Strona 2 z 7

: 22.09.2010 18:27:07
autor: GgG
Ktoś chyba dawał link do tego ~rok temu (albo gdzieś sam znalazłem, nie pamiętam) i już wtedy o tym myślałem, ale koszt jak dla mnie był zbyt wysoki. No ale zbić w moim przypadku 700g za jednym razem... kuszące :)

: 22.09.2010 18:28:55
autor: pietryna
Oczywiście 66 rc2x nie ma.

: 22.09.2010 18:37:55
autor: SegatiV
To po prostu uproszczona (Hmm.. wylajtowana) wersja Solo Air'a.

: 22.09.2010 18:56:40
autor: EDDIE
SegatiV
To po prostu uproszczona (Hmm.. wylajtowana) wersja Solo Air'a.
Widać żę nie przeczytałeś mojej wcześniejszej wypowiedzi, albo nie zrozumiałeś. Nie jest to w żadnym wypadku ani uproszczona, ani wylajtowana wersja Solo Aira. Odsyłam do poprzedniej strony aby jeszcze raz przeczytać, co to jest i co oferuje.


Kity dostępne są do modeli:
Kit modifica aria Marzocchi 55 MY2008 - MY2010
Kit modifica aria Marzocchi 66 MY2008 - MY2009
Kit modifica aria Marzocchi 888 MY2004 - MY2007
Kit modifica aria Marzocchi 888 MY2008 - MY2009
Kit modifica aria RockShox Boxxer My2006-My2009
Kit modifica aria RockShox Boxxer My2010
Kit modifica aria RockShox Lyrik My2007-2010
Kit modifica aria RockShox Totem

W Boxxerze sprawa jest prosta. Wyjmuje się sprężynę i w jej miejsce daje Air Kit.
W Marzocchi sprężyny wyjmuje się z obu stron plus od strony kompresji wyjmuje się tłumik a w jego miejsce montuje się Air Kit.

: 22.09.2010 19:26:40
autor: snizy
SegatiV pisze:To po prostu uproszczona (Hmm.. wylajtowana) wersja Solo Air'a.
to jest coś zupełnie innego...

jeśli już chcesz to przyrównywać do technologi RS to nazywa się to DualAir i moim zdaniem jest najgenialniejszym systemem amortyzacji obecnie stosowanym w rowerach (jestem mega zadowolonym posiadaczem Reby)... wystarczy porównać pracę Recon-a (soloair) z Rebą (dualair) pomiędzy tymi dwoma systemami jest przepaść w jakości pracy i możliwości regulacji!

Jeśli Boxxer z modem będzie miał podobną pracę i możliwości regulacji to jest to szczał w 10!
Oczywiście genialna praca Reby wynika z optymalnej objętości i stosunku komór powietrznych... ciekawy jestem jak sprawy się mają w przypadku Boxxera ( z jego prawie 2-krotnie większą objętością medium).
No ale to już pytanie dla inżyniera... może ktoś zgłębiał bliżej ten temat albo znalazł jakąś treściwa dyskusje na zagranicznych forach o tym kicie do Boxxa?

: 22.09.2010 21:36:13
autor: slawkow68
Protone fork air conversion kit

The Protone air conversion kit will give you the possibility to change your fork system from a coil spring to air spring. The installation of this kit takes only 15 minutes and doesn't need any original part modification so you will be abble to reinstall the original system at your convenence. Installing the Protone Air kit gives you a lot of advantages which the major is an important weight save ( 950 gr for a 888 RCV 2008 for example and 400 gr for a Boxxer Race Coil ).

The other advantage of this installation is that you keep all the originals settings of your forks and add other ones sometimes thanks to the dual air chamber.

Features

Air spring system
Preload setting
Progressivity setting thanks to the dual chamber system
Low speed sensitivity setting
End stroke compression
Travel adjust possibility

The kit contain all the necessary for installation and the user manual
ze strony http://www.purebike.fr w bardziej ludzkim niz niemiecki/wloski jezyku

: 27.09.2010 16:18:00
autor: balfa2step
mlynooo ,
na stronie Bicyklon.pl pojawiła się informacja o dostepności cześci protone , z tego co widzę ceny są zblizone do tych podanych na stronie producenta

: 27.09.2010 17:51:25
autor: mlynooo
balfa2step dzieki za info. Cena zadowalająca. Na nowy sezon napewno kupie kit + teflonizery. Jednak czekam jeszcze na pełną ofertę protone min. piasty ktore kuszą wagą ;]

: 27.09.2010 21:26:27
autor: dedekFR1
Jak tylko pojawi się instrukcja montażu w języku polskim ( przełom kilku dni ponoć ) to kupie ten tłumik i zdam reckę co i jak:) strasznie mnie ciekawi ten patent.

: 27.09.2010 21:47:11
autor: Las3k_91 Ldz
mlynooo, jak wywalenie tylko sprężyny, a włożenie tego może dać taki zysk wagowy? Sprężyny standard do 888 35mm ważą 300g, miękkie 250. Wyjmuje się tłumik, wylewa olej? Co mogę z widelca sprzedać jak sobie taki kit kupię? Po tuningu róznica między 888RV a RC2X dalej będzie czy będą takie same?

: 27.09.2010 21:57:22
autor: MusicBoy
Mnie też ciekawi czy warto wydawać na to 500 pln żeby upchać ten kit do 888 rcv 08.. Różnica będzie na prawdę znacząca?

: 27.09.2010 22:39:32
autor: mlynooo
Las3k_91 Ldz no bo tyle wazy spręzyna i cały tłumik ( mała spręzynka + taki kapselek pomiędzy nimi). Zobacz ile wazy boxxer WC, 300 gr mniej niz Race ;].

Na nowy sezon napewno to kupie.

Czekam jeszcze na jakies info na temat piast protone.

: 28.09.2010 18:06:58
autor: dedekFR1
Las3k_91 Ldz w przypadku 888 wywala się obie sprężyny z dwóch goleni. Dodatkowo z lewej goleni wyjmujemy tłumik i wylewamy 220ml wzamian wkładamy air kit + 22ml oleju. Tyle dowiedziałem się od sprzedającego, tłumik będę miał może w tym tyg więc będę pisał co i jak.

: 28.09.2010 21:41:08
autor: Las3k_91 Ldz
dedekFR1, okej, dzięki za info, właśnie o to mi chodziło. :D

: 13.10.2010 12:08:41
autor: addyi
i co przetestował już ktoś??

: 14.10.2010 19:53:55
autor: groober
ciekawe kiedy będa dostępne,i za jaką kasę

: 14.10.2010 20:08:27
autor: mlynooo
groober pisze:ciekawe kiedy będa dostępne,i za jaką kasę
są w ofercie na bicyklonie.pl (chyba) za niecałe 500zl

: 14.10.2010 20:09:00
autor: EDDIE
groober
balfa2step
mlynooo ,
na stronie Bicyklon.pl pojawiła się informacja o dostepności cześci protone , z tego co widzę ceny są zblizone do tych podanych na stronie producenta

: 15.10.2010 18:20:11
autor: groober
cena do 888 to 459 plus przesyłka, chyba się skuszę. miałem kupić foxa, ale nie wiem jak z trwałością, no i ten serwis co 3 dni smigania troszkę mnie odpycha. teraz pojawiła się opcja z tym systemem, miałbym ósemki lżejsze od foxa i do tego bezawaryjne. mój widelec jest w stanie idealnym i troszkę żal spylać za bezcen, to już chyba lepiej dołożyć parę złociszy i zapodać taki kit.