Strona 2 z 3
: 05.11.2010 00:15:26
autor: Killo
...got a milk? ^^
A tak serio to wciąż czekam w napięciu na odpowiedź na podchwytliwe pytanie.
: 05.11.2010 00:31:26
autor: LestatBiker
Killo no teraz to żeś pojechał nas obu! haha!

: 05.11.2010 01:16:38
autor: Vin_OSW
polski język i Wy 'nie anderstend dys'
: 05.11.2010 07:37:37
autor: wojtasu
ja mam taki sam zestaw jak
LestatBiker , Czeska Rubena 2.5 (grubość ścianki robi wrażenie) , wytrzymal
sza od wszystkich maxisów sygnowanych do DH , a cena to 16 zeta.
Ten zestaw w połaczeniue z Maxiem 2ply - da Ci to , że tak łatwo nie przebijesz dętki.
Detka waży nieco wiecej od swoich "braci" sygnowanych do DH ale w cenie jednej detki Maxxisa czy Tiogi Możemy kupić 2 czy też 3 dętki z Rubeny.
W górach jak jestem z przodu mam 1.4 atmosfery a z tylu 1.8 (HT) i powiem Ci , że w tym roku raz tylko złapałem snejka w sumie z własnej winy , ponieważ znizyłem z przodu ciśnienie do 0.9 co przy mojej masie 86 kg było błędem

: 05.11.2010 08:46:53
autor: GgG
Nie wiem po co na siłę dodawać sobie masy w dętkach.. totalny bezsens. Sam jeżdżę na table topach + 204g dętki z dechatlonu (5zł sztuka) i nic nie przebijam. Na wyjazdy / trasy z kamieniami zakładam nokiana na tył i kendę na przód, obe opony mają cieńszą ściankę od 2ply maxxisa. Tył ma 15 wgniotów (co prawda waży 550g

) a dętki jakoś się nie przebijają.
wojtasu pisze:Ten zestaw w połaczeniue z Maxiem 2ply
chcesz do swojej rubeny włożyć jeszcze maxxisa i to w podwójnym oplocie?
wojtasu pisze:wytrzymala od wszystkich maxisów sygnowanych do DH

: 05.11.2010 09:01:39
autor: wojtasu
GgG robię tak z prostego powodu , nie znoszę wymieniać dętek a , że waga jest wieksza to mnie w tym wypadku nie boli
GgG pisze:wytrzymala od wszystkich maxisów sygnowanych do DH
miałem napisać wytrzymalsza , ot tak chochlik sie wkradł i literkę zjadł

: 05.11.2010 10:27:25
autor: LestatBiker
A ja tak robię bo jeżdżę jak idio-tus totalus skacząc z różnych dziwnych rzeczy, a nagłe złapanie kapcia np 40 km od domu w niedzielne popołudnie nie jest czymś fajnym jak trzeba wracać rowerem do domu, dlatego nie zrezygnuję z 2ply w oponie i dętki o wadze przeciętnej opony xc

: 05.11.2010 12:27:32
autor: Uciowy
Po co ładować w koła jakieś dętki ważącę tonę... od złożonych kół (obręcz, piasta, szprychy, opona, dętka) zależy sterowność bajka, im lżejsze koła tym będzie lepiej. A nie wiem jaki jest problem wziąć 1-2 dętki na zapas by w razie złapania snejka szybko zmienić...

: 05.11.2010 16:35:54
autor: wojtasu
Uciowy nie każdy , lubi wymieniać.
Ja nawet nie lubie gum zmieniać 1/2 sezony na oponach na błoto przejeżdziłem z lenistwa

: 05.11.2010 17:22:26
autor: Vin_OSW
wojtasu pisze:W górach jak jestem z przodu mam 1.4 atmosfery a z tylu 1.8
Ja mam po 0,5 bara na obu kołach (dętki Maxxis DH, opony Schwale Muddy Mary) i nie złapałem, ani razu na tym setcie, żadnego snakea

jedynie co spory wgniot na Ex729 w Czarnej ;/
: 05.11.2010 19:02:06
autor: SegatiV
Vin_OSW Maławo
U mnie Minion DHR/F 42a 2-ply + Maxxis welter weight (94g) ok 0.8-0.9 bara. 2 lata 2 dziurki, i nie od snejka, 3 wgnioty na tyle, 3 na przodzie (1 ma 3cm).
: 05.11.2010 22:50:42
autor: GgG
Nie sugerujcie się, że lekka dętka to od razu się przebija. Kwestia dobrania ciśnienia w oponach.
wojtasu Nie chciałem być czepialski jeśli chodzi o tą wytrzymałość, nie chodziło mi o słówko, tylko gdzie ta opona jest wytrzymalsza

Nie zdziera się tak szybko, nie rozrywa się na pół? Drut nie wychodzi z niej? I jeszcze jestem pewien że maxxisy z przeznaczeniem do dh sprawdzają się o wiele lepiej niż Twoja opona

: 05.11.2010 23:42:56
autor: Killo
Nie sugeruję się że lekka dętka to przebijalna dętka, ale na pohybel modzie na odchudzanie prawda jest nie zmienna od lat: "Wytrzymałość swoje musi niestety ważyć." Teksty o magicznych właściwościach nowoczesnych materiałów umieszczam między bajki z wiadomych względów -> Wszystko można odchudzić do pewnego momentu. Potem już idzie to kosztem czegoś, patrz wytrzymałości.
Słusznie mówisz
GgG dużo zależy od właściwego dobrania ciśnienia pod swój styl jazdy, wagę i teren. To chyba jest najważniejsze, ale i tak z mocniejszą dętką ciężej załapać kapcia
Uciowy....po to że nie lubię strzelających dętek wtedy gdy jest to najmniej niepożądane. Naprawdę te kilka gramiczków dodanych do masy rotującej koła mało co mi robi.
: 06.11.2010 00:52:01
autor: LestatBiker
Killo <----- Polać Mu!

: 08.11.2010 14:48:24
autor: snizy
SegatiV pisze:Maxxis welter weight (94g)
pomyliłeś z flyweightem, welter ma grubo powyżej 160 g
http://rowerowawaga.pl/index.php?d=arty ... 8&art=1945
http://www.sicklines.com/gallery/showph ... photo/3912
mimo mojej wagi (80 kg) i latania po różnych kamulcach również jestem mega zadowolony z weltera- warunek dobre opony (Intens, Maxxis 2ply) ale latać z ciśnieniem jak
SegatiV poniżej 1 atm raczej bym się nie odważył.
: 08.11.2010 15:14:29
autor: Spaced
wojtasu bez przesady. Zdjecie detkowej opony czy zmiana dętki to 5 minut i robi sie to tak szybko, ze nie ogarniam problemu w ogole. Najmniej meczaca czynnosc serwisowa w rowerze.
Vin_OSW nie jezdzisz na 0.5 bara. Manometr w pompce ci siadl. Przy 0.5 bara miałbyś flaka z miinmalna iloscia powietrza. Jestem dosc lekki i zaczałem jechac obrecza po ziemi juz przy 0.7-0.8.
: 08.11.2010 19:00:50
autor: Killo
SpacedZdjęcie opony czy też zmiana dętki to czasem nie jest tak łatwa, szybka i przyjemna sprawa jak mówisz, wszystko zależy jakiego kapcia z jakiej obręczy zdejmujesz

: 08.11.2010 19:30:46
autor: Spaced
Killo pozmieniaj sobie przez rok bezdetkowe, a każda detkowa opona bedzie mega łatwa. Pomijam fakt, ze dobra łyżka i nie ma stresu.
: 08.11.2010 20:57:34
autor: FraQ
Jeszcze jest jeden fakt, do czego Wy to powietrze wbijacie ? Full czy ht ? Bo jest różnica jeździć na fullu przy ciśnieniu 1-1.2bara gdzie jest dodatkowa amortyzacja a co innego w ht gdzie amortyzacji z tyłu wogóle nie ma

Więc jak mówicie ile wbijacie tych barów to mówić do czego... bo jazda na 1barze w sztywniaku nie kończy sie fajnie....