Strona 2 z 2

Re: Mondraker Summum Pro Team 2011-Czy warto kupić,

: 08.07.2011 16:26:45
autor: Marek92
Tyle że w cenie jest duża różnica ....

: 08.07.2011 17:37:07
autor: tsuful_zoo
Boszeeee Litera jak Ty Porsche napisales ?!!!!
z tych dwoch to Mondraker z uwagi na regulacje. jezeli przeszkadzac Ci bedzie ze jest ich juz troche jak bedziesz na nim jezdzil to..... nie patrz w dół ;)

: 08.07.2011 17:46:38
autor: troyo
Marek92 pisze:Bo na hwile obecnom mam univege fr-19 z domainem i z damperem roco i mam go już dosyć bo zaczęła coraz bardziej pękać
Na Hwile obecnOM to zainwestuj w slownik...

Re: Mondraker Summum Pro Team 2011-Czy warto kupić,

: 08.07.2011 21:06:32
autor: domain
Proponuje DEVINCI WILSON SL

: 09.07.2011 08:05:54
autor: mlynooo
a moze transition tr450. Rower ma calkiem dobry osprzet i malo ich jezdzi jak narazie.

: 09.07.2011 08:12:30
autor: hajsik
Przepraszam za OT a nowym tematem śmiecić nie będę.
Summum jest to rama "handmade"owa czy spawana etc. przez roboty :D?

: 09.07.2011 11:55:16
autor: Spaced
Wolalbym mondrakera bo taniej i firma nie ma takiej historii wpadek jak commencal. Co prawda wymieniłbym wiecej czesci niz tylko opony ale to raczej moje czepianie sie niz powazne uwagi.


Hajsik - przez roboty ramy spawa tylko merida. 99% ram jest robiona recznie. Inna sprawa, ze ramy spawane przez roboty bylby lepsze, nie gorsze ;)

: 09.07.2011 21:18:20
autor: Lord_92
Jak mrówków to jest sundayow i trekow jak na moje oko, wszystko bym oddal za summuma chociaz Commencal tez niczego sobie.

: 09.07.2011 22:38:32
autor: troyo
Tego calego spustu nad mondrakerem to nieogarniam. Zawiecha jest po prostu ok i geo jest regulowane, ale wg mnie jakos super cudownie to to nie pracuje przynajmniej z rc4. Wszedzie tylko ochy i achy a pewno 99% z was widzialo tylko ta rame z bliska albo w porywach przelecialo sie po parkingu.

Szczerze mowiac to po prostu pekam ze smiechu widzac kolejne tematy "jaki rower do xxx tysiecy". Jeszcze nie spotkalem osoby, ktora by miala rower w jakis sposob przytlumiony , wszyscy tylko kupuja top zawieche i lataja na wszystkich pokretlach odkreconych (oczywiscie zaraz odezwie sie pare osob, ktore costam pokrecily, ale niestety to jest mniejszosc). Wiec ja sie pytam, na **** wam te regulacje skoro praktycznie nikt tego nie uzywa.

Jakos niedawno spotkalem goscia ktory jezdzil na 8mkach z cholernie mieka sprezyna i olejem 2,5 wszystkie regulacje odkrecone i gosc jeszcze mowil ze zmieni na mieksza ta sprezyne bo go nadgarstki bola ... jego koledzy natomiast uswiadamiali mnie i kolege ze zawiecha w dh powinna sie uginac juz pod ciezarem samego roweru i powinna dac sie zamknac w miejscu. Niestety nie robili sobie jaj i mowili 100% powaznie a rowery oczywiscie drozsze od samochodu ktorym przyjechali ale whatever.

Z reszta co to za gadanienie "nie kupuj ramy x bo jest tego masa na polskich trasach" ? Co to ma w ogole do rzeczy, rower ma jezdzic i ewentualnie ladnie wygladac, ale polska scena dh dazy juz od dluzszego czasu po prostu w strone totalnego lansu. Ludzie zamiast jezdzic pie..la co kto ma za rower i co by u kogo zmienil.

Od wiekow nie widzialem tutaj postu "wez rame x poniewaz lepiej sie prowadzi, jest bardziej skoncza/klei sie do ziemii, ma takie i takie zalety" Wszystkie porady ograniczaja sie do "ten ma 63* na glowce i 13,5 suport wiec jest szybsza od tamtej bo tamta ma 64 na glowce !" albo " tego jest duzo kup inne bo bedzie slabo pod wyciagiem wygladac".

Chlopie, kup jakis uzywany rower za polowe tego siana, np takiego sundaya i ewentualnie dolozyc np pare stowek do przerobki dampera pod ciebie w push'u/avy'm czy innego cr1 :
http://allegro.pl/iron-horse-sunday-wc- ... 85601.html
http://allegro.pl/iron-horse-sunday-wc- ... 62410.html
http://allegro.pl/iron-horse-sunday-exp ... 04303.html

Jak ci sie nie bedzie podobac, w co szczerze watpie, to w nastepnym sezonie zmienisz sobie rame na mondrakera albo co tam bedziesz chcial (bo komponenty w tych rowerach i tak sa bdb). Reszte wydaj na wyjazdy i po prostu na kur wiaj. Jesli myslisz , ze bedziesz szybciej jezdzic na takim mondrakerze niz na takim sundayu to sie po prostu mylisz. Ten mondraker po jednym sezonie jazdy bedzie wart moze z 70% jego ceny poczatkowej wiec nie top kasy w cos co w zasadzie nie da ci zadnej przewagi, poza mozliwoscia podjarania sie z kumplami i bajerowaniai, ze masz zmienna geometrie, bo i tak to ustawisz raz i nie bedziesz tykal przez kolejny rok.

: 09.07.2011 23:22:49
autor: AlanCK
troyo masz w sumie nieco racji, sporadycznie widuje riderów którzy poza kasą mają jakieś preferencje co do pracy, geometrii zawieszenia czy prowadzenia w zakrętach ale tak już jest że ludzie kupują oczami to co jest na topie i fajnie wygląda

A co do spustu nad mondrakerem... to naprawde świetna maszyna i na tle innych wyróżnia sie tym co ma do zaoferowania, uwierz mi :D

Re: Mondraker Summum Pro Team 2011-Czy warto kupić,

: 10.07.2011 01:23:10
autor: slayer90
Troyo - popieram w 100%

Mondraker - fajna maszyna na fajnym sprzęcie ale nie wiem po co Shimano robi Sainta skoro wszyscy dla wagi wybierają XTR.
15,5 kg to bardzo lekka maszyna ale po wymianie opon na Schwalbe 2ply lekko będzie miała 16kg co i tak jest niezłym wynikiem.

Później sprężyna tytanowa i znów masz 200g lżej.
Jeżeli chodzi o cenę to za tę masz naprawdę dobry set ale dopilnuj aby FOX był już z odwróconym tłumikiem.

: 10.07.2011 04:20:46
autor: ArthurGreen
troyo pisze:Tego calego spustu nad mondrakerem to nieogarniam. Zawiecha jest po prostu ok i geo jest regulowane, ale wg mnie jakos super cudownie to to nie pracuje przynajmniej z rc4. Wszedzie tylko ochy i achy a pewno 99% z was widzialo tylko ta rame z bliska albo w porywach przelecialo sie po parkingu.
Pomimo ze mi sie rowniez ta rama nie podoba, to konstrukcyjnie nie ma sie do czego przyczepic. Dobra rama i tyle.

: 10.07.2011 06:59:06
autor: freed
A ja bym kupił pivota... masz w sklepie dhz za 21 kafli. W polsce chyba nikt nie ma a rower przecież też jest świetny. Ewentualnie mój top faworyt : turner dhr . Wykonanie jak i wytrzymałość ramy zabija a do tego dla mnie nic ładniejszego nie ma... Dw link też pewnie nieźle asfaltuje trase,jeździłem tylko na starszych turnernkach z całkiem ładnie ustawionym zawieszeniem,tj skręconymi pokrętałmi kompresji i przymulonym powrotem i rower niesamowicie sie trzymał ziemi( jak na 1 zawias byłem ogromnie zaskoczony ) więc dw link zrobił pewnie cudo z tej ramki.

: 10.07.2011 11:46:39
autor: troyo
ArthurGreen pisze:konstrukcyjnie nie ma sie do czego przyczepic. Dobra rama i tyle.
Oczywiscie sie z tym zgadzam. Rama jest bardzo dopracowana i ladnie wykonana, a przy tym lekka. Natomiast tak jak mowilem kumpel z ktorym smigam ma summuma i mialem okazje na tym posmigac i wg mnie cudow nie ma. Napewno ta rama ma ogromy potencjal, ale nie ze standardowo zaworowanym damperem.

: 11.07.2011 07:06:12
autor: rafimax
heh summum też poległ u naszego rodaka

http://www.pinkbike.com/photo/6839174/
http://www.pinkbike.com/photo/6839129/

więc kierował bym się w stronę Commencala

: 11.07.2011 07:33:53
autor: Vin_OSW
rafimax pisze:heh summum też poległ u naszego rodaka

http://www.pinkbike.com/photo/6839174/
http://www.pinkbike.com/photo/6839129/

więc kierował bym się w stronę Commencala
Ale argument... Czasem summ nie ma dożywotniej gwary? ;)

: 11.07.2011 07:40:48
autor: SkowronWro
warto zauważyć gdzie ejst pękniecie;) widac ze przy spawie wiec po prostu materiał został przegrzany w owym modelu. A patrząc na ilosc mondrakerów jezdzacych po Polsce to na pewno nie dyskwalifikuje tej ramy:)