Strona 2 z 4

: 10.05.2010 19:11:43
autor: Magic Zdzich
Mnie nie cohdzi o malowanie duzych, podstawowych podzespołow. Raczej o detale, ktore kolorowe ladnie wygladaja, a zal wydac pieniedzy na nowe. To w koncu spray sie sprawdzi, czy nie ? Ma ktos moze foty z takich eksperymentow ?

: 10.05.2010 20:32:24
autor: GabryH
no jak zwykle podzielne opinie ;|.
Czyli przed malowaniem spreyem zedrzeć trochę stary lakier papierem sciernym?
Jak dlugo takie coś 'schnie'?

kuwer przecież blackdemon nie zaczął po nim jechać, tylko grzecznie, co wiecej - z lekkim humorem wytlumaczyl mu, ktora forma jest poprawna :)

: 10.05.2010 20:43:28
autor: michalnz
GabryH albo cały albo tylko zmatowić. Schnie zależnie od ilości warstw i odstępie czasowym, maluj sobie co 2h warstwe i odczekaj później 12h.

: 10.05.2010 21:48:56
autor: pplaymo
Daje rade;)

no jak zwykle podzielne opinie ;|.
Czyli przed malowaniem spreyem zedrzeć trochę stary lakier papierem sciernym?
Jak dlugo takie coś 'schnie'?
Jak dobry lakier to tylko zmatowić, jak odpada to trzeba się go pozbyć.
Schnięcie zależy od farby( na puszcze będzie napisane). Po malowaniu wywal na zewnątrz do słoneczka. Lakiery lubią promienie UV podczas schnięcia. Oczywiście jak pogoda uraczy nas pięknym suchym dniem.
Jak chcesz czegoś więcej dowiedzieć się o malowaniu, poprzeglądaj fora samochodowe. Takich tematów tam jest masę i przy okazji opisane co i jak robić żeby efekt był co najmniej zadowalający.

: 10.05.2010 22:48:57
autor: maxxis
I do malowania polecam motipa, mam nim obręcz pomalowana już 3 miesiące bez żadnego podkładu i trzyma sie :twisted:

: 10.05.2010 23:25:13
autor: dirtzone
MAGIK_KRK_PL dirtzone kierownica sie lekko wygina, wiec znajdz spray ktory przy tym nie popeka ;]

Jeszcze w zeszłym roku pomalowałem kierownice jakąś czarną matową montaną i do tej pory się trzyma bez żadnych odprysków... a tylko zmatowiłem poprzedni lakier i dałem dwie warstwy farby w odstępie kilku godzin :] Więc wiem, że da się pomalować rower zwykłym sprejem i będzie działać :P

: 11.05.2010 14:27:43
autor: GabryH
pplaymo pisze:Jak chcesz czegoś więcej dowiedzieć się o malowaniu, poprzeglądaj fora samochodowe.
czy tam aby napewno piszą o tym, jak malowac spreyem?
jeszcze jedno pytanie; czy jeżeli przemalowuje z czarnego na biały, czy nie wyjdzie mi z tego jakiś szary? :mrgreen:

: 11.05.2010 14:28:45
autor: michalnz
GabryH Kluczem jest odpowiednia ilość warstw i dobrze kryjąca farba, najlepiej akryl.

: 11.05.2010 15:03:54
autor: Hajdas
a powie mi ktos jak bedzie z goleniami dolnymi od marza? moge zostawic je bez lakieru czy bedzie jakies utlenianie jak ze zwyklym alu?

: 11.05.2010 16:06:40
autor: pplaymo
GabryH a no pewnie, na jednym większym forum nawet jest opisane jak ładnie pomalować sprayem felgi itp. Zdziwił byś się ile razy wykorzystuje się spraye przy blacharce. W końcu to też farba i dobry spray trzyma się bdb;)

Co do goleni ja bym je pomalował bezbarwnym ale przed malowaniem podgrzać powierzchnię. Bezbarwny nie zmatowieje ;)

: 11.05.2010 16:34:29
autor: Hajdas
czyli jak nie uzyje bezbarwnego kolor sie zmatowi?

: 11.05.2010 17:05:21
autor: wojtasu
Co do lag.
Kupujemy:
*papier ścierny - 600 - 800 -1000
*podkład do powierzchni nieporowatych - 200 ml
*farba w sprayu - 330-400 ml
*farba w sprayu bezbarwna-200 ml

Najpierw zdejmujemy lakier z amorka (600 :arrow: 800 :arrow: 1000), nastepnie wycieramy powierzchnie , nakładamy 2 warstwy podkładu (czekamy na drugi dzień aż wyschnie) , 4 warstwy farby (w moim przypadku tak było). i po 24 h nakładamy farby bezbarwnej.

Ja tak zrobiłem ze swoim jurkiem i wszystko się trzyma. Farba pod karcherem nie odchodzi i kamienie nie powodują zadnych odprysków :)

wynik tutaj:

http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=56729

: 11.05.2010 18:45:12
autor: Hajdas
a co w przypadku jesli lagi maja byc rav, tzn kolor czystego metalu, czy material z jakiego sa golenie zmatowi sie czy nie?

: 11.05.2010 20:33:56
autor: pplaymo
MAGIK_KRK_PL jeśli rav.
To jak bym zrobił tak:
1) scansol i kracher lub coś co daje duże ciśnienie wody. Żmudna robota ale daje ładne efekty. Usuniesz tym farbę i nie porysujesz bardzo lag.
2) Po tym zabiegu papier od 800 w wzwyż, najlepiej wodne. Wyrównasz powierzchnię i usuniesz rysy. Bardzo żmudna robota. Jeśli chcesz polerkę to pasta polerska i jedziesz. Tylko przy polerowanych elementach lakier się źle trzyma.
3) wszystko myjesz dokładnie benzyną ekstrakcyjna i później płynem do mycia naczyń. Suszysz.
4) podgrzewasz element tak żeby był ciepły jak dotkniesz.
5) malujesz bezbarwnym może być spray( lepiej zainwestować w coś lepszego).
Pamiętaj, lepiej więcej cienkich warstw niż jedna gruba.
* jak będziesz bawić się scansolem to zdejmij uszczelki lub bardzo dobrze zabezpiecz. Środek żrący. To samo tyczy się ślizgów.
Jak mi coś jeszcze przyjdzie do głowy to dopisze ;) PZDR

: 11.05.2010 20:41:57
autor: Magic Zdzich
http://allegro.pl/item1016502935_motip_ ... lorow.html
Czy do takiego malowania wystarcza takie tanie lakiery, czy szukac drozszych odpowiedników ?

: 11.05.2010 20:44:36
autor: pplaymo
Powinny styknąć chociaż ja nie kupie lakieru dopóki go nie "po macam" :D

: 11.05.2010 20:49:19
autor: Magic Zdzich
W koncu lakier jest lakier :D Trzeba pewnie starannie przygotowac powierzchnie, ladnie naniesc warstwy (w odpowiedniej ilosci) i efekt musi byc ; p

Wstawiajcie zdjecia waszych osiagniec malarskich :D

: 11.05.2010 20:58:24
autor: GabryH
a jezeli sie maluje nie 'spreyem z puszki' tylko kompresorem, to musi być jakas specjalna farba/lakier? podacie jakies konkretne marki?
jak to potem przelac do pistoletu?
ile kupic ml zeby wystarczylo na kierownice?

: 11.05.2010 21:19:56
autor: pplaymo
Magic Zdzich jak tylko będzie lepsza pogoda to ci pokaże efekt sprayu doprawdy nie na częściach rowerowych tylko na alumach. Ale i to i to to "aluminium":P