Strona 2 z 2

: 11.09.2010 15:00:57
autor: jhDh
prosta sprawa spaw jest wytrzymalszy od spawanego materiału, czyli teoretycznie ramy róbmy tylko ze spoiny :) reklamuj ponieważ pęknąć może tylko w materiale obok spawu nigdy w spawie, ewidentna wina przy spawaniu :evil:

: 11.09.2010 17:29:23
autor: piotrex
bez ogloszen prosze..

: 11.09.2010 21:32:59
autor: troyo
jhDh pisze:prosta sprawa spaw jest wytrzymalszy od spawanego materiału, czyli teoretycznie ramy róbmy tylko ze spoiny
w bravo to wyczytales , czy na samosi ? :|

: 11.09.2010 23:23:17
autor: signum
Odesłałem ramkę, odzyskałem pieniądze, dziękowa za pomoc

: 14.09.2010 17:31:53
autor: jhDh
eh

: 14.09.2010 18:22:26
autor: małec
jhDh spoina nie będzie NIGDY wytrzymalsza od materiału spawanego. Ogónie, przy spoinie czołowej (takiej samej, na której wystąpiło pęknięcie), jej wytrzymałość na rozciąganie wynosi 85% Rm materiału. Większość ram spawa się TIG'iem. Jest do bardzo prosta, ale skuteczna i tania metoda łączęnia metali i ich stopów. Ty natomiast piszesz o technologii prototypowania, będącej w powijakach i prawdopodobnie nigdy niezastosowanej przy produckji ram rowerowcyh, ze względu na jej skomplikowanie i zbyteczność w tej gałęzi przemysłu.

Napisałem to, bo zaczynają denerwować mnie odpowiedzi "specjalistów" z tego forum, dot. obróbki cieplnej, mechanicznej i "carbonu"... Nie chcę swoimi słowani nikogo obrazic, ale ludzie zanim napiszecie kolejną "mądrość" sprawdzcie jej wiarygodność.

: 15.09.2010 16:28:04
autor: jhDh
Poza rozciąganiem masz też ścinanie itd. więc współczynnik do wytrzymałości masz 0,6, tylko po co te naprężenia skoro rower jest już zaprojektowany i pospawany, lepiej wymyślić dlaczego pękło.

Masz rację jak patrzysz do książki, bo w żadnej nie jest napisane że spoina jest lepsza od materiału, za nią masz strefę wpływu ciepła, właśnie tam powinno być pęknięcie lub w materiale za SWC

zapewniam Cie, ze dobrze wykonana spoina, jest wytrzymalsza od materiału spawanego, stąd śmieszny tekst że wszystko powinno być ze spoiny i dlatego pisałem o prototyping-u w spawarkach elektronowych, proces nazywa się EBF
tu masz film: http://www.youtube.com/watch?v=WrWHwHuWrzk
Tylko dlatego napisałem o EBF że sama spoina jest wytrzymalsza, a proces jest kosmicznie drogi do rowerów nie potrzebny

To jest pachwinowa, czołowa była by gdybyś miał pręt a nie rurę, i pospawany całą powierzchnią ....

Mogę się mylić, jestem tylko człowiekiem, wypowiadam się akurat o tym bo wydaje mi się że mam jakie takie pojęcie, popytaj jakiegoś dobrego spawacza, albo zobacz maszynkę do zrywania próbek