Strona 2 z 2
: 09.05.2010 16:59:46
autor: maxxis
Widziałem wiele manciaków z takimi właśnie przebarwieniami , nic sie z tym nie dzieje.
: 09.05.2010 19:42:20
autor: Sokół
Ok, dzięki.
Najprawdopodobniej padnie na Travisa, ciekawość do tego amorka wygrywa

: 09.05.2010 20:04:50
autor: AdiFreerider
Mawet ja mam tpc+ i mam ten shit zapobiegajacy kolysaniu. moze w intrisic tego nie ma ale wiem ze w tpc+ jest. denerwuje mnie to.
Mawet pisze: skąd wiesz że nowsze roczniki mają teflon? BO ja wiem, że to też anoda, tylko że inny kolor.
nigdy sie nie spotkalem z czyms takim jak zlota anoda. anoda zawsze jest czarna jedynie w duro ma polysk niebieski w marcokach zielony a w manitou czerwony(patrzac pod swiatlo). przetarcia sa typowe dla anody a przebarwienia dla teflonu. wszystko wskazuje na to ze to teflon.
: 09.05.2010 20:50:03
autor: Mawet
AdiFreerider wiem że masz tpc+ bo travisa single 150 innego nie było, ale tpc+ nie ma żadnej platformy, nie wiem skąd taki pomysł. w Travisie masz po prostu regulację kompresji
A dlaczego anoda jest zawsze czarna? A nie może być złota? To w takim razie złote pedały, mostki etc (które są anodowane) to jakaś kosmiczna technologia? Nie spotkałes się z złotymi częściami do roweru?
Jakoś nie zauważyłem żeby typowe było przetarcie anody na 888 na przykład (a lagi są czarne więc wg Twojej teori - anoda), tak samo nie spotkałem się z przebarwieniami na wcześniejszych widelcach marzocchi z złotymi lagami ( a więc teflon wg Ciebie). Więc przetarcia nie są typowe dla anody, a przebarwienia dla teflonu. Poza tym jeśli faktycznie lagi były by pokryte teflonem na pewno producent by to zaznaczył, a ja takich informacji nie znalazłem nigdzie
: 10.05.2010 08:48:11
autor: deviz
Mawet brunox szkodzi maniciakom!!!!!!! nawet na stronie manitou podają że powoduje odbarwienia! polecają za to finishline'a i jeszcze jeden środek (oba są drogie)
sztywnością maniciak wygrywa

a po serwisie praca też zacna

miałem i single TPC+ 150mm i intrinsica (triple)w 200mm i polecam !
tylko dbaj , przed jazdą amorek do góry nogami, regularny serwis i będziesz zadowolony

pozdrower

: 10.05.2010 09:42:06
autor: Mawet
deviz a możesz mi pokazać gdzie jest to napisane i dlaczego miałby szkodzić? Dlaczego tylko szkodzi manitou a nie innymi amortyzatorom? Bo ja takiej informacji na ich stronie nie widziałem.
Co jest w nich tak odmiennego od reszty sztućców że im akurat brunox szkodzi?
: 10.05.2010 14:52:43
autor: AdiFreerider
Mawet deviz ma racje. cohdzi tu o to ze marzocchi (najczesciej) posiada otwarta kapiel a manitou (chyba kazdy ale nie jestem pewny) zamknieta. moj travis posiada uszczelki evil genius i to one go smaruja. brunox wyplukuje smar z tych wlsanie uszczelek i przez to schodzi anoda. wiem bo sie dowiadywalem na ten temat duzo po serwisach. a co do zlotych czesci: nie jestem tutaj zadnym znawca ale ta anoda ktora jest na czesciach moze byc inna. ja sie jeszcze nie spotkalem ze zlota anoda na zadnym amorze. dziwny zbieg okolicznosci ze anoda jest zawsze czarna zarowno w jakims xcr jak i w 888. i nie mow mi to o anodzie w 888 bo w tych amorach jeszcze nigdy nie widzialem przetartej anody no chyba ze ktos go zle zlozyl. marcoki maja bardzo dobra anode i otwarta kapiel ktora tez wydaje mnie sie pomaga bo jednak ten wspoczynnik tarcia jest mniejszy niz w zamknietej kapieli. smarowanie za pomoca uszczelek evil genius nie wydaje mi sie zeby bylo tak dobre jak przy otwartej kapieli w 888 czy 66 (z mojej obserwacji).
co do mojego zyebanego "antybujania' nie mam pojecia co to jest. w Twoim tpc+ tak nie bylo?
: 10.05.2010 15:30:44
autor: deviz
AdiFreerider pisze:"antybujania' nie mam pojecia co to jest. w Twoim tpc+ tak nie bylo?
u mnie nie było

:)
normalnie bujał, chyba że serwisu długo nie robiłem
a o tym z brunoxem, nie dam Ci linka bo to wyczytałem jak jeszcze travisa miałem
(2008 rok)
ale pamiętam że na mtbr też o tym było.
: 10.05.2010 17:28:56
autor: Mawet
Manitou ma dokładnie taki sam system smarowania jak Boxxer, Totem, Fox. Tzn olej tłumiący jest zamknięty w tłumiku i nie przedostaje się do dolnych lag. Dlatego do dolnych golenie leje się osobny olej smarujący. To dlaczego brunox miałby szkodzić travisowi a nie Boxxerowi, skoro system jest ten sam? TO już nie te czasy kiedy manitou smarowane były smarem.
AdiFreeriderJak Ci uszczelki smarują travisa to się nie dziw, że chodzi topornie:) Zrób mu porządny serwis. Kiedy ostatnio zmieniałeś olej smarujący?
Anoda może być w dowolnym kolorze (technicznie rzecz biorąc), a dlaczego najczęściej jest czarna? nie wiem. A dlaczego teflon niby ma być złoty? Jakoś wszystkie moje patelnie był czarne:P Określanie powłoki na podstawie koloru chyba nie jest najdokładniejszą metodą..
: 10.05.2010 18:57:43
autor: AdiFreerider
wymieniali mi olej w serwisie w grudniu obieglego roku. czyli ten sezon zaczalem na nowym oleju zarowno smarujacym jak i tym w tlumiku. mam rocznik 06 (moze i nawet 05 bo tak ma bite na koronie0 wiec moze w nowszych jest juz inny system smarowania. jak sam nie rozbieralem. wiem tylko tyle ile mi powiedzial serwisant.
nie chodzi topornie. jak sie juz przelamie ta pseudo blokade to chodzi pieknie dopoki pracuje. jesli na chwile bedzie stal w miejscu ale podczas zjazdu bedzie jakis 2m bardzo plaskiego terenu to juz blokada zadziala ale mini kamyczek i juz ja przelamie. nie wiem o co tu chodzi. Mawet widze ze jestes zdecydowanie bardziej doswiadczony ode mnie wiec nie bd sie klucil. a co patelni to tez mnie to zastanawia xD