Strona 2 z 2
: 22.11.2011 21:52:35
autor: KubaLa
Ta... pewnie. A może jeździjmy tylko zimą, wtedy będzie najmniejsza szansa na zagotowanie. Zbiorniczek przy klamce? Bzdura, zanim płyn przepłynie przez cały przewód to już jest zimny.
: 22.11.2011 22:32:38
autor: EZrider
Bez żartów, ja na upały podłączam zbiornik płynu chłodniczego z auta, żeby nigdy zimnego nie zabrakło.
: 23.11.2011 00:18:06
autor: Vin_OSW
deviz pisze:a który się grzeje szybciej ? mineralny czy DOT ???
Któryś z modów w innym temacie się wypowiadał, że mineralny się szybciej grzeje

: 23.11.2011 00:37:43
autor: SegatiV
Nie wiem który szybciej się grzeje, ale na pewno minerał szybciej traci właściwości, z racji tego, że ma niższą temp. wrzenia niż DOT (a tych jest dużo, i nawet do jakiś 600*C czy podobnie).
Czy mineralne płyny są higroskopijne?
: 23.11.2011 07:20:05
autor: ArthurGreen
Leży ten CoolBomb u kumpla nadal. Aż wstyd.. Może się zmobilizuje i założy w końcu..
Co do hampli. Jeździłem na nowym XTR z tarczami shimano.. Powiem wam, że szczena opada..
: 23.11.2011 08:24:28
autor: popawu
na plus czy na minus ?
: 23.11.2011 09:03:50
autor: ArthurGreen
popawu pisze:
na plus czy na minus ?
Plus i to wieeeeelki!
: 23.11.2011 09:31:07
autor: tsuful_zoo
Oczywiscie ze na + . nowe shimano sie mooocno podciagneły. Kumpel dal sie przejechac na slxach nowych i jak nacisnalem przod myslac sobie ze bedzie jak w starych hamplach to malo przez kiere nie przelecialem
Edit.
Az strach pomyslec jak wyjda nowe sainty
: 23.11.2011 10:36:52
autor: spz
SegatiV pisze:Czy mineralne płyny są higroskopijne?
Wspolczesne nie i to jest ich przewaga w odroznieniu od DOT`a (z wylaczeniem DOT5 na bazie silikonu, ktory rowniez nie jest higroskopijny).
SegatiV pisze:, z racji tego, że ma niższą temp. wrzenia niż DOT (a tych jest dużo, i nawet do jakiś 600*C czy podobnie)
A higroskopijnosc pozostalych dotow powoduje obnizenie temp wrzenia plynu, wiec i pogorszenie parametrow w dalszym czasie eksploatacji. To samo z korozja. Dlatego tez zaleca sie wymieniac plyn hamulcowy co kilka lat
Co do 600C to troche przesadziles

Dobre 5.1 maja okolo 250C temp wrzenia i to jak jest nowy. Jak chwyci wilgoc to temp. leci leb na szyje. Olej mineralny ma rowniez takie temperatury (ok 250C) wiec akurat stwierdzenie, ze mineral jest gorszy pod tym wzgledem jest bledne. Mineral jest "gorszy" bo jest bardziej agresywny dla uszczelek choc DOT tez niezle "zre" i ma problemy z zachowaniem jednakowej lepkosci w funkcji temperatury.
Jak ktos juz wspomnial problem temperatury jest generowany podczas procesu hamowania poniewaz klocek hamulcowy trze o tarcze. Tarcie=cieplo. Widzialem swego czasu jakies klocki, ktore byly skonstruowane tak ze okladzina cierna byla oddzielona specjalistycznym materialem izolacyjnym od blaszki montazowej, ktory powinien w teorii ograniczyc przekazywanie ciepla z klocka na tloczek i plyn.
Cos za cos. Cieplo musi gdzies "uciec" wiec w dupe dostaje tarcza i okladzina cierna.
: 23.11.2011 13:14:28
autor: SegatiV
spz przepraszam, rzeczywiście przesadziłem z tymi 600*C - podane to było w *F. Pisałem z pamięci, moje niedopatrzenie.
http://k1racegear.com/p-640-rbf-660-rac ... fluid.aspx
: 23.11.2011 13:37:08
autor: Spaced
ArthurGreen pisze:Plus i to wieeeeelki!
Opisz dokładniej. Jak "feel" klamki? Dluzej jezdziłeś? Gotują sie?
: 23.11.2011 13:54:44
autor: off_road
Miałem okazje pomacać zestaw nowa klamka XTR + stary zacisk 4 tłoczkowy saint.
Jej to było mega

Modulacja była swietna

: 23.11.2011 22:16:32
autor: Spaced
deviz pisze:a który się grzeje szybciej ? mineralny czy DOT ???
Mineralny. Motulowski mineralny koło 230 C jesli dobrze pamietam. RBF 600 Dot 4 to ponad 300 C
F4rr3ll pisze:jedno mnie ciekawi : radiatory są w XTR-ach i SLX-ach które seryjnie są dedykowane pod XC , za to w saintach dedykowanych po DH ich nie ma . WTF?
1) Saint wyszły wczesniej
2) To sainty potrzebują radiatora?
off_road pisze:Panowie a może by tak na paście przewodzacej ciepło dokleić radiatory (z kompa) do zacisku?

Miałem kiedyś na damper dnm burner założony. Na prawde przestawal sie przegrezwać

: 23.11.2011 22:51:33
autor: boogiel
Spaced pisze: off_road napisał(a):"Panowie a może by tak na paście przewodzacej ciepło dokleić radiatory (z kompa) do zacisku?

"
Miałem kiedyś na damper dnm burner założony. Na prawde przestawal sie przegrezwać

Masz tego zdjęcie? musiało super wyglądać

Jak dla mnie nieco zbędny patent miałem, jedyne hamulce jakie udało mi się zagrzać do "pływania" to magura julie, i juicy 3. Z elixirem r, starym saintem, juicy 7 nigdy nie miałem takich problemów, na żadnej trasie