[Rama] Malowanie proszkowe - usuwanie lakieru
-
- Posty: 1499
- Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
- Lokalizacja: Somerwill
- Kontakt:
Koledzy najmniej ingerencyjna metoda to usuwanie starego lakieru zmywaczami np Scansolem lub podobnymi żelami innych firm jest ego kilka firm.
Najprościej zrobić sobie nałożyć grubą warstwę pędzlem kilka razy i poczekać.
Problemy pojawiają się tylko jeśli stary lakier był proszkowy to prościej jest zeszlifować stary lakier do równości i dać do nałożenia kolejnej warstwy lakieru proszkowego. Inny problem pojawia się w przypadku elementów odlewanych np dolne golenie amortyzatorów, gdzie często jako że jest to odlew jest nakładana szpachla epoksydowa a tej zmywać całkiem nie rozpuści tylko zmiękczy i trzeba co nieco poskrobać (niestety czasem szpachówką jest też stosowana w ramach - jeśli w transporcie coś im się stanie to wyrównywane są przed malowaniem szpachlą.
Natomiast każdy zabieg mechaniczny jest ingerencyjny i trzeba dużej uwagi przy piaskowaniu aby nie mieć bardziej cieniowanych rurek. Opalanie odradzam zupełnie, po pierwsze bo można przegrzać alu co zmienia jego właściwości nieodwracalnie a jakbyśmy to zrobili z goleniami z magnezu to mamy po goleniach.
Najprościej zrobić sobie nałożyć grubą warstwę pędzlem kilka razy i poczekać.
Problemy pojawiają się tylko jeśli stary lakier był proszkowy to prościej jest zeszlifować stary lakier do równości i dać do nałożenia kolejnej warstwy lakieru proszkowego. Inny problem pojawia się w przypadku elementów odlewanych np dolne golenie amortyzatorów, gdzie często jako że jest to odlew jest nakładana szpachla epoksydowa a tej zmywać całkiem nie rozpuści tylko zmiękczy i trzeba co nieco poskrobać (niestety czasem szpachówką jest też stosowana w ramach - jeśli w transporcie coś im się stanie to wyrównywane są przed malowaniem szpachlą.
Natomiast każdy zabieg mechaniczny jest ingerencyjny i trzeba dużej uwagi przy piaskowaniu aby nie mieć bardziej cieniowanych rurek. Opalanie odradzam zupełnie, po pierwsze bo można przegrzać alu co zmienia jego właściwości nieodwracalnie a jakbyśmy to zrobili z goleniami z magnezu to mamy po goleniach.
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 22.10.2005 15:47:29
- Kontakt:
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 22.10.2005 15:47:29
- Kontakt:
-
- Posty: 1499
- Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
- Lokalizacja: Somerwill
- Kontakt:
XxUzixX - nie nie trzeba, lakier proszkowy daje najtwardsza powierzchnie lakieru (twardsza niż lakier epoksydowy), która jest utwardzana w specjalnym piecu w temperaturze 180-200 stopni Celsjusza. Otrzymana powierzchnia jest twarda i błyszcząca, taka technologia ma skłonność do maskowania nierówności lakierowanej powierzchni.
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
-
- Posty: 470
- Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
- Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości