Strona 2 z 4

: 05.07.2011 20:07:55
autor: royal'ek
pietryna chyba chodziło mu czy od dołu czy góry ma zaczynać 8-)

: 06.07.2011 18:04:35
autor: Foxdhx
Sorry Panowie pomyłka, to nie z prawej tylko z lewej komory jest ten trzask, przy mocniejszym odbiciu się pojawia, wiecie co to może być ??P.S.Lewa część amortyzatora jest mniejsza o 2-3cm od prawej. Nie wiem czy to tak ma być czy nie. Dodam że w środku jest ciśnienie powietrza.

EDIT:

Czy mógłby mi ktoś napisać jak prawidłowo przeserwisować lewą część ?? Z góry dzięki. Stawiam piwko 8-)

: 19.06.2012 10:19:39
autor: foster
Witam szanownych forumowiczów. Mam pytanie dot. 888 rc3 2009, wczoraj zmieniałem olej i po poskręcaniu i zalaniu 7,5 W zgodnie z zaleceniami producenta, amorek fajnie się ugina lecz słabo wraca do góry, mulasto, na pewno przyczyna leży w tłumiku rc3. Może Ktoś z Was powiedzieć jak dobrze zrobić wymianę oleju tego amora. Na jakich ustawieniach należy ustawić wszystkie regulację na + czy na -, czy warto po wlaniu oleju do lagi poruszać w górę i w dół tłumikiem żeby zassał olej, czy wlać i od razu zakręcać. Jak wymieniałem wzorowałem się na tym filmiki http://www.youtube.com/watch?v=0SwgmZ7iFZY, Proszę o pomoc bo dziś spróbuje dokonać jeszcze raz jego rozbiórki, na co mam zwrócić uwagę. Z góry dziękuje i pozdrawiam serdecznie.

: 19.06.2012 11:16:06
autor: pietryna
Nie ma znaczenia jak regulator przekręcisz. Jak będzie na minus to będzie stawiał mniejszy opór i tyle.

Jeśli nie rozkręcałeś tłumika to nie wiem co mogłeś zrobić źle. Tam naprawdę nie ma co zepsuć jak tylko wyciągasz tłumik, zlewasz olej i zalewasz nowym.

: 19.06.2012 11:21:25
autor: boogiel
serio, tam nie ma co zwalić. Bawiłes się regulacją?

: 19.06.2012 14:10:18
autor: foster
przekręciłem wszytko na minus i rozkręciłem, też wydaje mi się że nic tam nie ma do zepsucia.

: 19.06.2012 14:59:19
autor: foster
a należy zrobić tak jak ten koleś na filmiku w 3:20 min??

: 19.06.2012 19:52:23
autor: pietryna
Należy się pozbyć starego oleju. Ale jak odstawisz tłumik to olej sam się zleje. Nie trzeba go wyciskać specjalnie.

: 19.06.2012 23:33:37
autor: foster
niestety Panowie właśnie skończyłem robotę i dalej to samo:( nie wraca tak szybko. Nie wiem ale leje 315ml oleju, producent zaleca 310 ml może tu tkwi problem??

: 19.06.2012 23:54:43
autor: boogiel
ee
a na bank lejesz 7.5 w? U mnie w 888 rc3 2009 powrót w skrajnych położeniach waha się od muła wracającego 1.5-2s do sprężynki. Zalane są motorexem 7.5w
W ogole jaki olej lejesz?

: 20.06.2012 06:56:15
autor: foster
dokładnie ten sam co Ty. Rabie tak odkręcam gorę później śrubkę od dołu, wyciągam tłumik, wyciskam olej z niego, wszystko ładnie wycieram do suchości, smar na uszczelki, wkładam lagę do samego dołu, wkładam tłumik, śrubka z dołu, rozciągam tłumik do całej jego długości, poniżej takiego kółeczka z uszczelką wlewam 315ml motorexa 7,5 w, wyciągam lagę do samej góry, smar na górną śrubkę i skręcam. Wszystko jest ustawione na minus. Po skręceniu działa płynnie ale wystarczy 4, 5 ruchy w duł, zasysa olej i muli:( co robię źle?? Pozdrawiam

: 20.06.2012 07:09:46
autor: boogiel
Jak pierwszy raz robiłem, to wg tego filmiku, wszystko perfekt wyszło.
Spróbuj odkręcić półki i pouginać każdą z lag osobno, może gdzieś coś dziwnie złożyłeś, ale wtedy kompresja byłaby tez zachwiana.
Spróbuj zanim wyciągniesz lagę, "napompowac" tłumik, jak na filmiku. Masz fajnie pokazane, jak ma tłumik pracować, po jego ruchach ocenisz, czy jest ok czy nie. U mnie działał dokładnie jak na filmie

: 20.06.2012 07:23:35
autor: foster
no nic przyjdę z roboty, spróbuje ostatni raz. Właśnie nie próbowałem na odkręconych lagach, może tu tkwi przyczyna moich niepowodzeń. Sprawdzę tą opcję, Boogiel a ile oleju wlewasz?? Pozdrawiam

: 20.06.2012 07:35:21
autor: boogiel
Jak mu robiłem serwis, to lałem na oko, tyle ile wylałem ;P
Ogólnie preferuję 5-10 ml mniej niż zalecenia producenta, tak było w starym marzo.
Ruszając każdą lagą z osobna poprostu ogarniesz, czy np. gdzieś się spręzyna nie klinuje. Metodą wykluczenia lag ;)
Może jak nie "napełniasz" tłumika przed kompletnym złożeniem, to się jakoś zapowietrza albo **** wie co. Ogarnij to ;P

: 20.06.2012 08:48:48
autor: pietryna
A tak swoją drogą jak sprawdzasz że muli? Ciągniesz ręką za lagę z tłumikiem czy skręcasz cały amor i go uginasz parę razy?

: 20.06.2012 09:30:51
autor: foster
dotąd miałem obie lagi w dolnej koronie, zrobiłem lagę ze sprężyną, wszystko spoko, ugina się jak należy, później druga, wykonywałem wyżej wymienione czynności skręciłem, pierwsze 2 ruchy spoko ale później nie wraca tak szybko jak w tych dwóch pierwszych ruchach, amor jest zdecydowanie twardszy i słabo się ugina nie mówiąc o powrocie, nawet nie wraca do najwyższego położenia, trzeba mu pomagać ręka tak z 1 cm.

: 20.06.2012 10:20:05
autor: pietryna
To pewnie miałeś dużo mniej lepki olej wcześniej.

Generalnie na motulu expercie 5wt powinieneś mieć zakres regulacji odbicia od braku tłumienia do tłumienia takiego że ~2s wychodzi z ~200mm do zera.
Kompresje też albo nie czuć albo czuć bardzo mocno.

Na motorexie 7.5 też powinno być podobnie.

To że nie wychodzi cały to wina za słabego naprężenia.

Poza tym albo wykręć półki w ogóle albo wkręć obie. Jak skręcisz tylko dolną to golenie górne będą krzywo i będą stawiały duże tarcie. Dopiero w obu półkach pracują tak jak powinny.

: 20.06.2012 12:55:53
autor: foster
no nic Panowie spróbuje w domu odkręcić korony i wezmę się tylko za lagę z tłumikiem. A tak swoją drogą to zastanawiam się czy wlewanie oleju przez szczykawe która mocno wzburza jego konsystencję może powodować mój problem. Ale to założenie jest chyba na wyrost. Zrobię tak jak ten koleś z filmiku i zobaczymy. Pietryna pisałeś o słabym naprężeniu czym to może być spowodowane??Pozdrawiam

: 20.06.2012 18:45:00
autor: pietryna
W 888rc2x jak regulatory naprężenia wstępnego były odkręcone maksymalnie to amor nie wychodził w 100% i trzeba było mu pomóc. Jeśli wkręcenie regulatora nie pomoże to podkładka pod sprężyną na pewno.