Strona 2 z 2

: 05.07.2011 17:38:37
autor: miki_ck
piotrex no fakt, masz rację z tą etą. Miałem przed oczami wersję ata: http://www.youtube.com/watch?v=R09pW37y3Hc Wtedy taka regulacja ma sens :)

: 05.07.2011 18:35:22
autor: pico931
miki_ck tylko że to jest wersja z modem który pozwala ustawić sobie skok jaki chcesz
w seryjnych masz regulację w zakresie 140-180mm

: 05.07.2011 19:44:56
autor: miki_ck
pico931 wiem;) Po prostu pisząc poprzedniego posta myślałem o 66 ata, że pasowałyby do surge'a i mi się przypomniały te 66 z yt.
Ale odbiegamy od tematu niepotrzebnie :roll:

Re: Lyrik vs Domain vs Fox 36 vsMz. 66

: 06.07.2011 11:52:34
autor: kamazowe
Jeszcze taki slyszalem mit ze Fox'y lubia serwisy ?
jest on prawda?
Mowie oczywiscie o takich "malych" serwisach, nie calego amora.

: 06.07.2011 12:27:37
autor: JustMe
Słyszałeś mit ? Hmm czyli już wiesz że to nieprawda ? Jak każdy amortyzator foxa również trzeba serwisować no i tyle...

: 06.07.2011 12:43:17
autor: Litera
Co do serwisów, ja sam jeżdżę na Domainie 318 z którego pracy jestem bardzo zadowolony jednak wymaga on serwisu mniej więcej co miesiąc, może dwa, przynajmniej wtedy pracuje idealnie cały czas i wszystko w nim jest ok. Fox też jest amortyzatorem o którego trzeba więcej dbać a Marzocchi jest amortyzatorem można powiedzieć bez obsługowym gdzie serwis wystarczy Ci spokojnie raz na sezon.

Re: Lyrik vs Domain vs Fox 36 vsMz. 66

: 06.07.2011 21:17:52
autor: ballantines
Czyli ogólnie rzecz biorąc - 66 / domain amortyzatory w o większej masie ale bardziej "pancerne", a fox 36 / rs lyrik lekkie i może minimalnie mniej wytrzymałe.

Jeśli nie zależy Ci na wadze i dysponujesz odpowiednim budżetem wybierz 66 rc2/rc2x/sl/rc2 eta, a jeżeli masz mniejszy budżet to domain. Z tej drugiej grupy amortyzatorów wybrał bym lyrika ze względu na tłumik (Mission Control DH), który w boxxerze team/wc robi naprawdę dobrą robotę. Na temat Foxa nie chcę się wypowiadac bo nie mam wiedzy :)

P.S.
Forum nie wybierze za Ciebie amortyzatora, co najwyżej możemy podsunąć Ci swoje doświadczenia i opinie.

Re: Lyrik vs Domain vs Fox 36 vsMz. 66

: 07.07.2011 07:58:08
autor: kamazowe
Wlasnie kurde malo osob o foxach wie, na Mazohach kazdy chyba jezdzi.
Moj budzet to ok 1300zl, oczywiscie uzywke chce sobie kupic.
A z tego co wiem fox jest dosc ceniona firmy i mysle czy nie zaryzykowac nad tamta 36.

: 07.07.2011 08:15:02
autor: diesel2117
Litera pisze:Co do serwisów, ja sam jeżdżę na Domainie 318 z którego pracy jestem bardzo zadowolony jednak wymaga on serwisu mniej więcej co miesiąc, może dwa, przynajmniej wtedy pracuje idealnie cały czas
Co miesiąc/dwa ?
Coś ty.. jak 4 miesiące temu dostałem mojego domaina dc r. tak do teraz pracuje idealnie a ani razu go jeszcze nie serwisowałem :)

Re: Lyrik vs Domain vs Fox 36 vsMz. 66

: 07.07.2011 09:27:09
autor: kamazowe
Oj to bardziej zalezy od uzytkowania i szczescia jaki popadnie ci z tasmy produkcyjnej.. ;D

: 07.07.2011 10:02:02
autor: Banan725135650
Litera pisze:sam jeżdżę na Domainie 318 z którego pracy jestem bardzo zadowolony jednak wymaga on serwisu mniej więcej co miesiąc, może dwa, przynajmniej wtedy pracuje idealnie cały czas i wszystko w nim jest ok.
Ja jakoś na przełomie lutego i marca robiłem serwis Domain'a i do teraz pracuje jak należy. Jak na razie nawet w najmniejszym stopniu nie domaga się serwisu. Oczywiście częsty serwis nie zaszkodzi ale po co się wysilać jeśli jest to zbędne? Myslę, że dwa razy w sezonie w zupełności wystarczy ;)

: 07.07.2011 12:01:45
autor: ono1994
Kamaz wez tego foxa bo wiem że tego chcesz, tylko o nim ostatnio gadasz. Ewentualnie 66 lub 55 lub Z1. :d

: 07.07.2011 13:25:40
autor: GgG
ono1994 pisze:Kamaz wez tego foxa bo wiem że tego chcesz, tylko o nim ostatnio gadasz. Ewentualnie 66 lub 55 lub Z1. :d

http://i1.kwejk.pl/site_media/obrazki/4 ... -temat.jpg

Re: Lyrik vs Domain vs Fox 36 vsMz. 66

: 07.07.2011 15:37:23
autor: kamazowe
Mozecie mi powiedziec roznice w tlumieniu Rc2 a R
w Foxach 36? (to ze rc2 jest lepsze wiem, czekam na bardziej wyczerpujace odpowiedzi..)

: 09.07.2011 10:03:48
autor: Shibby
kamazowe pisze:Troche nie jestem przekonany do Rock Shox'ow.
;/
Ale tu jednego znalazlem co myslicie?
http://allegro.pl/amortyzator-rock-shox ... 93316.html
Mam takiego w pitbullu i jestem zadowolony.
Jeśli nie jesteś mega wymagający to też będziesz zadowolony ;]

: 09.07.2011 10:11:58
autor: MLYNoBIKER
Proste że fox

: 10.07.2011 11:17:19
autor: <smok>
kamazowe pisze:Mozecie mi powiedziec roznice w tlumieniu Rc2 a R
w Foxach 36? (to ze rc2 jest lepsze wiem, czekam na bardziej wyczerpujace odpowiedzi..)

A więc:)

R - masz tylko naprężenie wstępne i powrót
RC2 - to co w "R" + regulacje wolnej i szybkiej kompresji, czyli jak amortyzator pracuje na małych ( szybkich: np kostka brukowa, korzenie ) nierównościach, a jak na dużych ( muldy, hopy, dropy ) Amorka można ustawić tak, aby był czuły i nie zapadał się podczas hamowania ( tak jak to lubią MZ ) przydatne szczególnie na stromych zjazdach. O wytrzymałość nie ma co się martwić, to lekkie i pancerne amorki. Jeśli chodzi o serwis, to zalewasz tłumik świeżym olejem raz na rok, niestety jeśli dużo śmigasz to często trzeba zmieniać olej smarujący ( przez uszczelki dostaje się tam dużo syfu ) Jak nie zadbasz o to, to będziesz miał gównianą prace i wytarte lagi :(

który model lepszy ? tego nie wiem, jeśli potrzebujesz tych regulacji to lepszy jest RC2, ale jeśli i tak będziesz śmigał na rozkręconych kompresjach, ponieważ lubisz czułą pracę i nie wykorzystujesz całego skoku amorka, to lepszy będzie model R. Ma on parę zalet :) na przykład otwartą kąpiel olejową ( tak jak w MZ ) i do tego waży 2,4 kg, czyli masz lekki, wytrzymały i bezobsługowy amorek.

Jeśli zależy ci na zupełnie innych regulacjach ( tak jak mi ) kup Marzocchi. Praca, bezobsługowość i idiotoodporność tych amorków bije inne marki na głowę ( jest to moja mocno subiektywna opinia ) najlepiej szukaj 66 z roczników 06 i 07.
Moim zdaniem 180mm w NS surge to pomyłka, ale jak wyrwiesz model ATA z 2007 ( tak jak wcześniej ktoś pisał, regulacja skoku 140-180 ) to będzie to idealny wideł dla ciebie. Jak nawet zmienisz ramkę na jakiegoś fula, to będziesz mógł wsadzić do niego te szóstki i śmigać w bike parku, czy też na trasach typowo DH i ten amor da rade wszędzie :) ETA sprawdza się tylko na stromych podjazdach, nie da rady jeździć tak na co dzień, więc olej ten model.

Co do RS się nie wypowiadam bo nigdy nie miałem