hmm a dla czego nie podejdziecie do problemu od innej strony?
Ja bym starał sie zrobic podkładkę pod... śrubkę sciskająca ośke (tą od boku zeby nie bylo) tak zeby oś mogła nam dalej dociągnąć piaste.
Jak dodasz podkładki na piaste to moga byc jaja z ustawieniem hamulca wiec lepiej bedzie jak docisniesz do lewej lagi piaste, a przestrzeni narobisz po prawej stronie
Ja bym tak swojego monsera zrobił gdybym miał taki problem z nim
Widze kolega nie ma zielonego pojecia jak jest montowane kolo w monsterze...
Identycznie jak w canondale lefty formalnie da sie zakrecic koło bez prawej lagi zeby bylo sztywno (pomijam problem obracajacej sie lagi)
Os przechodzi luźno przez prawą lage i piasta tak czy siak jest zawsze ustawiana do lewej lagi prawą sie tylko dokreca po tym jak sie ugnie amora pare razy.
Prosił bym o wypowiadanie sie osob które chociaz raz monstera widziały albo odkrecały w nim koło zanim napiszą cos takiego.
Vin_OSW czemuu miałyby się lagi ścisnąć ku sobie skoro ośka ma być w prawej ladze nieskręcona śrubami?
Opiszę może w punktach raz jeszcze co koledzy tłumaczyli:
1. Złożyć wszystko do kupy
2. Skręcić śrubę główną osi (jak rant w osi dojdzie do piasty z prawej strony a ośka zacznie się obracać można lekko skręcić śruby prawej lagi i dokręcić oś właściwie, potem śruby znów poluzować)
3. Ze skręconą osią i poluzowanymi śrubami lag ugiąć energiczne amor kilka razy żeby lagi ustawiły się równolegle (w shiverze ma to dużo większe znaczenie niż w monsterze)
4. Skręcić śruby lag.
Dobra panowie... dzisiaj bylem w serwisie i dowiedzialem sie kilku fajnych rzeczy... ze piasty funn mozna przerobic z 20 na 9 mm (dajac adapter w linku ktory podalem) ale nie mozna w odwrotna strone...trzeba wlasnorecznie dorabiac tulejki w co nie chce mi sie bawic... ponoc juz z 20 klientow przyszlo do nich z pretensjami czemu sie nie da....bo nie produkuja tulejek dystansowych do tych piast... zajefajnie... uzbieram troche kasy i kupie nowa piaste i przeplote kolo...thats the only way...ale dzieki wielkie za pomoc wszystkim....
Czegoś nie kumam. Chodzi o to że piasty funna na oś 20 można przerobić na 9 a piast na 9 nie można przerobić na 20? Czy że można przerobić piastę 20mm na piastę 9mm ale potem nie można już tego odwrócić(trochę durne)?
moim zdaniem porostu brakuje ci elementow ktore przywrócą możliwość założenia grubej osi. Bo niby czemu nie można by wrócić do grubej osi,skoro zakladajac adaptery 9mm nie niszczysz żadnych elementow 20mm - chyba tylko zdejmujesz takie nakladki które normalnie przy 20mm przykrywaja łożyska-w ich miejsce ida te adaptery na 9mm.
Panowie sprawa wyglada tak:
1. Kupujemy wersje na 20mm wiec mamy 2 ładne tuleje które mozemy zamienic i mamy 9mm
2. Kupujemy wersje 9mm i tu zaczyna sie problem poniewaz ona fabrycznie jest na 9mm jak zwykłe piasty, co nie jest równoznaczne z tym iz jest to piasta 20mm z załozonymi adapterami.
off_road pisze:Kupujemy wersje 9mm i tu zaczyna sie problem poniewaz ona fabrycznie jest na 9mm jak zwykłe piasty, co nie jest równoznaczne z tym iz jest to piasta 20mm z załozonymi adapterami.
W takim przypadku piasta nawet by nie weszła na oś, a tu mu pasuje.
Mi się wydaje, że jakiegoś elementu brakuje.
to jest docelowo piasta na 20 mm....tylko po zdjeciu adaptera 9 mm piasta owszem wchodzi na oske tylko te cholerne tulejki sa za male...za waskie i kolo lata na boki...slowem piasta z tulejkami nie ma 110 mm.... dowiadywalem sie apropo dokupienia tulejek dystansowych czy mozna pojezdzic po sklepach i dokupic gdzies...owszem mozna pojezdzic....***** po czole bo nigdzie takich tulejek nie ma....
ps. nic nie pogubilem...zdjalem tylko adapter...czyli ta rurke nagwintowana ze srodka i dwie nakretki ktore maja otwor na os 9 mm... dwie tulejki zostaly...