Strona 2 z 2

: 14.04.2011 22:42:18
autor: Spaced
zetek pisze:Prawda jest taka, że dużo zależy od szprych i zaplecenia koła
I tego sie trzymac. Duzo wazniejsze jest u kogo zaplatasz.

: 15.04.2011 01:45:25
autor: morthias
Piotr pisze:Dangerous Mike - tania, mega pancerna i lzejsza od double tracka.
Hm, DM to ta sama obrecz co Point Racing ktorego mialem lata temu i wazyl rowne 988 g. Czyli wiecej niz Double Wide ;).

: 15.04.2011 10:38:41
autor: Piotr
Dangerous Mike w wersji na 24" wazyl bodajze 820g, Double track (tez 24") wazyl wiecej o jakies 20-30g i jestem tego pewien bo sprawdzalem przy zakupie.

: 15.04.2011 11:58:29
autor: MUSZEL
Piotr pisze:Dangerous Mike w wersji na 24" wazyl bodajze 820g, Double track (tez 24") wazyl wiecej o jakies 20-30g i jestem tego pewien bo sprawdzalem przy zakupie
Double track waży 845g, ale 26". 24 jest lżejsze, 760-780g

: 15.04.2011 20:16:13
autor: Rasty
Lekkim przegięciem jest proponować mu obręcze rzędu 800-900 gram, które przeznaczone są dla naprawde OSTRYCH oblatywaczy leśnych dropów, czy wielbicieli modnego ostatnio dzikiego "friłajdu". Dociąży mu to rower niepotrzebnie (co z pewnością wpłynie na prędkość rozwoju techniki), a takie biadolenie, że taka obręcz wytrzyma, a taka nie jest troche głupie. Wiadomo, pewnych obręczy jak Fortress, Raider czy cośkolwiek podobnego mu nie polecimy z oczywistych przyczyn, ale nie ma też sensu przesadzać. Z własnego doświadczenia, lub obserwacji wiem, że jeśli rozsądnie (tj. bez zbytniego ciśnienia na odchudzanie) wybierzemy obręcz do naszej wagi, stylu jazdy i innych czynników to będzie nam służyć długo, wyłączając oczywiście pojedyncze "magiczne" sztuki ;)

Oczywiście, rozumiem też, że kolega chce od nas propozycji pancernych obręczy, ale sam wspomniał, że dopiero zaczyna, więc pewnie nie ma też odpowiedniej wiedzy na temat sprzętu (chociaż wiedzy brakuje zawsze ;) ).

Moje propozycje dla autora tematu będę się starał umiejscowić w przedziale poniżej 750g, ale powyżej 650g, bo uważam, że jest to najbezpieczniejsze przy znikomej wiedzy o jeźdźcu. Tak więc, proponuję wspominanego już gdzieś tutaj Mavica EX325 - obręcz renomowanej firmy i przede wszystkim sprawdzona, bo nie warto na początku bawić się w eksperymenty. Drugą propozycją może być również sprawdzona obręcz Sunrims MTX 33 - pomimo, że chodzą pogłoski o jego kiepskiej jakości, ja w pogłoski nie wierze. Wgniotów można nie łapać, stosując odpowiednie opony, na odpowiednim ciśnieniu. A to, że pojedyńcze sztuki pękają lub inne cuda się im dzieją - cóż, nawet najlepsze obręcze miewają takie problemy ;)

Tak wyglądają moje dwa typy. Nic więcej nie podaje, bo nie miałem z tym wystarczająco długo styczności, aby wyrażać WIARYGODNE opinie, poparte długotrwałymi testami a nie krótkimi przejażdżkami. Starałem się zbudować swoje opinie konstruktywnie, jak zwykle w przypadku nowych postaci, miejmy nadzieje, że krótka lekturka będzie komuś przydatna.

Mavix EX325:
http://allegro.pl/nowa-obrecz-mavic-ex- ... 08461.html

Sunrims MTX 33:
http://allegro.pl/sunrims-mtx-33-26-36o ... 88356.html

: 15.04.2011 20:26:26
autor: zetek
Również byłem posiadaczem Mavica ex325 i oprócz tego, że się rozchodziła na łączeniu to nic jej nie mogę zarzucić. Co prawda miałem zamontowaną ją na przednim kole ;)

: 15.04.2011 21:40:39
autor: dragon-pl
ja polecam blizzardy jeśli nie ważna waga :) moja jedna dostała porządnie (z samej góry na skrzycznym na dół na kapciu) i kilka rysek 0 wgniotów no i prosta :D gdyby nie waga to nadal bym je używał a tak to leżą i się kurzą

: 15.04.2011 22:10:09
autor: rider963852
Może dartmoor fortress ??

: 15.04.2011 22:24:08
autor: wróżka_amelia
zetek Jak sie jeździ jak worek ziemniakow, to jak widac nie ma zanczenia czy to jest dosc pancerny mavic czy mtx i tak sie to rozwali.

: 15.04.2011 23:07:48
autor: zetek
wróżka_amelia , ja bym nie powiedział, że jeżdżę jak worek ziemniaków, po prostu jeżdżę. Prawda jest taka, że wiele osób kupuje swoje super sprzęty i używa ich jako jazdę po bułki do sklepu.

: 15.04.2011 23:13:31
autor: GgG
Mnie zawsze zastanawiało jak to jest, że ludzie spędzający w górach dziesiątki godzin mają jedne koła przez sezon albo i więcej, a ktoś kto jeździ sobie spokojnie musi je zmieniać / naprawiać co chwila :roll:

Skoro Ci się scentrowało koło to daj to do wycentrowania i po kłopocie. Jeśli już koniecznie zmieniać obręcz to celuj w coś max 700g, klocek z tyłu to nic dobrego. Czasami można jeszcze znaleźć w internecie nowe S-type, od siebie polecam tą obręcz.

Re: Pancerna Obręcz...

: 18.04.2011 22:24:59
autor: Beju1234
Okej , wszystko już wiem i pomimo że " mtx33 się rozchodzi i tak dalej i łapie bicia " to jednak wezmę Mtx33 :) , a i mam jeszcze 1 pytanie czym różni się zwykła obręcz np dm24 a mtx33 3 komorowa ? o co chodzi z tymi komorami ?

: 18.04.2011 23:44:16
autor: PoleK
google.pl -> mtx profil lub podobnie.

popatrz sobie, na profile i skumasz, po prostu przestrzen miedzy sciankami w feldze jest podzielona na x komór.