Strona 2 z 3

: 22.07.2011 18:53:33
autor: pietryna
Przy 100kg ledwie trzeba powietrza dawać. 80kg ma w miarę twarde zawieszenie już. Dla 60kg to będzie potwór który nigdy nie wykorzysta skoku. Ale można spokojnie jeździć na jednej sprężynie.

Re: Marzocchi Bomber 66? Jaki wybrać?

: 22.07.2011 21:26:51
autor: andrziDH
pietryna pisze:>Dla 60kg to będzie potwór który nigdy nie wykorzysta skoku. Ale można spokojnie jeździć na jednej sprężynie.
Ja ważę 50 więc już nie wiem czy to będzie dobry wybór, no chyba, że jazda na 1 sprężenie zmienia dużo, a zarazem nic,:D Tzn. będzie miękki idealnie pode mnie ale nie straci an sztywności itp.


Potrzebuje amora do takiej ramy:
http://allegro.pl/ns-surge-15-bdb-stan- ... 85154.html
lub
http://allegro.pl/rama-north-shore-bitc ... 23696.html
lub
nowy Dartmoor Hornet 14'

Nie wiem jak z rozmiarem tych Ns;ów, mam 170 wzrostu.

: 22.07.2011 21:54:19
autor: diesel2117
Ja miałem 66vf a ważyłem wtedy 48-51kg i musiałem na 2 sprężynach śmigać, bo dobijałem..
Więc nie wprowadzajcie chłopaka w błąd, że za twardo będzie

Re: Marzocchi Bomber 66? Jaki wybrać?

: 22.07.2011 21:56:23
autor: andrziDH
A czym się rożni VF od RC2X? A ile miały skoku te twoje "szóstki"?

: 22.07.2011 23:39:34
autor: diesel2117
andrziDH pisze:VF od RC2X?
Wszystkim, inne amorki, ale na tej samej twardości sprężyn :)
Skoku miały 170mm, ale były z 2005roku czyli najwyższy rocznik marzocchi..

: 23.07.2011 07:11:44
autor: pietryna
Ważę trochę ponad 100kg i mogłem spokojnie jeździć bez powietrza w rc2x. Dobijało tylko w razie większego uderzenia. Z niewielką ilością powietrza było już dobrze.

Może miałeś miękkie sprężyny czy coś... Ja mogę zagwarantować że jak kupi 66 rc2x to nie będzie mógł tego dobić.

: 23.07.2011 10:39:33
autor: diesel2117
Zrobić podciśnienie to też dużym problem nie jest

: 23.07.2011 10:44:31
autor: Vin_OSW
diesel2117 pisze:Zrobić podciśnienie to też dużym problem nie jest
Tam są chyba zawory jak w dętce, czyli jak zrobi podciśnienie to zawór przepuści powietrze do środka i tyle było widać z pod ciśnienia. Wyciągnie jedną sprężynę, doleje trochę oleju, żeby był odpowiedni poziom i w razie jak już będzie za miękki to lekko dopompuje i git ;)

: 23.07.2011 10:45:01
autor: <smok>
Tylko po co tak kombinować ? niech kupi amor powietrzny i napompuje go pod swoją wagę.

: 23.07.2011 11:34:37
autor: pietryna
Zawory shradera mają sprężynkę(czasami całkiem mocną) i są w stanie pewne podciśnienie wytrzymać, ale jak duże to już nie potrafię powiedzieć bo akurat mi sprawdzanie tego było do niczego nie potrzebne.

Re: Marzocchi Bomber 66? Jaki wybrać?

: 23.07.2011 13:40:26
autor: andrziDH
Ok, ale jaki to jest amor powietrzny? myślałem że 66 takowym jest....Chcę coś o skoku ok 160mm, nie wiem jakie inne amortyzatory są dobre w takiej cenie?

: 23.07.2011 14:15:45
autor: lollex
Poszukaj sobie 66 SL czyli szostki ze sprezyna powietrzna, tyle ze maja tyle wentli ze nie sposob sie polapac :D ale masz sporo regulacji i z pewnoscia wyregulujesz je pod siebie, obnizysz je tez bez problemu, pompujac wiecej tlenu w negatywna komore.

Re: Marzocchi Bomber 66? Jaki wybrać?

: 23.07.2011 16:18:00
autor: andrziDH
A czy zmieszczę się w 1000zł, i gdzie kupić ten model SL? Bo raczej używki tylko wchodzą w grę.A czy ten nie jest powietrzny RC2X i czym się różni?

: 23.07.2011 16:28:45
autor: bamix71
lollex...pierdoły piszesz...5 komór to spokojnie da radę...pokombinować można i ustawić raz a dobrze...Ja pomęczyłem się i mam spokój ;)
nawet gdzieś tam zapisałem ile psi do której komory :mrgreen:

: 23.07.2011 16:44:16
autor: <smok>
Szukaj na allegro, od czasu do czasu wyskakują takie perełki i od razu znikają :) myślę że 1000 PLN powinno wystarczyć.

RC2X - ma stalowe sprężyny ( powietrze to ten kartridż X )
SL - ma powietrzne sprężyny

: 23.07.2011 17:18:42
autor: pietryna
<smok> pisze:RC2X - ma stalowe sprężyny ( powietrze to ten kartridż X )
Milcz lepiej...

RC2X ma sprężyny i asystę powietrzną w obu goleniach jak by było za miękko. Z racji tego że jest to tylko pompowanie powietrza do komory nad olejem to psuje czułość.

RC2 jak i X to są dwa tłumiki. RC2 to rozwinięcie starego HSCV z regulacją tłumienia powrotu(dodany regulator na dole), a tłumik X to stary HSCV od tłumienia kompresji z lat 2004-2005.

Re: Marzocchi Bomber 66? Jaki wybrać?

: 23.07.2011 17:48:46
autor: andrziDH
pietryna pisze: RC2X ma sprężyny i asystę powietrzną w obu goleniach jak by było za miękko. </font>
Czyli na 1 sprężynie było by ok? Wykorzystałby cały skok?

A co do tego Sl: To jaką rolę odgrywa tu powietrze?

: 23.07.2011 17:49:23
autor: <smok>
No o to mi chodziło :)

chciałem koledze uświadomić że RC2X to amor ze sprężyną stalową, a SL ze sprężyną powietrzną, bo przecież o to pytał

: 23.07.2011 18:47:34
autor: F4rr3ll
NIe jestem pewny który to rocznik , ale gdyby chociaż 2009 to byłoby chyba najlepsze rozwiązanie pod twoja wagę .
http://allegro.pl/marzocchi-55-tst-2-16 ... ml#gallery
A ludzi którzy zaraz powiedzą że to kupa chociaż w życiu tego nawet nie widzieli upraszam i niewypowadanie się .