Strona 2 z 2
: 11.12.2011 17:16:29
autor: Eligiusz
Nie no ten od boxxer-a odpada za 60-parę euro , znalazłem już taki od lyrika za 27 euro wiec cena do zaakceptowania .
Ten plastikowy tylko szpeci całość
Pozdrawiam
: 11.12.2011 17:44:40
autor: pietryna
To jest korek nylonowy. On będzie dobry, jak się wkręci. Grubo smaru na gwint i tyle. Nie wiem co on tam ma szpecić...
Dla przypomnienia - nylonowo-węglowe czy jakoś tak były koła TagWheels FRX5.
: 11.12.2011 18:03:41
autor: Las3k_91 Ldz
Dobrze, że Twój się wkręcił xD
: 12.12.2011 09:00:24
autor: eMDe
ja jezdzilem caly rok na tym korku, wkrecalem go i wykrecalem bez problemu dobrych kilkanascie razy.
: 12.12.2011 23:56:56
autor: Eligiusz
Chlopaki ale ja nie mowie wcale ze on jest zly , zaprojektowal to ktoś przeciez i ktos to tez do sprzedaży dopuścił wiec nie ma prawa nic sie z tym dziac . I ze materiał jest wytrzymały to tez wiem . Chodzi mi bardziej customowy wygląd , ten poprostu szpeci jak dla mnie i tyle , naklejeczki tez beda fajne dokladnie to takie -
http://www.drift-mtb.com/ . Najważniejsza kwestia się wyjaśniła , Protone działa teraz pięknie .
Pozdrawiam
: 13.12.2011 22:18:01
autor: drMadej
Jeśli ktoś chciałby koniecznie alu korek , to mam kilka takich , anodowane na niebiesko , ew.kolor na zamówienie kwestia dogadani.Gdyby ktoś był zainteresowany ,pisac na priv.
: 14.12.2011 07:26:46
autor: Cesiu
Ale cenę dowalili!! Jedyne co usprawiedliwia ich cenę to to, że są większe. Zamów z tej strony
http://www.slikgraphics.com/product/roc ... yle-decals pełen custom, możesz im nawet pliki z tłem, z czcionką przesłać i zrobią dokładnie takie jak chcesz, za dużo niższą cenę. Jak zagadasz to może też takie długie Ci zrobią. A same naklejki są bardzo grube i dobrze chronią amor.
Pozdro
: 14.12.2011 13:36:23
autor: dhcyc
Ciśnienia w pozytywnej i negatywnej nigdy takie same nie będą jeżeli laga jest w pozycji neutralnej, bo wypadkową tych ciśnień mają być zrównoważone siły. Te zależą od powierzchni na którą działa ciśnienie, a od strony komory negatywnej powierzchnia mniejsza, bo jest tam przymocowane tłoczysko.
Wsunięcie lagi przed rozpoczęciem pompowania pozytywnej ma za zadanie wywalenie powietrza z przestrzeni między lagą górną w dolną, bo gdy tego nie zrobimy, to amortyzator będzie sie mocno utwardzał przy głębszej pracy. Najpierw więc wciskamy, póżniej skręcamy śrubę od dołu i dopiero pompujemy od góry. Gdy mamy zalecane ciśnienie w pozytywnej, to dopełniamy negatywną i uzyskujemy żądany skok. Jeśli amor za twardy to lepiej wypuścić z negatywnej do momentu aż usłyszymy łup!, czyli maksymalne wyjście tłumika. Troche upuścić i dopompować znowu negatywną, nie robić tego na obu pełnych.
Ja miałem problemy ze szczelnością, znaczy traciłem skok, ale rozebrałem wszystko, wyczyściłem uszczelki i powierzchnie styku, nasmarowałem i już było wszystko ok.
Podobnie gdy skręciłem półkę górną to z okolic korka leciało powietrze...dałem jednak drugą uszczelke i z dwoma trzyma.
: 14.12.2011 13:51:27
autor: Eligiusz
Ale cenę dowalili!! Jedyne co usprawiedliwia ich cenę to to, że są większe
CAD Designed, Lab tested, FEA Optimised.
Highest quality graphics produced by Regal, designed by Drift.
0.5mm Pure Grade Titanium combined with 3M VHB Foam ,
http://www.youtube.com/watch?v=vczrJlLahZk
Pewnie dla tego takie drogie

, ale są tam takie za 10 funtów , w cenie wysyłka i naprawdę fajne
http://www.drift-mtb.com/graphics/forkarmour-graphics/, w slikgraphics widziałem już ale niestety czekam na odpowiedz odnośnie naklejek do Turnera dhr już od ponad miesiąca wiec raczej odpadają .
Ja miałem problemy ze szczelnością, znaczy traciłem skok, ale rozebrałem wszystko, wyczyściłem uszczelki i powierzchnie styku, nasmarowałem i już było wszystko ok.
Ja wypolerowałem trzpień na lustro i jest ok , wcześniej powietrze przedostawało się z jednej do drugiej komory .
Ale ogólnie to fajna sprawa ten Protone kit .
: 14.12.2011 17:18:30
autor: pietryna
dhcyc pisze:Najpierw więc wciskamy, póżniej skręcamy śrubę od dołu i dopiero pompujemy od góry.
To ma sens.
dhcyc pisze:Ciśnienia w pozytywnej i negatywnej nigdy takie same nie będą jeżeli laga jest w pozycji neutralnej, bo wypadkową tych ciśnień mają być zrównoważone siły.
To ci mogę udowodnić, że jest nieprawdą.
: 14.12.2011 21:45:05
autor: dhcyc
chodzi o teorie, A1*p1=A2*p2 A1 mniejsze, to p1 większe zeby równanie było prawdziwe itd Tak czy tak nie to jest przedmiotem tej dyskusji :P
: 14.12.2011 22:13:10
autor: pietryna
Domyślam się że p to ciśnienie a A? Powierzchnia? Nie jestem w temacie wzorków używanych w liceum.
Pomijając masę goleni - co stanie się gdy oba zawory zostaną otwarte? W obu komorach będzie identyczne ciśnienie - ciśnienie atmosferyczne. Laga zostanie w swoim położeniu. Nie pomijając masy - laga odrobinę się zapadnie gdyż siła ciężkości będzie większa niż siły wynikające z pracy komór. Ciśnienie w pozytywnej nieco się podniesie ponad atmosferyczne a ciśnienie w negatywnej spadnie poniżej atmosferycznego.
: 15.12.2011 01:05:47
autor: EDDIE
Chłopaki nie wiem jak to robicie, ale ja swojego amorka z Protone ustawiam w mniej niż 5min.
A to czym pisze dhcyc, ma jak najbardziej uzasadnienie. Chcąc uzyskać bardziej liniowe działanie pod koniec skoku należy postąpić tak jak opisuje dhcyc, bo protone nie przepuszcza ciśnienia gromadzonego w goleniach dolnych do górnych (jest uszczelnione oringami) tak jak w przypadku oryginalnej sprężyny.
: 15.12.2011 20:01:06
autor: Eligiusz
Chłopaki nie wiem jak to robicie, ale ja swojego amorka z Protone ustawiam w mniej niż 5min.
No spoko spoko , ja teraz tez już ustawiam w 5 min . Problemem była nieszczelność , w momencie pompowania górnej automatycznie tyle samo było w dolnej . Teraz jest ok i od paru dni ciśnienie trzyma jak się patrzy

.
: 15.12.2011 20:09:22
autor: Eligiusz
Jeśli ktoś chciałby koniecznie alu korek , to mam kilka takich , anodowane na niebiesko , ew.kolor na zamówienie kwestia dogadani.Gdyby ktoś był zainteresowany ,pisac na priv.
drMadej posłałem ci na priva wiadomość .