Strona 2 z 2

: 08.07.2011 15:22:43
autor: MLYNoBIKER
Czyli dla sztywniaka czy dwupółka 560mm czy jednopółka 560mm to jeden chu*? :>

: 08.07.2011 15:47:16
autor: miki_ck
MLYNoBIKER Przy normalnej jeździe raczej nie ma różnicy. Wydaje mi się, że dużą różnicę główce robi 2-półka w przypadku wszystkich niedolotów, przelotów, przesadnego lądowania na tył itp.
2-półka ze swoją sztywnością przekaże siłę dalej, na główkę podczas gdy jednopółka mocno się wygnie, na przykład tak:

http://www.pinkbike.com/photo/2371498/

: 08.07.2011 16:03:52
autor: EZrider
MLYNoBIKER pisze:Czyli dla sztywniaka czy dwupółka 560mm czy jednopółka 560mm to jeden chu*? :>
Nie wiem czy różnice w absorbowaniu energii przez 1p i 2p są pomijalne, ale 2p jest dużo sztywniejsza więc ostrzej idzie w główkę.

EDIT: sorka nie przeczytałem posta wyżej.

: 08.07.2011 16:11:21
autor: morthias
Wybacz, SegatiV, przeczytalem caly temat, musialem to zdanie przeoczyc ;).

Re: Double Crown w sztywniaku, temat rzeka...

: 08.07.2011 17:54:44
autor: DHmylife
Bo to giantatxonedh ;)
tak, zgadza się, czyli g**** wiedząca zrzęda....

Oświećcie mnie zatem czemu do składaka vigry nie mogę założyć supermonstera i iść sobie poskakać?? Skoro to są brednie ??

: 08.07.2011 17:57:48
autor: wróżka_amelia
DHmylife pisze:Oświećcie mnie zatem czemu do składaka vigry nie mogę założyć supermonstera i iść sobie poskakać?? Skoro to są brednie ??
Jeśli się nie mylę to w Wigry jest calowa sterówka.

: 08.07.2011 18:09:02
autor: miki_ck
DHmylife pisze:Oświećcie mnie zatem czemu do składaka vigry nie mogę założyć supermonstera i iść sobie poskakać?? Skoro to są brednie ??
Ależ możesz - wyloguj się i idź na rower :roll:

Ciężko zrozumieć Twojego posta w którym piszesz m.in. o "nachyleniu główki do koła" - to mnie zastanawia, po prostu w moim smutnym, 3-wymiarowym świecie nie potrafię wymyślić w którym miejscu mam przymierzyć taki kąt... może to dlatego, że koło jest okrągłe? :|
A Twój podpis pod zdjęciem Evila z SM:
"Przy skoku z jakiegoś meega murka co się dzieje ??
Rama idzie do dołu, koło do przodu i mamy po główce"
Dzieje się tyle, że amor się ugina, koło się cofa - zmniejsza się baza kół, potem amor się prostuje i odjeżdżamy od murka. Pomijam już fakt, po co skakać z jakiś "meega" murków na płaskie (bo chyba o to Ci chodziło)

Re: Double Crown w sztywniaku, temat rzeka...

: 08.07.2011 19:09:35
autor: DHmylife
właśmie tak. Na płaskie (rzadko sie zdarza choć czasem tak bywa) a skoro się testuje coś to chyba na maxa.

Głównie to mi chodziło o to :

http://media.photobucket.com/image/p%25 ... C00914.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=UxAkJHAGtjM
z tym ze to akurat był nie dolot, ale wyobraźmy sobie iż stało się to z zeskoku na płaskie.

http://www.pinkbike.com/photo/2371498/
To także mogło by się stać gdyby do ramy 100mm wstawić 200-300 mm. i lądując z dużego uskoku na płasko. O czym cały czas piszę.

Ps. Najlepiej komuś jechać nie chcąc go zrozumieć.

: 08.07.2011 19:14:04
autor: Slash
ale nie stalo sie z zeskoku na plaskie wiec to zupelnie inna sytuacja xP przy zeskoku na plaskie nie masz np krawedzi ladowania wiec nie mozesz wyladowac nad nia "okrakiem" jak w filmiku

: 08.07.2011 19:39:36
autor: EZrider
DHmylife pisze:http://www.youtube.com/watch?v=UxAkJHAGtjM
z tym ze to akurat był nie dolot, ale wyobraźmy sobie iż stało się to z zeskoku na płaskie.
Bardzo kurna mądre szarpać kogoś żeby się podniósł za głowę jak przywalił nią i obciążył kręgi szyjne. Ja pier*ole.

: 08.07.2011 20:07:34
autor: SegatiV
W ogóle w odniesieniu do nazwy tematu.

"Temat rzeka" - to raczej odnosi się do ludzi którzy za żadne skarby nie potrafią przyjąć do świadomości fakt że montowanie 2 półek nie ma żadnych plusów, a ponosi dodatkowe niekorzyści.

Zawsze jest tak samo:

A - Ale dlaczego nie montować 2półek w HT
B - <tutaj pojawia się multum powodów>
A - Noo, ale przecież...

I temat wałkowany jest przez dziesiątki stron. Trochę już to nudne.

Świat coraz bardziej "specjalizuje się" - przesadne zawieszenia idą do lamusa, ale zawsze znajdzie się ktoś kto pociągnie ten temat.

Polecam jedno - Montujcie sobie, to najlepsza nauka - na własnych błędach.

Forum raczej nic nie poradzi, a ewentualni ewentualni zainteresowani znajdą temat w sieci, przeczytają i sami zdecydują.

: 08.07.2011 20:21:06
autor: Vin_OSW
DHmylife pisze:tak, zgadza się, czyli g**** wiedząca zrzęda....
DHmylife pisze:Ps. Najlepiej komuś jechać nie chcąc go zrozumieć.
Bo czasami się nie da zrozumieć i trzeba prostować i to sporo. Od tego jest forum, żeby było kilka wypowiedzi i żeby prostować te które się nie zgadzają.

: 08.07.2011 20:26:21
autor: MLYNoBIKER
SegatiV
Temat nie jest o tym czy można założyć 2 półke.
Temat ma pokazać jak to wygląda ze strony matematyczno/techniczno/fizycznej a nie czy dwupółka ma sens czy nie ma.
Tyla

: 08.07.2011 20:35:57
autor: klexuh
MLYNoBIKER pisze:Temat ma pokazać jak to wygląda ze strony matematyczno/techniczno/fizycznej a nie czy dwupółka ma sens czy nie ma.
Czyli wedlug Ciebie fizyka, matematyka i technika sa bez sensu? ;)

Pomijajac sprawy estetyki, ktora jest sprawa indywidualna, znow pytam- po co montowac dwupolke w sztywniaku? Nie znam chyba nikogo ktoremu lepiej by sie prowadzilo sztywna rame z 2 polkami i wielkim skokiem. Wyprzedzajac to o czym bylo juz wspominane- ze liczy sie wysokosc a nie ilosc polek czy skok, mialem juz kilka roznych amortyzatorow i moim zdaniem inaczej prowadzi sie rower z 1 , a inaczej z 2 polkami ;)

: 08.07.2011 21:30:05
autor: Impus
Sam jestem względnie szczęśliwym posiadaczem dwupółki w HT więc dorzucę do siebie swoje 3 grosze ;) amor siedzi od roku w ramie, w której seryjnie siedział wideł 100mm. O dziwo wcale po wsadzeniu ósemek geometria się nie pogorszyła. Wręcz przeciwnie, rower stał się dużo przyjemniejszy w prowadzeniu. Pytacie o sens takiego zabiegu? Mam u siebie 888 170mm na płaskich półkach i z tego co pamiętam z zeszłorocznych pomiarów są niższe od szóstek. Nie są obniżone na minimum, od uszczelek do korony mam 18cm, mógłbym spokojnie jeszcze troszkę obniżyć. Kupiłem je z perspektywą, że w przeciągu roku bądź dwóch zmienię ramę na amortyzowaną. Z tego co mi wiadomo, da się w nich zmienić skok na 200mm co mam zamiar zrobić przy zmianie ramy. Co do innych aspektów to z minusów można wymienić wagę i to, że na początku zdarzało mi się zawadził kolanami o kierownicę (rower jest dosyć krótki a ja do niskich osób nie należę). Co do zalet to oczywiście nie plączą mi się przewody przy glebie ;) oraz w razie porysowania lagi bądź uszkodzenia korony czekają mnie o wiele niższe koszta niż posiadaczy jednopółek. Co by nie być gołosłownym wrzucam foty ;)
Obrazek

Obrazek

: 08.07.2011 22:24:49
autor: EZrider
SegatiV pisze:odnosi się do ludzi którzy za żadne skarby nie potrafią przyjąć do świadomości fakt że montowanie 2 półek nie ma żadnych plusów
Hola, hola. Przez takich uparciuchów jak Ty również: niektóre ramki zyskują fajne geo, które daje pewności na zjazdach, nie trzeba kupować dwóch widelców jak ktoś planuje zmianę ramy na fulla, jest sztywno, fajnie mieć czasami dużo skoku, inne tłumiki, dłuższe sprężyny, sama charakterystyka DC jest fajna.

: 08.07.2011 23:27:31
autor: MLYNoBIKER
klexuh pisze:Czyli wedlug Ciebie fizyka, matematyka i technika sa bez sensu? ;)
Bez sensu jest rozmowa na temat czy wsadzanie DC do ht ma sens czy nie.
I ja się nie pytam czy jest sens czy nie, ale już przeczytałem posty o które mi chodziło. Także pomocnym dzięki za wytłumaczenie.
klexuh pisze:Nie znam chyba nikogo ktoremu lepiej by sie prowadzilo sztywna rame z 2 polkami i wielkim skokiem.
:)