Strona 2 z 3

: 05.04.2011 18:44:11
autor: pietryna
Rozebrać. Miękkie szczęki będą potrzebne. Co prawda widziałem rozebrane to pokrętło bez zdejmowania rezerwuaru, ale sam nie próbowałem. Tam jest pierścień segera, może da się go tak mocno ścisnąć żeby wyszedł przez przykręcony rezerwuar. Jak już będziesz miał to w kawałkach to wymieniasz uszczelkę.

: 05.04.2011 20:34:03
autor: MUSZEL
za przesyłke pare zł, szło to poleconym

: 08.04.2011 13:26:49
autor: DH-luka
http://forums.mtbr.com/showthread.php?p=6543308

tak przy okazji. mnie sie jeszcze nie zdarzylo ale predzej czy pozniej sie zdarzy.

(tam jest link do PDFa z Tutorialem)

: 17.04.2011 19:28:28
autor: pietryna
No niestety, 13x3.5 nie zdał egzaminu. Dostałem 12,29x3.53 vitonowy, założyłem i nadal zostawia smugę oleju... Nie sprawdzałem tego na dłuższą metę(dzisiaj zrobiłem), ale po uginałem kilkanaście razy i zostaje. Mniej niż na początku ale to już chyba nie jest olej który został na zewnątrz komory.

Jedyna różnica to taka że kurzową zmieniłem na nieoryginalną, jedno-wargową(tylko zbierająca, a nie zbierająco-uszczelniająca), ale średnio wierzę że to tego wina bo nawet jeśli ta oryginalna zbierała by ten olej który przeleci przez oring to w końcu zebrało by się go tam tak dużo że i tak by zaczął lać...

Już mi się skończyły pomysły(12x4 nie da rady założyć), a do cult bikes średnio mi się widzi to słać(jak i do kogokolwiek innego).

: 19.04.2011 14:40:39
autor: pietryna
No to wychodzi na to, że czeka mnie cotygodniowy serwis(ewentualnie co 2 tygodnie), bo tf tuned odpisał że nie sprzedają uszczelek osobno(co mnie za bardzo nie dziwi).

: 20.04.2011 11:21:22
autor: MUSZEL
ja kupiłem zwykłe uszczelki o tych samych wymiarach ze sklepu internetowego za 50gr/sztuka i hulają w dwóch damperach.

W końcu znalazłem TEN sklep...
zamawiaj śmiało, polecam i gwarantuje :)

http://www.abs.lublin.pl/kat.oringi%2010-20.html

http://www.e-lozyska.com/index.php?acti ... ng%2012,29

:)

: 20.04.2011 16:07:06
autor: pietryna
No ja już mam 12.29x3.53. Jeszcze przetestuję 12x3.5 ale nie sądzę że będzie jakaś zmiana.

Co do sklepu to może kiedyś u nich wezmę jak będę wymieniał łożyska w ramie. Bo 10zł za przesyłkę przy orignu za 50gr to trochę absurd. Szczególnie jeśli nie wierzę w poprawę za bardzo.

: 20.04.2011 21:22:11
autor: MUSZEL
pietryna a ja Ci gwarantuje poprawe. U mnie działa, więc czemu nie u Ciebie? Ja zamówiłem 20sztuk :P a teraz sprzedaje jak co za odpowiednie sumy w okolicy ;)

: 06.05.2011 17:26:30
autor: ddex
ktos juz wymienial uszczelki w rc4 i moglby sie podzielic wymiarem ?

z gory dziekuje za odpowiedz :)

: 22.05.2011 11:54:42
autor: Grzybu93
Panowie czegoś tutaj nie rozumiem. Główna uszczelka zbierająca olej w każdym damperze ma przekrój kwadratowy i wargi zbierające olej (tak jak widać to na przekroju dhx-a na zdjęciu wyżej. Podaliście link do strony ABS Serwis gdzie są zwykłe oringi i twierdzicie że to działa? Otóż kierując się waszą radą zakupiłem w tym sklepie uszczelkę (a w zasadzie kilkanaście) odpowiadających rozmiarowi uszczelki w kind shocku 501 (mam go w rowerze testowym). Zakupiłem również 10 uszczelek do dhx (5 dla kolegi, 5 dla mnie do serwisu). Gdy po 3 tygodniach od złożenia zamówienia list (priorytetowy) w końcu przyszedł trochę się zdziwiłem widząc same zwykłe, okrągłe uszczelki jak do piecyka gazowego. Ale trudno myślę jak mówią, że działa to co mi szkodzi spróbować. Założyłem i niestety olej cieknie. jedynym tymczasowym sposobem na zatamowanie cieknięcia było nałożenie dużo ciaśniejszej uszczelki (średnica wewnętrzna jakieś 5-6mm przy średnicy tłoka 9mm) pod uszczelkę kurzową. Na razie działa ale nie wiem jak długo. I teraz nie wiem czy opłaca się robić serwis dhx-a i wsadzać tam zwykły oring zamiast uszczelki olejowej?

: 22.05.2011 13:00:15
autor: pietryna
Omg... poszukaj sobie w necie schematów dhxów i ogólnie damperów.

Każdy ma oring(dhx - 12.29x3.53) + "kwadratową" dwuwargową uszczelkę kurzową. Ciekawi mnie trochę czy ona też trzyma olej, bo w tej chwili mam założony oring o dobrym wymiarze i zamiennik kurzowej jednowargowy, tylko na syf z zewnątrz i damper leje. Ale z drugiej strony jeśli oring by puszczał to w końcu chyba olej między oringiem a kurzową by się wylał. Bo nie możliwe żeby 100% tego co wyjdzie i tam się zatrzyma, wróciło(ze względu na różnicę ciśnień?).

Re: [damper] Fox DHX 5 Coil cieknie

: 22.05.2011 13:29:41
autor: Grzybu93
pietryna słuchaj w moim kind shocku nie ma żadnego oringu. Jest wyłącznie uszczelka kurzowa (o przekroju kwadratowym) oraz druga uszczelka olejowa (również o przekroju kwadratowym z dwoma wargami) i nic więcej. Zawsze myślałem że w dhx jest tak jak na zdjęciu poniżej. Numer 1 to uszczelka kurzowa a numer 2 to uszczelka olejowa (jak widać o kwadratowym przekroju) czyli analogicznie do tego jak jest w kind shocku. Jeśli możesz to wskaż mi ten oring który odpowiedzialny jest za trzymanie oleju.
p4pb3445450.jpg

: 22.05.2011 13:45:02
autor: wróżka_amelia
Numer 2 na zdjeciu to normalny oring, który w dhxie jest uszczelka olejową, na zdjeciu widac nawet ze to oring.

: 22.05.2011 13:45:21
autor: off_road
Grzybu93 pisze:2 to uszczelka olejowa (jak widać o kwadratowym przekroju

Litości Ty na serio?
Mocowanie masz o przekroju kwadratowym... owszem wkładając tlok masz taki kwadracik ;)
Wkładamy o-ring jak pisał muszel OKRĄGŁY jak nazwa wskazuje po włożeniu tłoka wypełnia bardzo dokładnie nasz "kwadratowy" przekroj stąd na fotce taki kształt. Gwarantuje, Ci ze tam jest okrągły zwykły oring o wymiarach jakie muszel podał ;) tylko po złożeniu z okrągłego robi sie kwadrat ;)

: 22.05.2011 14:13:58
autor: Grzybu93
Omg... poszukaj sobie w necie schematów dhxów i ogólnie damperów.
Litości Ty na serio?
Wydaje mi się, że to trochę nie na miejscu.
Po prostu nie wyjmowałem jeszcze tej uszczelki w dhx i nie miałem pojęcia że jest to oring. Na zdjęciu przekrojowym ciężko to było wywnioskować, gdyż gniazdo ma przekrój kwadratowy a gdy tłok jest wsadzony uszczelka rozpycha się na ścianki (tak jak napisał off-road).
Gdy wyjąłem kwadratową uszczelkę z ks wydawało mi się że każdy damper będzie mieć w tym miejsu taką właśnie uszczelkę. Dodatkowo moje myślenie wsparł fakt, iż w tym damperze zastosowanie oringu w tym miejscu nie zdaje egzaminu (kompletnie nie wiem dlaczego, gdyż kupiłem sporo uszczelek minimalnie różniących się wymiarami i damper na każdej z nich przepuszczał).
Wystarczyło napisać tyle co wróżka_amelia i wszytko się wyjaśniło, za co dziękuję temu użytkownikowi ;)

: 05.07.2012 16:43:14
autor: mysticar
Wziąłem się przed chwilą za serwis swojego dhxa, w celu wymiany uszczelki olejowej. Z tego co się zorientowałem, muszę najpierw wybić tulejkę ślizgową, ale po dłuższym pukaniu ani drgnie :x Macie jakieś sprawdzone sposoby?

: 05.07.2012 16:44:29
autor: pietryna
Nic nie musisz wybijać... Jeśli robisz to co myślę to nie wybijasz tulei tylko walisz w "korpus" w którym to wszystko jest umieszczone. Weź igłę, nadziej uszczelkę i ją wyciągnij po prostu.

: 05.07.2012 16:46:48
autor: mysticar
Nie walę w korpus tylko stukam w nią z drugiej strony, od strony kurzowej :P

edit

Jakoś udało się wyjąć. Dzięki za radę ;) , ale jest inny kłopot. Kupiłem jakiś czas temu oring 13x3,5 jak ktoś wyżej pisał i jeszcze jedna osoba mi poleciła, a teraz jak mam to wszystko w rękach to zastanawiam się, jak to ma niby uszczelniać skoro taki oring luźno sobie lata po tłoczysku? :D Wychodzi na to, że muszę jednak kupić Oring 12,29x3,53 Eriks. Może tylko ktoś napisać czy takowy "daje radę" po dłuższym użytkowaniu?

: 05.07.2012 18:39:33
autor: pietryna
Nie będzie działać na 100%. Przerabiałem 12x4, 13x3,5, jakieś 12,29x3,53 i żadne nie działały.

Kupiłem ostatnio tutaj http://www.e-lozyska.com/ kolejne 12.29x3.53 i zobaczymy jak to zadziała.