Domain 318 a 302
Re: Domain 318 a 302
Siemka:)
Mam ten sam problem i chciałbym uzyskac jednoznaczną odpowiedz czy lepiej kupic domaina 302 czy lepiej dołozyc kasy i kupic 318....czy różnica w pracy jest duża czy raczej nie zbyt:)
Mam ten sam problem i chciałbym uzyskac jednoznaczną odpowiedz czy lepiej kupic domaina 302 czy lepiej dołozyc kasy i kupic 318....czy różnica w pracy jest duża czy raczej nie zbyt:)
Sell-LF Cocaine+RS Domain
Troszeczkę odkopię temat- mam Domaina 302, czy warto go zmienić na 318? (tzn myślałem o kupnie używki 318 i przełożeniu tłumików, bo swojego mam prawię nówkę więc nie skatowany)?
Czy różnica w pracy będzie odczuwalna na tyle aby dołożyć powiedzmy 200pln? Amorka mam świeżo po wymianie oleju, przejechane ma około 500km. Problem z nim mam taki, że troszkę dziwnie pracuje, tępo. Jak jadę szybko po korzeniach, kamieniach podbija mi przednie koło (zachowuje się tak jakby miał tłumienie kompresji za duże, za gęsty olej). Przy większych nierównościach jest wszystko OK. Mam go od listopada dopiero- czy tego typu zachowanie może być spowodowane temperaturą (i gęstniejącym olejem)? Oleje wlane wg. instrukcji 5W i 15W. Porównanie mam tylko z 888 i Boxxerem- tam bez takich problemów jest.
Czy różnica w pracy będzie odczuwalna na tyle aby dołożyć powiedzmy 200pln? Amorka mam świeżo po wymianie oleju, przejechane ma około 500km. Problem z nim mam taki, że troszkę dziwnie pracuje, tępo. Jak jadę szybko po korzeniach, kamieniach podbija mi przednie koło (zachowuje się tak jakby miał tłumienie kompresji za duże, za gęsty olej). Przy większych nierównościach jest wszystko OK. Mam go od listopada dopiero- czy tego typu zachowanie może być spowodowane temperaturą (i gęstniejącym olejem)? Oleje wlane wg. instrukcji 5W i 15W. Porównanie mam tylko z 888 i Boxxerem- tam bez takich problemów jest.
Ujeżdżałem domaina przez bardzo długi czas, żeby pracował dobrze - zmieniaj olej smarujący raz na miesiąc i psikaj brunoxem przed każdą jazdą.
Przerabiałem też zagadnienie oleju 15w w komorze smarującej i jedyne, co zauważyłem to to, że po odwróceniu roweru dłużej ściekał do ślizgów.
Jak coś chcesz wiedzieć to pytaj śmiało.
Przerabiałem też zagadnienie oleju 15w w komorze smarującej i jedyne, co zauważyłem to to, że po odwróceniu roweru dłużej ściekał do ślizgów.
Jak coś chcesz wiedzieć to pytaj śmiało.
Domain 302 to coś a'la damper vanilla R czy Van R. Masz tam jeden tłok który musi być ustawiony tak aby na jednym oleju pracował w miarę dobrze w obie strony. Regulacja powrotu to po prostu obejście zaworów tłumienia powrotu. Część oleju przelatuje inną drogą.
Generalnie olej raczej dobieraj pod kompresję bo powrót można w tych tłumikach RSa regulować w dość szerokim zakresie. Najwyżej mocno wkręcisz regulator.
Poza tym zmiana na 318 wcale nie byłaby złym pomysłem, ale popatrz czy taniej nie wyjdzie kupić sam tłumik MC. Choć tłumik powrotu też wypadałoby zmienić.
Generalnie olej raczej dobieraj pod kompresję bo powrót można w tych tłumikach RSa regulować w dość szerokim zakresie. Najwyżej mocno wkręcisz regulator.
Poza tym zmiana na 318 wcale nie byłaby złym pomysłem, ale popatrz czy taniej nie wyjdzie kupić sam tłumik MC. Choć tłumik powrotu też wypadałoby zmienić.
A podstawowe pytanko- czy obecna praca może mieć związek z temperaturami? Że olej gęsty i tak chodzi czyli w lecie będzie OK?
Bo w sumie waham się trochę czy przeróbka na 318 ma sens. I czy będzie miała wpływ na czułość amortyzatora na niewielkich nierównościach. Miałem dawno temu Boxxera z tłumikami HC (czy HC2) i problemów z nim tego typu nie było. Obecnie mam też Rebę z MC, działanie lepsze ale z drugiej strony ciężko porównywać (bo i lagi cieńsze, geometria roweru całkiem inna).
Bo w sumie waham się trochę czy przeróbka na 318 ma sens. I czy będzie miała wpływ na czułość amortyzatora na niewielkich nierównościach. Miałem dawno temu Boxxera z tłumikami HC (czy HC2) i problemów z nim tego typu nie było. Obecnie mam też Rebę z MC, działanie lepsze ale z drugiej strony ciężko porównywać (bo i lagi cieńsze, geometria roweru całkiem inna).
-
- Posty: 2379
- Rejestracja: 17.07.2009 08:04:48
- Lokalizacja: Węgierska Górka
- Kontakt:
No jeśli masz go zalanego takim 5w lub 7w to odczujesz różnicę w pracy i to dosyć mocno(mega zamulał będzie).ma29r pisze:A podstawowe pytanko- czy obecna praca może mieć związek z temperaturami? Że olej gęsty i tak chodzi czyli w lecie będzie OK?
Przy 15w różnica nie będzie już taka duża ale wtedy będzie go cały czas muliło.
W temp. ~10-15 stopni będzie dopiero pracował tak jak powinien.
Weź rower na 1-2 dni do domu a później wyjedź na chwilę i będziesz wiedział czy była to wina temperatury

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości