Strona 2 z 3

: 05.11.2010 00:15:26
autor: Killo
...got a milk? ^^

A tak serio to wciąż czekam w napięciu na odpowiedź na podchwytliwe pytanie.

: 05.11.2010 00:31:26
autor: LestatBiker
Killo no teraz to żeś pojechał nas obu! haha! :lol:

: 05.11.2010 01:16:38
autor: Vin_OSW
polski język i Wy 'nie anderstend dys'

: 05.11.2010 07:37:37
autor: wojtasu
ja mam taki sam zestaw jak LestatBiker , Czeska Rubena 2.5 (grubość ścianki robi wrażenie) , wytrzymalsza od wszystkich maxisów sygnowanych do DH , a cena to 16 zeta.
Ten zestaw w połaczeniue z Maxiem 2ply - da Ci to , że tak łatwo nie przebijesz dętki.
Detka waży nieco wiecej od swoich "braci" sygnowanych do DH ale w cenie jednej detki Maxxisa czy Tiogi Możemy kupić 2 czy też 3 dętki z Rubeny.
W górach jak jestem z przodu mam 1.4 atmosfery a z tylu 1.8 (HT) i powiem Ci , że w tym roku raz tylko złapałem snejka w sumie z własnej winy , ponieważ znizyłem z przodu ciśnienie do 0.9 co przy mojej masie 86 kg było błędem :wink:

: 05.11.2010 08:46:53
autor: GgG
Nie wiem po co na siłę dodawać sobie masy w dętkach.. totalny bezsens. Sam jeżdżę na table topach + 204g dętki z dechatlonu (5zł sztuka) i nic nie przebijam. Na wyjazdy / trasy z kamieniami zakładam nokiana na tył i kendę na przód, obe opony mają cieńszą ściankę od 2ply maxxisa. Tył ma 15 wgniotów (co prawda waży 550g :) ) a dętki jakoś się nie przebijają.

wojtasu pisze:Ten zestaw w połaczeniue z Maxiem 2ply
chcesz do swojej rubeny włożyć jeszcze maxxisa i to w podwójnym oplocie? ;)
wojtasu pisze:wytrzymala od wszystkich maxisów sygnowanych do DH
:roll:

: 05.11.2010 09:01:39
autor: wojtasu
GgG robię tak z prostego powodu , nie znoszę wymieniać dętek a , że waga jest wieksza to mnie w tym wypadku nie boli :)
GgG pisze:wytrzymala od wszystkich maxisów sygnowanych do DH
miałem napisać wytrzymalsza , ot tak chochlik sie wkradł i literkę zjadł :D

: 05.11.2010 10:27:25
autor: LestatBiker
A ja tak robię bo jeżdżę jak idio-tus totalus skacząc z różnych dziwnych rzeczy, a nagłe złapanie kapcia np 40 km od domu w niedzielne popołudnie nie jest czymś fajnym jak trzeba wracać rowerem do domu, dlatego nie zrezygnuję z 2ply w oponie i dętki o wadze przeciętnej opony xc :)

: 05.11.2010 12:27:32
autor: Uciowy
Po co ładować w koła jakieś dętki ważącę tonę... od złożonych kół (obręcz, piasta, szprychy, opona, dętka) zależy sterowność bajka, im lżejsze koła tym będzie lepiej. A nie wiem jaki jest problem wziąć 1-2 dętki na zapas by w razie złapania snejka szybko zmienić... :)

: 05.11.2010 16:35:54
autor: wojtasu
Uciowy nie każdy , lubi wymieniać.
Ja nawet nie lubie gum zmieniać 1/2 sezony na oponach na błoto przejeżdziłem z lenistwa :D

: 05.11.2010 17:22:26
autor: Vin_OSW
wojtasu pisze:W górach jak jestem z przodu mam 1.4 atmosfery a z tylu 1.8
Ja mam po 0,5 bara na obu kołach (dętki Maxxis DH, opony Schwale Muddy Mary) i nie złapałem, ani razu na tym setcie, żadnego snakea ;) jedynie co spory wgniot na Ex729 w Czarnej ;/

: 05.11.2010 19:02:06
autor: SegatiV
Vin_OSW Maławo :D

U mnie Minion DHR/F 42a 2-ply + Maxxis welter weight (94g) ok 0.8-0.9 bara. 2 lata 2 dziurki, i nie od snejka, 3 wgnioty na tyle, 3 na przodzie (1 ma 3cm).

: 05.11.2010 22:50:42
autor: GgG
Nie sugerujcie się, że lekka dętka to od razu się przebija. Kwestia dobrania ciśnienia w oponach.

wojtasu Nie chciałem być czepialski jeśli chodzi o tą wytrzymałość, nie chodziło mi o słówko, tylko gdzie ta opona jest wytrzymalsza ;) Nie zdziera się tak szybko, nie rozrywa się na pół? Drut nie wychodzi z niej? I jeszcze jestem pewien że maxxisy z przeznaczeniem do dh sprawdzają się o wiele lepiej niż Twoja opona :)

: 05.11.2010 23:42:56
autor: Killo
Nie sugeruję się że lekka dętka to przebijalna dętka, ale na pohybel modzie na odchudzanie prawda jest nie zmienna od lat: "Wytrzymałość swoje musi niestety ważyć." Teksty o magicznych właściwościach nowoczesnych materiałów umieszczam między bajki z wiadomych względów -> Wszystko można odchudzić do pewnego momentu. Potem już idzie to kosztem czegoś, patrz wytrzymałości.

Słusznie mówisz GgG dużo zależy od właściwego dobrania ciśnienia pod swój styl jazdy, wagę i teren. To chyba jest najważniejsze, ale i tak z mocniejszą dętką ciężej załapać kapcia ;)

Uciowy....po to że nie lubię strzelających dętek wtedy gdy jest to najmniej niepożądane. Naprawdę te kilka gramiczków dodanych do masy rotującej koła mało co mi robi.

: 06.11.2010 00:52:01
autor: LestatBiker
Killo <----- Polać Mu! :mrgreen:

: 08.11.2010 14:48:24
autor: snizy
SegatiV pisze:Maxxis welter weight (94g)
pomyliłeś z flyweightem, welter ma grubo powyżej 160 g

http://rowerowawaga.pl/index.php?d=arty ... 8&art=1945

http://www.sicklines.com/gallery/showph ... photo/3912

mimo mojej wagi (80 kg) i latania po różnych kamulcach również jestem mega zadowolony z weltera- warunek dobre opony (Intens, Maxxis 2ply) ale latać z ciśnieniem jak SegatiV poniżej 1 atm raczej bym się nie odważył.

: 08.11.2010 15:14:29
autor: Spaced
wojtasu bez przesady. Zdjecie detkowej opony czy zmiana dętki to 5 minut i robi sie to tak szybko, ze nie ogarniam problemu w ogole. Najmniej meczaca czynnosc serwisowa w rowerze.


Vin_OSW nie jezdzisz na 0.5 bara. Manometr w pompce ci siadl. Przy 0.5 bara miałbyś flaka z miinmalna iloscia powietrza. Jestem dosc lekki i zaczałem jechac obrecza po ziemi juz przy 0.7-0.8.

: 08.11.2010 19:00:50
autor: Killo
SpacedZdjęcie opony czy też zmiana dętki to czasem nie jest tak łatwa, szybka i przyjemna sprawa jak mówisz, wszystko zależy jakiego kapcia z jakiej obręczy zdejmujesz ;)

: 08.11.2010 19:30:46
autor: Spaced
Killo pozmieniaj sobie przez rok bezdetkowe, a każda detkowa opona bedzie mega łatwa. Pomijam fakt, ze dobra łyżka i nie ma stresu.

: 08.11.2010 20:57:34
autor: FraQ
Jeszcze jest jeden fakt, do czego Wy to powietrze wbijacie ? Full czy ht ? Bo jest różnica jeździć na fullu przy ciśnieniu 1-1.2bara gdzie jest dodatkowa amortyzacja a co innego w ht gdzie amortyzacji z tyłu wogóle nie ma :roll: Więc jak mówicie ile wbijacie tych barów to mówić do czego... bo jazda na 1barze w sztywniaku nie kończy sie fajnie....