Strona 2 z 3

: 30.08.2010 17:48:09
autor: Las3k_91 Ldz
Schodek, w żadną stronę nie jest wiotka... i pojeździ dłużej niż jakiekolwiek Zumbi :mrgreen:

: 30.08.2010 17:51:33
autor: blackdemon
mysticar pisze:mój a-line ma 68 mm mufę
A nie wiem, howitzera montowalem bez podkladek i dziala, a lozyska nie wystaja.
A co za amorka masz nawiasem mowiac i ktory rok? Ja z domainem mam 66-67* :/

: 30.08.2010 19:56:48
autor: Schodek
Las3k_91 Ldz postaw norkę koło jakiejś innej ramy Dh,złap za tył i sprawdź..dowiesz się co to sztywność boczna ramy.. :mrgreen:

wracając do tematu - fajnie gdy masz możliwość ustawiania geo pod siebie ;)

: 30.08.2010 20:20:30
autor: mysticar
blackdemon rocznik ramy taki jak twojej a amortyzator to też domain :D
Sam mierzyłeś geo czy sprawdzałeś na stronie producenta?

: 30.08.2010 23:18:05
autor: Aqqs
Dzięki wielkie już za to co napisaliście :)
Ma ktoś jakieś doświadczenia z "przesadzonym" wirtualem i da rade się podzielić w porównaniu z innymi systemami :)
Byłym tez bardzo wdzięczny za opinię o ramce z wysokim punktem obrotu np belfa, lub z wirtualnym ale gdzie koło dużo wysuwa się w tył w miarę ugięcia, odczucia przy zmiennej odległości oś koła i suport(poza ew. kopaniem korby)
Pozdrawiam AQQS

: 31.08.2010 08:10:20
autor: drMadej
Schodek " postaw norkę koło jakiejś innej ramy Dh,złap za tył i sprawdź..dowiesz się co to sztywność boczna ramy.."

Tak sie składa że mam atomika 2008 i w porównaniu z innymi ramami do dh wypada bardzo sztywno , porównywałem m.in z intensem m3 , turnerem dhr i kilkoma innymi i napewno nie można powiedzieć że norco jest wiotkie.


A co do samej ramy , głowka 64 , wys. suportu 35cm , długośc tyl. trójkąta 44cm , baza kół 114 , skok 8 lub 9 cali. Ramka generalnie bardzo dobra , ale przydał by sie ciut niżej suport (myśle że przy obecnej tendencji 33,5cm było by ok dla skoku 8cali), było by pięknie jakby była reg. długości tylniego trójkąta na hakach (tak w zakresie 43-45cm).Pozdrawiam

: 31.08.2010 08:40:17
autor: groochas
IH sunday elite 2007 - O geometrii, pracy i wytrzymalosci pisac nie bede bo kazdy to wie. Podstawowa wada jest dolne mocowanie dampera. Albo rozkreca sie os, albo odkrecaja sie sruby trzymajace link, albo sie tak zapiecze ze granatem nie idzie tego rozebrac. Mysle ze kazdy posiadacz sundaya wie o czym mowie. Konstrukcja wahacza przewiduje raczej przerzutki sram albo shimano shadow, zwykle shimano tak niemilosiernie wali o wahacz ze nie da sie wytrzymac.

DC Cane Corso - jesli ktos uwaza ze norco jest malo sztywne to powinien sprawdzic wahacz w tej ramie. Zmieni zdanie :) Poza tym rama bardzo ladnie pracuje i ma w miare dobra geometrie (moglaby byc dluzsza o 2-3 cm). To ze peka, mysle ze kazdy wie.

Spec Big Hit III 2006 - w miare dobra geometria, kaprawa praca, ale za to mega wytrzymalosc. Bardzo dobry stosunek jakosci do ceny.

: 31.08.2010 09:24:41
autor: Schodek
...luz luz nie spieram się,nie znam się nie umiem,nie ma znaczenia to ;) liczy się tylko że właściciel zadowolony

:mrgreen:

: 31.08.2010 14:33:15
autor: Las3k_91 Ldz
Schodek, to zapraszam do Łodzi, powyginasz sobie moją ramę :wink:

: 31.08.2010 14:42:30
autor: blackdemon
mysticar pisze:Sam mierzyłeś geo czy sprawdzałeś na stronie producenta?
W manualu :P

Schodek, no ciekawe bo norek jest sztywniejszy od mojego bylego BH.

: 31.08.2010 16:17:22
autor: mysticar
blackdemon w manualu mogą być podane wymiary dla dolnego oczka mocowania dampera przy top tube :wink:
Schodek spierać się możemy, jedna firma robi wiele ram. Może i ty i my mamy rację :) Napisz tylko jaki model norco sam miales w rękach. :mrgreen:

: 31.08.2010 17:07:28
autor: GgG
Big hit 06 - wady to:
- niepełna rura podsiodłowa (to dla mnie wada :) )
- głupie umieszczenie dampera uniemożliwiające prawie całkiem używanie regulacji.
- geometria mogła by być inna - niżej support, kąt główki mniejszy o 2 stopnie.
- jest brzydka :P
- błoto leci na damper, nic go nie osłania

: 03.09.2010 15:24:15
autor: LisuKrakow
Weyless fr67:
kopia bullita z eastonu, swietna waga (ale konstrukcja bardzo prosta i wiotka), geometria typowo oldschoolowa ;p zaleta tej ramy byly zamkniete i wymienne haki, regulacja skoku 6-7cali, wady to malo sztywny wahacz, brak mocowania napinacza iscg, geo nie takie jak trzeba (glownie support wysoki, kat glowki do ogarniecia wmiare). no i rama pekla przy mocowaniu haków tylnego kola. damper w fajnym miejscu i dzieki temu sie nie brudzil od byle czego.

Giant Faith 2006:
ogolnie swietna i pancerna rama, mega sztywny wahacz, dostep do wszystkich regulacji, bardzo przyjemna geometria (+ mozliwosc jej zmiany). jak dla mnie jedyne wady Faitha to otwarte haki i nie mala waga. damper w fajnym miejscu i dzieki temu sie nie brudzil od byle czego.

Intense m3:
Przez swoja konstrukcje rama strasznie glosna, bardzo fajna praca i geometria, waga tez na dopuszczalnym poziomie (z tego co pamietam 4.1kg bez dampera mi wazyla), koszmarny dostep do regulacji tlumienia i komory dampera, damper usytuowany w takim miejscu ze najmniejsze blotko leci na niego. dodatkowo malo sztywny wahacz, wysoka glowka.

Cane corso 2010:
Bardzo fajnie mi ta rama pracuje, geometria mi najbardziej lezy ze wszystkich rowerow, waga tez bardzo fajna (3.7kg bez dampera), najwieksza wada tej ramy jest malo sztywny wahacz - chociaz ten w m3 wiele sie nie roznil ;p Jak sie w cc dobrze poskreca to wahacz nawet ogarnia. rozmiar sztycy 31.4 - z tego co zauwazylem rzadko spotykany.

: 03.09.2010 17:55:59
autor: Spaced
Schodek co do braku wad ramy - nie tarłes o wahacz nogami? Bo cos mi sie o uszy obiło odnosnie braku wad ;)


Co do moich bików:

Banshee Legend:
Nie działa z liniowymi damperami wiec jak komus przyjdzie do głowy wpakowanie CCDB albo DHXa zwyklego (nie rc4/rc2) czy czegos o podobnej charakterystyce to moze braknąc progresji. Poza tym super.



Lapierre Dh-230:
Kretynski dhx air, który w tej dlugsci przelatywał przez skok jak powalony, zmiana dampera podobno duzo dawała. Rower kapke przydługi, a przekrok troche za wysoki. Nowsza geo mogłaby być ale w sumie tutaj rower był jak przeskalowana o 20mm v10tka (tylko wlasnie dłuzsza)

Rock Machine Adrenaline 7000
Długi i Cięzki chociaz bardzo dobrze wspominam. Bazowy DNM damper przegrzewal sie do stopnia, w którym rower hardtailem zostawał.

Ellsworth Joker XC
Dla cięzszych ludzi - mało sztywny. Sam zauwazyłem dopiero na trenażerze, ktory trzyma rower w miejscu.

: 03.09.2010 18:50:51
autor: Schodek
Spaced po 150 dniach śmigania wytarłem lakier na trójkącie,ale ja mam rozmiar buta 13 więc może to mieć wpływ..nie uznaję tego za wadę :mrgreen: jeśli" pytasz"

Wady to - pękanie,wiotkość,brak dostępu,słabe części a nie wycieranie lakieru...

..nigdy nie pamiętałem modeli tej firmy,ale co chwila jakiś ziomek pojawia się na Norce i każdy marudzi na sztywność tyłu...więc bez ciśnień,nxt postaram się zapamiętać jaki model się wyginał :roll:

: 03.09.2010 19:13:08
autor: Spaced
Schodek ale chyba temat był tez po to by te małe rzeczy wymieniac. Z moja rama obecna tez nic nie jest nie w pozadku bo mam do niej dobry damper ale zachciałoby mi sie luksusu i miałbym kłopoty ;)

: 03.09.2010 21:36:57
autor: Schodek
Spaced to może jeszcze napiszmy gdzie się wyciera lakier od linek i jaka jest twardość lakieru w ramach i jakość naklejek...bez przesady Norbert :roll:

Projektant ramy coś sobie wymyślił...to że ktoś chce to poprawić już go nie interesuje. Nie ma idealnych rowerów,samochodów,kobiet ;)

: 03.09.2010 22:12:15
autor: Spaced
Schodek nie ma i o to w tym temacie chodzi ;) I jak tak ci sie dzieje to czemu nie - stare banshee miały np. bardzo gówniana jakosc lakieru, był to znany fakt i w sumie przy kupnie dobrze było o tym wiedziec ;)

: 03.09.2010 23:00:28
autor: PlanetX
Rama "organiczna"

Gnie się na kacu niemiłosiernie.

Planet X Jack Flash -

Sztywny, pancerny, dobrze wykonany i skoczny hardtail. Do tego w miarę egzotyczny:) Mój pierwszy rower do ostrej jazdy złożony był właśnie na tej ramie,ze starym marzocchi drop offem z 1998 roku. Nie sprzedam tej ramy i widelca nigdy ;)

Lapierre X 160 LT-

Zajebisty endurak z duzym zacięciem FR, minusem było beznadzieje prowadzenie pancerza z linka do tylnej przerzutki, który to pod wpływem pracy zawieszenia ulegał dość szybkiej eksterminacji.

IH Sunday - Super zjazdówka jednak warto zrobić tiun dampera jeśli kupiło się go osobno, nie tuningowany pod DW link. W roczniku 2005 "kosmiczne" problemy z mocowanie dampera. A no i łozyska padają szybko. Poza tym wypas. Polecam, Bogdan Wenta.

Pzdr :)