Strona 2 z 3
: 15.10.2004 10:39:29
autor: Karol85
powiedz jak ty se to wyobrazasz zeby w jednej komorze byl olej i argon...ga wypchnie olej do dołu tłoczek poruszajac sie w oleju bedzie tlumil a jak przejdzie do argonu to nie..by byl taki efrkt jak bys zapowietrzyl amor.
: 15.10.2004 10:40:32
autor: groochas
ale stary zrozum ze ja go nie moge wcisnąc przy zdjętej sprężynie !!
: 15.10.2004 10:41:27
autor: Karol85
nigdy nie uwieze w to co mowisz dopuki nie zobacze wtedy przyznamci racje ale powiem ci tyle DNM i Fox sa technologicznie inne ale zgrobsza zasada dzaialania jest taka sama w kazdym dumperze czy to 5th element czy DNM
: 15.10.2004 10:47:30
autor: Karol85
pogadaj z typkiem ktory ma nick Furmek on sie dobrze zna
: 15.10.2004 10:51:27
autor: groochas
bedziemy dzisiaj kombinowac z kumplem... wsadzimy go w tose, ugniemy i wtede bede probowal rozkrecic... bo w mojego a-zone'a klucz nie wejdzie :P
: 15.10.2004 10:58:34
autor: groochas
a jak go zdupce to rozpaczał nie bede... kupilem go za 107 zł
: 15.10.2004 11:15:54
autor: Furmek
[b]Karol85[/b] - no niestety w tych damperach bez zewnetrznego zbiorniczke wyruwnawczego tez w srodku musi byc cos co bedzie wstanie zmieniac swoja obietasc pod wplywem cisnienia, nie ma bata, jak sie amor sciska to przeciez ten stalowy pret wchodzi do srodka korpusu, i jak by tam byl tylko praktycznie nie scisliwy olej to wcisnol bys ten pret ze 2mm i kuniec, cisnienie by uroslo do astronomicznych wartosci i bylo by male bum :D
jak pomierzycie dampery to z pewnoscie zauwazycie ze korpus jest sporo dluzszy niz ten pret co z niego wystaje, na koncu korpusu jest plywajaca membrana i ona oddziela olej od gazu, sciszkasz amor, cisnienie w czesci z olejem rosnie i popycha mebrane do tylu, a gaz zania ulego kompresii na skutek dzialajacej sily.. swego czasu rozebralem jakiegos taiego dnm'a i to wlasnie tak wyglada, mysle ze foxy czy inne beda sie roznily co najwyzej jakoscia wykonania i zastosowanymi uszczelnieniami calego tego biznesu..
co do Fox'a.. nei mialem okazi rozebrac, ale obejzec i owszem.. byla to vanilla , sama, bez ani jednego pokretla i miala jakies takie plastikowe zaslepienie w tylniej czesci korpusu, istnieje spore prawdopodobienstwo ze pod tym jest jakis typ zaworu umozliwiajacy producentowi napelnienie tego gazem. To czy to bedzie azort, argon czy powietrze ma niewielkie znaczenie, tlen z powietrza powoli utlenie uszczelki i sam olej i dlatego producenci wola dac cos tam co eni powoduje korozji
jesli na twoim amorku nie ma nic co moglo by byc zaworem, to pozostaje serwis, albo domowe sposoby - wiertlo i zamontowanie zaworka, ale to mozna zrobic dopiero po rozebraniu tego na czesci trzeba tak wykombinowac miejsce zeby nie przeszkadzalo membranie sie swobodnie przemieszczac. Istnieje tez opcja ze nei bedzie tam takiego miejsca i ze nie bedzie jak zlozyc dampera, trzeba sie z tym liczyc. Najlepiej bylo by dorwac schemat-przekroj poprzeczny i sie zastanowic.
i tak BTW, amor bez sprezyny powinien dac sie scisnac, bo w tym zbiorniczku jest jakies 100 - 200psi (7 - 14 ATM) co przy precie o srednicy 10mm daje jakies 5.5 - 11 kg potrzebnych do ruszenia tego z miejsca.
Jak bedziesz to rozbieral to naprawde uwazaj, bo na nakretke o srednicy 30mm dziala jau sila 157- 300N a to moze wystrzelic ten korek zdecydowanie szybciej niz szampan.. w dodatku w srodku jest olej ktory w poloczeniu z oczami nienajlepiej dziala..
: 15.10.2004 11:40:07
autor: Karol85
Mówilem że sie zna :) [b]Stinky[/b] respekt przyznaje ci racje myliłem sie :(
: 15.10.2004 12:08:30
autor: michal_rz
grucha zadzwon do dystrybutora foxa, tam jest serwis moze ci pomoga :)
: 15.10.2004 13:16:36
autor: Stinky
jestem starym wyjadaczem i zlych rad nie udzielam (staram sie), zrozumcie cholapki ze nad tymi amorami siedza tegie glowy ktore je projektuja i tacy szarzy wyjadacze jak my mozemy ich zasad dzialania do konca nie kupmac wiec lepiej paluchow w nie nie wtykac
: 15.10.2004 13:27:37
autor: blind
dobrze gada typ :)
fox syfu nie robi..tyle ze robi drogie shit: )
a domu raczje tego eni zrobisz. niemasz kluczy i innyh takih..dlatego własni ewymiana zywkłej uszzelki kosztuje 200 zł.......
stinky-próbowałes zwienkszyc skok w konie?da sie to zrobic:)
i wtedy tfuj stinkacz miał by jusz 170 mm:)
: 15.10.2004 16:39:59
autor: groochas
dobra lole, wy byscie mi juz powiercili damper albo wyslali do serwisu... a mądra grucha z mądrym chudym sobie poradzili :P Tylko problem z olejem jest... na oleju 15W damper... jest prawie sztywny. Jaką gęstosć daje sie fabrycznie ??
: 15.10.2004 21:09:26
autor: Friki MUD
hehe no baaaaaa my bymy MUD nie dali rady ?? SZPON KURA ZIOMMM \I/
Włąsnie wiecie jaki olej do FOX'a?? Bo daliśmy 15 i siakoś tak smiesznie :) lepiej wiedzieć nie ?:> :]
: 15.10.2004 21:16:56
autor: Karol85
dajcie 5w bo 15w to stanowczo too much ja do swojego dnm-a zalalem 5w i jest git.
Kupcie olej motula do usd forków jak chcecie to dam telefon 40zł
: 15.10.2004 21:18:09
autor: Karol85
40zl za olej oczywiscie nie za telefon :D
: 15.10.2004 21:58:02
autor: Friki MUD
hehe no domysliłem sie :) dzieki stary :):]
: 15.10.2004 22:00:47
autor: bart
http://www.motocykle.katowice.pl/ tu macie taniej jeszcze, tylko przesylke musicie doliczyc ;)
: 15.10.2004 22:01:56
autor: Karol85
[b]Friki MUD[/b] ale wiem tesz ze inni leja 10w to zalezy od wagi zawodnika i od twardosci sprezyny. jak twarda sprezyna to destrzy olej..
: 15.10.2004 22:05:26
autor: Friki MUD
hehe nie no wiemy to akurat ;)..waga zawodnika to 68 a sprezyna to 650lbs wiec wiesz bedzie git :)..15 too zaaaa duzo :)