Strona 2 z 2
: 15.09.2010 22:25:15
autor: PIRAT
To bzdura że w Tomacu damper 230mm zepsuje kąt, dodam że 222mm ma takiego minusa że przy całkowitym dobiciu dampera rama uderza o opone i po zamontowaniu 230mm problem znika. Na zdjęciu poniżej w takim secie (damper 230mm, Monster 200 skoku) nie widać żeby kąt aż tak był zjeb...
: 15.09.2010 22:57:18
autor: Vin_OSW
PIRAT poleciałeś po bandzie
Na takim foto mało widać :P Ale dobrze, ze nie wrzuciłeś z SM :P
: 15.09.2010 23:03:33
autor: Las3k_91 Ldz
To może od razu dać 240 damper? Więcej skoku, czyli więcej sagu, który zrekompensuje dłuższy damper.
: 15.09.2010 23:54:26
autor: LestatBiker
Las3k_91 Ldz ...racja, ale wówczas przy większym sagu damper musiałby mieć 2,8 skoku, wtedy nie zniszczy geo.
PIRAT to dziwne, bo u mnie przy damperze 222 i kapciu 2,7" zostaje pare mm do pacnięcia kapcia o ramę, zaś 230 wchodzi na ,,styk", wtedy główny popychacz dampera jest oddalony nawet mniej o milimetr od tego by nie walić w okolice mufy suportu... Weź u siebie pod uwagę ustawienie wysokosci monstera i wielkość opony, a to też sporo zmienia, rekompensujac wielkość dampera
Naleźy uwzględnić też rocznik czerwonego tomaca, ma nieco inną geometrie z niewiele bardziej pionowym kątem główki, która nie posiada dodatkowej wspawki, ma inne prowadzenie dampera i podsiodłówki oraz inną wysokość suportu w porównaniu z tymi nowszymi, w których co roku wprowadzano niewielkie poprawki kosmetyczne

: 16.09.2010 00:01:11
autor: Las3k_91 Ldz
LestatBiker, miałby nawet 3.0, jak wszystkie 240

: 16.09.2010 00:18:58
autor: LestatBiker
Ale kolega musiałby wtedy zmienić wszystkie popychacze i wejdzie 240, albo jak dobrze popieści, to sie wszystko zmieści :P
: 16.09.2010 10:00:20
autor: Kubek___
240 ot tak by nie wszedł, 230 na styk a że trafił się okazyjnie revox 222 to taki założe. Jak miałem bazooke to z oponą 2.7 przy większych dobiciach do gleby tarła o zacisk pod siodłem ale sam dobijak w damperze był w strzępach. Bazooka poszła do proshoxa i założę do swojego stareńkiego dominatora pro który będzie w rezerwie

: 16.09.2010 11:38:39
autor: PIRAT
Nie wali w mufę przecież popychacz cofa się od mufy podczas tłumienia! i odległość z 230 wynosi ok. 5mm...
: 16.09.2010 15:15:17
autor: LestatBiker
Tak, tylko że u mnie przy damperze 230 jak rower stoi, to popychacz (żeby nie było ten z osią obrotu zaraz nad mufą) jest oddalony od mufy mniej niz 1 mm, przy solidnych wybiciach gdy zawieszenie wracało do pełnego skoku czułem dość mocne pieprznięcie, okazało sie ze to popychacz tłukł mi o rame....
: 16.09.2010 15:50:37
autor: PIRAT
To masz problem bo u mnie czegoś takiego nigdy nie było
: 16.09.2010 16:29:31
autor: LestatBiker
Dla mnie to nie problem, zwłaszcza że przy 222 opona nie doszła do ramy nawet przy zgniecieniu korpusu dampera, no chyba ze mamy inne roczniki albo tylko mój ma taką przypadłość.....