Strona 2 z 2
: 30.06.2010 09:33:22
autor: Spaced
EZrider ale nie jest taki sam - jest inna rura podsiodłowa. Do tego to jest niejezdzacy proto wiec duzo moze sie zmienic. Inna sprawa ze dałbys inny kolor i bys sie juz nie czepial.
Swoja droga:
I wiele wiecej znajde spokojnie. Rower to prosta konstrukcja jesli chodzi o kształt rur - skonczona ilosc kombinacji jest wiec to jest jasne, ze czesc rowerów do siebie podobna bedzie. Lapierre wygladalo jak glory w przednim trójkącie (stare) i jakos nikt sie nie rzucał, ze ktos ukradł design bo technicznie to 2 rózne rowery były.
: 30.06.2010 09:59:45
autor: ArthurGreen
Dziewczyny, w konstrukcji zawieszeń już raczej wiele więcej nie da się wymyślić, więc sądzę że zawsze będzie podobieństwo do "czegoś" ..
Rama mi się podoba bardzo, jeśli w końcu poprawią jakość i wagę to wróżę sukces ramie.. Wiele osób zniechęciło się po serii pękających egzemplarzy Supreme.
: 30.06.2010 10:19:46
autor: Smol
xsnailx nie wiem czy kupili rury
bo przod sie nie wiele rozni tak naprawde od supreme 2010
a porownania nie mają sensu
jak wyszedl tr450 to myslalem ze skopiowali zawieche od commencala
teraz commencal wyglada jak transition
a co do dlugosci tylnych widelek to napewno są długie
gee ma ustawioną linie lancucha na 18 cali i nie ma regulacji jak w "kupczym" supremie
: 30.06.2010 10:44:43
autor: Spaced
ArthurGreen szczerze pomysł na zawieszenie jest w miare nowy (poza wspomnianym na rm fusionem). W sumie cos takiego mi po głowie chodziło jakbym miał cos robic zeby nie wchodzic na czyjas rame ale widze, ze czego nie zrobisz i tak bedzie cos podobnego

: 30.06.2010 15:09:30
autor: szymon102
Moim skromnym zdaniem w zawieszeniu roweru da się jeszcze wymyślić nie jedno. Przykładowo zastosowanie szyn (Yeti) może wnieś dużo. Jeśli chodzi i wygląd tutaj niestety nie zmieni się dużo - rower musi pozostać rowerem i z pewnością będą pojawiały się jeszcze różne konstrukcje ale raczej żadna nie będzie wyróżniać się na tyle, aby zmienić postęp produkcji rowerów.
Nowy proto Commencala dosyć mi się podoba ale raczej nie ma jakiegoś szału związanego z wyglądem czy zawieszeniem (Mondaraker Summum ma ściskany damper bardzo podobnie, właściwie tak samo jeśli by pominąć dolne mocowanie dampera na linku w summumie).
Ostatnio rozglądałem się na pinku za różnymi samoróbkami i powiem, że niektóre są świetne z wyglądu a w jednym damper ściskany jest z dwóch stron:
http://www.pinkbike.com/photo/5170481/
Prócz tego zapodam jeszcze kilka innych ram. Zobaczcie też inne zdjęcia z galerii tych osób bo z reguły na 1 ramce się nie kończy
http://www.pinkbike.com/photo/3893780/
http://www.pinkbike.com/photo/5231779/
http://www.pinkbike.com/photo/2879671/
http://www.pinkbike.com/photo/5132003/
: 30.06.2010 22:52:01
autor: Karol85
Toć te dwie ramy co pokazał EZrider różnią się diametralnie, mają tylko podobną główkę ramy i okolice mocowania sztycy a reszta to zupełnie inna bajka. Commencal ma w zuełnie innym miejscu mocowanie wachacza oraz dumpera, tak wogole to pierwszy raz widze takie rozwiązanie wygląda na to że dumper jest ściskany obustronnie. Różnica występuje również w punkcie obrotu w okolicy haków w Commencal-u jest nad hakami. Moim zdaniem te dwie ramy będą miały zupełnie inną pracę.
: 30.06.2010 23:01:56
autor: szymon102
Karol85 Chodzi nam o wygląd. Z resztą nas nie oświeciłeś.
: 30.06.2010 23:02:40
autor: Karol85
spoko staram się zabłysnąć daj mi szanse

: 30.06.2010 23:16:10
autor: Spaced
Karol85 a co to jest dumper? Smieciarz?

: 30.06.2010 23:20:40
autor: Karol85
nie wywrotka

(sprawdzone na google translator żeby nie było ;P) tak tak wiem miało być dAmper a tak BTW dump kojaży mi sie z klockiem i to nie tym lego :>
: 01.07.2010 10:12:36
autor: ;o
Jak dla mnie to starsza roczniki byly o wiele ladniejsze. Ale fajnie, ze cos sie dzieje i pewnie bedzie cos w tej ramie poprawione. Sam mam supreme fr z 2005 i jest to naprawde swietna rama! Skoczna, przyspiesza jak rakieta i ladnie pracuje. A co do mondrakera, to nie wiem co za pomysl, zeby go porownywac, przeciez to 2zupelnie inne ramy... W kazdym razie zobaczymy co z tego wyniknie, jak Gee ja pokatuje:D
: 27.08.2010 17:05:50
autor: szymon102
Rama w całym rowerze:
: 27.08.2010 17:25:46
autor: addyi
Powalająca... prostota i piękno ...
EZrider pisze:zauważ, że chodzi mi tylko o przedni trójkąt.
kwadrat mieli zrobić ?
: 27.08.2010 17:56:49
autor: tatuator
Ciesze się że żyje w czasach wielkiego progresu jeśli chodzi o działanie i wygląd ram zawieszonych.. niestety w kraju który nie pozwala na ich zakup przeciętnemu zjadaczowi chleba.. Piękna rama, coraz bardzioej się do niej przekonuje
: 28.08.2010 06:14:30
autor: Anałana
EZrider a ile widzisz podobienstw do mondrekera ze niby maja im wytoczyc proces???? ze niby co skopiowali?? 2 rozne zasady dzialania. A moze niby podobny do treka session88? Nie! bo w treku gorna rura tylnego trójkata jest od osi kola tu jest przesuniete, co juz jest calkiem innym rozwiazaniem. Tylko co Elka robi w tym prototypie? czyzby byla lepsza od Foksa?? TAK!
: 22.03.2011 10:09:44
autor: Czlenson
: 22.03.2011 16:37:20
autor: frango
Takie świeże to one nie są, bo to zdjęcia, które nie zmieściły się im do Dirta wydanego 28 lutego ;>
: 22.03.2011 17:44:25
autor: Czlenson
Nie zeby mi sie podobala ta rama, bo sie nie podoba :P znalazlem, wstawilem
Re: Commencal Supreme DH prototyp !
: 22.03.2011 20:40:20
autor: Kubas852
Ale jaka piękna w tej prostocie, gładkości linii...
