Zmiana kąta główki.

Tryton
Posty: 283
Rejestracja: 29.04.2004 15:38:00
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Tryton »

Spaced zdecydowanie nie chciałbym w ogóle ingerować w kinematykę tego zawieszenia, kogo jak kogo, ale w tej materii pana Dave'a Weagle poprawiać nie będę.
Aczkolwiek patent jak najbardziej godny uwagi. "Proste rozwiązania są dobre, bo/gdy są dobre i proste. [...]"

Rysunki są już u technologa. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to już w okresie świąt wrzucę fotki i krótki recenzje (wady/zalety/przeszkody) w/w patentu.

pozdro :mrgreen:
HARTKOR FAKKER
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Tryton Dave jest zwyklym inzynierem, nie mesjaszem rowerowym wiec bez przesady. Taka zmiana zmieniłaby prace MINIMALNIE. Do tego Dave sam poprawia swoje projekty i zawieszenie w dhrze juz jest inne niz w sundayu np. ;)
Tryton
Posty: 283
Rejestracja: 29.04.2004 15:38:00
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Tryton »

Spaced Zastosowanie tych mimośrodowych tulejek pociągnęłoby niestety za sobą obniżenie pakietu, a w rezultacie wypłaszczenie kąta rury podsiodłowej, co ma znowu duże znaczenie na ergonomie roweru / wydajność pedałowania na podjazdach. Bardzo mi przykro, ale w moim IH MK III zastosuję mój patencik :mrgreen:
A to co zrobił Dave Weagle z DW-Linkiem w przypadku Turnera nie nazwałbym poprostu zmianą, tylko optymalizacją. No to jeszcze raz, torchę inaczej, nie czuję się na siłach, żeby optymalizować DW-Linka. pozdro :wink:
HARTKOR FAKKER
Tryton
Posty: 283
Rejestracja: 29.04.2004 15:38:00
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Tryton »

Tryton pisze:Rysunki są już u technologa. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to już w okresie świąt wrzucę fotki i krótki recenzje (wady/zalety/przeszkody) w/w patentu.
Na szczęście nie napisałem o jakie święta mi chodziło, więc można powiedzieć, że wszystko poszło zgodnie z planem (prawie) ;)

A teraz do rzeczy,

chciałem wam pokrótce opisać jak poradziłem sobie z tymi tulejkami do zmiany kąta główki ramy.
Materiałem, który wybrałem był stop aluminium 2017A T4. Jako półfabrykat kupiłem na allegro wałek fi 80x70. Wykonanie, tak jak wcześniej pisałem, zleciłem firmie Silma Tools Sp. z o.o. z Sosnowca.
Pasowania i tolerancje dobrane zostały na miejscu po konsultacjach z technologiem, który przy użyciu współrzędnościowej maszyny pomiarowej pomierzył główkę ramy, zakupione stery na 1 1/8' i miskę sterów 1 1/8' ZeroStack. Detale odebrałem z firmy Silma Tools Sp. z o.o. w zeszłą środę.
Montaż tulejek wraz z założeniem widelca trwał jakieś 15 min. Kolega, który o wielu lat jest serwisantem, stwierdził że tulejki wchodziły z taką samą siłą co nowe stery. Świadczy to o dobrym dobraniu pasowania :)

Ceny:
65,- Materiał, wałek fi 80x70 (Alu 2017A T4)
270,- Robocizna :/
112,- Stery 1 1/8' (VP-A69AC)

nie zsumuję! nie będę się denerwował! :]

Jeżeli chodzi o zachowanie się roweru to ciężko jest mi coś już napisać, bo dzisiaj miałem dopiero pierwszą jazdę po lasku. Mogę tylko napisać, że jak na rower XC/allmountain (130mm/130mm) czuję się na nim pewnie.

No i kilka słit foci:

https://picasaweb.google.com/w.kwarcins ... 1250146914
HARTKOR FAKKER
szymon102
Posty: 1467
Rejestracja: 27.04.2008 09:42:26
Lokalizacja: N.Sącz
Kontakt:

Post autor: szymon102 »

Polak potrafi ! :) Nie dość, że to 1 1/8 to jeszcze przez pół Ci wyszło co stery CanaCreak i to jeszcze do 1,5 albo tapered. Teraz sobie to opatentuj i sprzedaj jakiejś dużej firmie :)
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość