Strona 2 z 3

: 22.08.2010 00:36:04
autor: inspiration
Dobra dobra nic nie mam przeciwko karbonie w ramach do dh a nowa v10 carbon bardzo mi się podoba tylko mam jakieś takie wewnętrzne lęki do tego materiału. I nawet cena nie taka wygórowana 8650zł za ramę i damper

: 22.08.2010 00:41:42
autor: inspiration
Bikes_Shop Oficjalnie na rok 2011 nie ma aluminiowej v10 tylko będą w sprzedaży te co zostały z roku 2010 więc jak ktoś chce kupić nową v10 aluminium to powinien się spieszyć :wink:

: 22.08.2010 00:45:44
autor: Spaced
inspiration rozwala mnie jak marketing i bezmyslne przekazywanie sobie informacji miesza ludziom w głowach. Kiepsko ogarniete ramy karbonowe, bez zadnych wzmocnien sie sypały. Wielokrotnie lepiej wykonana rama, ze wzmocniona dolna rura to co innego. Dobrze, ze nie byłes w temacie jak alu wypierało cro-mo bo pewnie bys to samo mówił :P Postep nie jest zły ;)

: 22.08.2010 01:12:17
autor: inspiration

: 22.08.2010 08:32:47
autor: SegatiV
inspiration będzie z 10x grubsze niż typowa alu :P, z tego co pamiętam, to nowe v10 nie jest jakoś kosmicznie lekkie w porównaniu do starej ramy, a nie zapominajmy że "coś" zrobione z alu, i z włókna o tej samej wadze (jako że włókno jest lżejsze od alu żeby osiągnąć taką masę trzeba użyć go więcej) będzie kilka razy wytrzymalsze (stosunek włókno - stal to przelicznik x7)

Może tutaj się czegoś doczytacie :)
http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/comparison.html

: 22.08.2010 08:41:51
autor: frango
Dobra cena karbonowej V10 szczególnie, że nowe Demo ma podobno kosztować 9500. Ale... ta cena jest już nieaktualna, bo dolar nie kosztuje 3,00 PLN.

: 22.08.2010 11:08:05
autor: ArthurGreen
Norbert, ubija się schabowe nie mielone :mrgreen:

: 22.08.2010 11:15:45
autor: Spaced
ArthurGreen no cos sie ubija, nie kupilem sobie jeszcze tłuczka to nie wiem :P

: 22.08.2010 22:23:19
autor: Damian04
ArthurGreen pisze:
Norbert, ubija się schabowe nie mielone
hahaha rozwaliło mnie to :D ale dobre spostrzeżenie ;)

Co do drive 8, ktoś tu pisał że spoko ramka do dirtu z duzym skokiem :lol: dobre... już nie chodzi o sam skok, tylko o tylny trójkąt jak ta ramka może sie dobrze spisywać w dircie mając tylny trójkąt o długości jak dobrze pamiętam 445mm :P troche nie bardzo ;P to jest ramka do wszystkiego a prawde mówiąc do niczego...

A nowa v10 - szacun :D piękna jest i jaram się nią :D

: 22.08.2010 23:36:09
autor: inspiration
Obrazek

Czy w poprzedniej v10 też wykorzystywano system smarowania łożysk poprzez smarowniczki czy to nowość :?:

: 23.08.2010 00:06:02
autor: Stawu
Z wyglądu fajna ta V10 Carbon :D

Tylko ciekawe jak z wytrzymałością

: 23.08.2010 00:25:52
autor: inspiration
Wszyscy mnie przekonują że wytrzymałość tej v10 carbon będzie większa od aluminiowej i powoli zaczynam w to wierzyć ponieważ przez ostatni czas sporo naczytałem się o tym materiale :wink:

: 23.08.2010 06:19:36
autor: ArthurGreen
inspiration, lotnictwo cywilne, jak i woskowe dawno uwierzyło w ten materiał.. Tam jak najniższa masa z tą samą lub lepszą wytrzymałością (lub wyższą) niż stal/alu, jest priorytetem. Niższa masa = większy zapas paliwa, więcej uzbrojenia, ewentualnie większa ilość pasażerów lub mniejsza a na większy dystans.. ;)

: 23.08.2010 06:48:56
autor: frango
Poza tym, karbon ma jeszcze taką zaletę, że pożądane parametry elementu roweru (lub samolotu) możesz uzyskać odpowiednio układając warstwy karbonu. Do tego możesz dorzucić włokna np. szklane lub aramidowe czy kevlar (jeśli to nie to samo ;) ), by uzyskać część o zwiększonej odporności na uszkodzenia.
Nawet bardzo skomplikowana obróbka aluminium nie daje takich możliwości. Czy jest to CnC czy fluidforming. Bo nie bardzo możesz zmienić strukturę materiału w obrębie jednego elementu.

: 23.08.2010 07:08:01
autor: rafimax
nowa santa ma nabijane łożyska suporu o powiekszonej średnicy czy mi się tylko wydaje? wygląda to jak patent z cannondal'a z nabijanymi łożyskami

: 23.08.2010 11:38:44
autor: Spaced
rafimax pewnie bb30

: 23.08.2010 11:54:11
autor: SegatiV
inspiration a ja coraz bardziej przekonuje się do wizualnego aspektu (do włókna nie musie się przekonywać, bo dawno już mam to za sobą :D), coraz bardziej podobają mi się rozwiązania w tej ramie :)

: 23.08.2010 12:09:44
autor: Damian04
Jedyne czego bym sie obawiał kupując carbonową v10 to mianowicie sztywność boczna ramki ;/ bo z tego co słyszałem to carbon ma skłonność do uginania sie "pracowania". Co o tym myślicie ?

: 23.08.2010 12:22:52
autor: SegatiV
Damian04 zerknij na grubość ścianek :), i weź to na chłopski rozum, ponadto Stif Pit nie narzeka, to tym bardziej Low Rideży nie będą, no ale znając ludzi, znajdzie się gość który kupi i będzie narzekać...