy wirtualny pkt obrotu znajduje sie na przecieciu przedłużen linków (pociągnij linie az ci sie przetna i tam masz pkt obrotu).
Grondag - jak koło nie jest na sztywno połaczone kiedy nie naciskasz hamulca, a jak naciskasz jest?

Zapadek nie widze

To raczej chodzi o to, ze siły powstajace podczas hamowania działaja na zawieszenie. Usztywnianie/nie ustywnianie sie to nie jest system 0/1 bo gdyby tak było to jestem pewien, ze sporo ludzi wolaloby usztywnianie sie tylu niz nurkujący przód przy pełnym wyizolowaniu tyłu

: 23.04.2010 21:39:30
autor: Grondag
Pewnie masz rację

Nie wiem czemu, ale kiedyś sobie wyobraziłem że koło podczas ugięcia zawiechy z zaciśniętym hamplem się rusza do tyłu, ale ja mam bujną wyobrażnię:)
: 23.04.2010 21:43:20
autor: Spaced
Grondag jakby sie do tyłu ruszało to mogłoby miec to nawet pewne zalety
