Strona 2 z 2

: 06.11.2011 20:33:00
autor: spz
Roman_Maxx pisze:Ponieważ silnik wysokoprężny jest bardziej termicznie obciążony np. panewki turbosprężarki są smarowane i chłodzone olejem, który punktowo jest = PRZEGRZEWANY i tutaj tkwi prawdziwy powód zmiany koloru oleju.
Teraz mam hitlerwagena 1.9 TDI. Kolor oleju motul nowego - slomkowy. Po wlaniu do silnika i odpaleniu - czarny.
Mialem wczesniej Opla Kadetta 1.6D (wolnossacy silnik bez turbiny). j/w nowy - slomkowy, po wlaniu czarny.
Myth is busted :)

Turbina w silniku spalinowym jest napedzana energia gazow wydechowych. Dlaczego pisze o gazach wydechowych. Bo wlasnie od nich turbina sie nagrzewa, a przez to olej bo nim jest smarowana i przez nia on przeplywa w celu nie tylko smarowania ale tez w celu odebrania jak najwiekszej ilosci ciepla. W przypadku silnika o zaplonie iskrowym temperatura tychze gazow jest wyzsza nawet o 300C w porownaniu z silnikiem o zaplonie samoczynnym. Wiec ktory silnik jest "termicznie bardziej obciazony" ? ;)
Oczywiscie walki, lopatki jak i lozyska slizgowe sa wykonane z odpowiednio innych materialow ale nie do tego przeciez zmierzam.

: 06.11.2011 21:22:49
autor: speedy
A ja zmierzam do tego,zeby ktoś mi podał jakie uszczelki (zamienniki) mam kupić. Chodzi o te po 6zł:D
Narazie nie moge zdemontowac starej na wzór.

: 06.11.2011 22:07:04
autor: morthias
32x42x7 mm

: 06.11.2011 22:17:49
autor: speedy
morthias pisze:32x42x7 mm
Dzięki!

: 07.11.2011 07:11:37
autor: speedy
Te uszczelki, mają jeden kołnierz czy dwa? Bo na poniższym foto wydaje mi się że dwa...
Obrazek

: 07.11.2011 09:15:34
autor: Jaśko
Dwie wargi mają.

: 07.11.2011 20:12:17
autor: MUSZEL
Jaśko pisze:Mialem uszczelki enduro w boxxie 32mm i nie polecam, bardzo upośledzały czułość widelca. Lepiej kupić takie po 4zł sztuka i zmienić nawet 2x na sezon.
dokładnie to samo miałem w Shiverze... nie polecam uszczelek Enduro, a zwłaszcza kurzowych, plastikowy shit

: 08.11.2011 23:04:25
autor: groochas
MUSZEL <-- pewnie dlatego ze to 2011 rocznik i to uszczelki 35x45x7