Strona 2 z 2

: 01.12.2011 17:17:01
autor: Jaśko
off_road pisze:poza olejem shimano i jedna strzykawka z rurka nic :)
zamiast oleju shimano kup popularny LHM (+) w motoryzacyjnym (okolo 20zl za 1l) - działa tak samo.
Niby sie traci gwarę, ale zawsze możesz przed reklamacją dokładnie go zlać ;)

: 01.12.2011 18:33:16
autor: ryżu_
Właśnie chyba LHM wezmę bo taniosc, a od znajomego wiem ze ma bardzo podobne właściwości. :)

: 01.12.2011 18:49:22
autor: Godryk
ryżu_ Nie zalewaj hampli LHMem+ przerobiłem to u siebie i w hamplach kolegów. Mimo iz LHM nie zżera uszczelek i zalane nim hamulce działają to charakterystyka pracy hamulca jest zupełnie inna niż na oryginalnym oleju shimano czy fishline. Lhm jest po prostu za gęsty co powoduje ze klamka dziwnie pracuje (w porównaniu do standardowego) oraz trudniej jest hamulce przelać... Do tego po zmianie z LHMa na shimano od razu odczuwa się ze hamulec się nie grzeje, przestaje być fanaberyczny a klamka łapie zawsze tak samo co przy LHMie nie jest regułą.

: 01.12.2011 19:53:01
autor: Yncy
Witajcie !
Nie chcę zakładać nowego tematu więc się dołączę.

Mam tydzień na podjecie decyzji, na jakich hamulcach jeździć od 2012 r. Szukam hampli w granicy 1200 zł.

Avid Code 2011 (bez tarcz - 1099 zł) vs Shimano Saint ( v. 810 , 1045 zł)
Rozważam też zakup słabszego hamulca - Avid Code 5 za tysiaka z tarczami :D bądź Hayes Stroker Ace - też 1000 zł z tarczami.

Chcę znaleźć najwytrzymalszy hamulec z tej czwórki, najmniej awaryjny, z dobrą modulacją, najlepiej bez efektu "dzwonienia tarcz". Ma wytrzymać dobre 3-4 sezony. Skłaniam się ku shimano/hayes ze względu na olej (mam kupione 0,5 l już).

Prędzej czy później wymiana tarcz i tu pytanie : Czy nie uszkodzę w jakiś sposób nowego hamulca na starej tarczy (tektro 203 mm) ?

Wolałbym Code 5/Hayes ze względu na cenę (komplet z tarczami ^^) ale z drugiej strony mogę dołożyć stówę i mieć jedne z najlepszych hampli na rynku... Jeżdżę na razie amatorskie DH/FR, ale mam zamiar być w tym roku na zawodach i za granicą (Spindlerovy) Ważę 70 kg. Rower na razie sztywniak, w planach typowy full.

Liczę na wasze porady i na to, że pomożecie mi się zdecydować, pozdrawiam !

: 01.12.2011 20:18:33
autor: Spaced
Yncy pisze:Chcę znaleźć najwytrzymalszy hamulec z tej czwórki, najmniej awaryjny, z dobrą modulacją, najlepiej bez efektu "dzwonienia tarcz". Ma wytrzymać dobre 3-4 sezony. Skłaniam się ku shimano/hayes ze względu na olej (mam kupione 0,5 l już).

Tylko Saint. Bezproblemowy hebel totalnie.

: 01.12.2011 20:32:33
autor: Cubus5
Spaced pisze:Tylko Saint. Bezproblemowy hebel totalnie.
Znowu chwalisz to co masz, dużo racji też masz ale... Wg mnie Saint jest zajebistym heblem aczkolwiek Code 2011 są technologicznie bardziej zaawansowane od Sainta, szkoda że tak mało osób je ma i te opinie nie są miarodajne.

: 01.12.2011 20:36:35
autor: boogiel
Yncy pisze:Skłaniam się ku shimano/hayes ze względu na olej (mam kupione 0,5 l już).
Mają inne oleje przecież.
Yncy pisze:Prędzej czy później wymiana tarcz i tu pytanie : Czy nie uszkodzę w jakiś sposób nowego hamulca na starej tarczy (tektro 203 mm) ?
nie.

Ja bym brał code, klamka shimano mi nie leży w ogóle.

: 01.12.2011 20:40:53
autor: off_road
Bierz brachu zacisk saint, kabel saint, klamki nowy xtr/xt.
Masz bezproblemowy hampel z kapitalną mocą który sie nie sypie :) a na tych dzwigniach modulacja jest pro :)

: 01.12.2011 20:57:03
autor: JustMe
off_road pisze:Bierz brachu zacisk saint, kabel saint, klamki nowy xtr/xt.
Jak się zdecydujesz to zanieś lepiej ten zestaw do serwisu :)

: 01.12.2011 21:17:31
autor: Yncy
Właśnie klamki z Sainta mi podchodzą - pięknie to wygląda :)
Co do oleju, to nie jest to jakis nie wiadomo jaki koszt - do takich rzeczy mogę dopłacić. (np Ace cenowo najkorzystniejszy - tarcze + adaptery)

Nie chcę robić żadnych połączeń zacisków i klamek. Chcę kupić nowy hamulec w sklepie i mieć pełną gwarancję :D To wyklucza brytyjski CRC, który w cale tanio nie ma.

Jeszcze jedno pyt. : czy adaptery PM z Tektro Aurigi podejdą do zacisków Sainta ?

: 01.12.2011 22:07:40
autor: off_road
Yncy ale taki set mozesz sobie jako nowy w sklepie zamowic ;) I na wszystko miec gware ;)

: 01.12.2011 22:14:34
autor: boogiel
Yncy pisze:
Właśnie klamki z Sainta mi podchodzą - pięknie to wygląda :)
Wiesz, wygląd mi tam yebie, raczej o ergonomię mi chodziło.
Ja nie mam zaufania do hayesa i go nigdy nie kupie, za bardzo sie sypią.

: 01.12.2011 22:15:41
autor: Yncy
Mimo wszystko wolę mieć klamki i zaciski z tej samej serii - producent chyba wie co robi. Klamki Sainta podobają mi się, a przyzwyczaję się na pewno (wszystko lepsze od Aurigi :D)

Bardziej chciałbym wiedzieć, jak duża jest różnica pomiędzy Saintem a np. Code 5 - czy warto dokładać 200 zł. W 70 % jestem zdecydowany na Sainta :)

: 01.12.2011 22:41:27
autor: Spaced
Cubus5 pisze:Znowu chwalisz to co masz, dużo racji też masz ale... Wg mnie Saint jest zajebistym heblem aczkolwiek Code 2011 są technologicznie bardziej zaawansowane od Sainta, szkoda że tak mało osób je ma i te opinie nie są miarodajne.
Byłoby dziwne jakbym nie kupował tego co uwazam za najlepsze ;) Rozwazałem nowe code ale stare code były duzo bardziej kaprysne od nowych saintów, z nowymi tez niektórzy znajomi mieli problemy. Z saintem prawie nikt nie ma. Czasem po prostu nie podchodzi ludziom klamka.

Re: Jaki hamulec zamiast SLX?

: 03.12.2011 01:40:28
autor: ryżu_
wow, udało mi się odpowietrzyć i założyć Sainty..... pojechałem się przejechać żeby trochę dotrzeć klocki, ponieważ mówiąc delikatnie nie miały w planach hamować, i skończyło się to zerwanym łańcuchem..... chyba pora spać a jutro, tzn dziś po nowy łańcuch.. to takie moje przemyślenia.

: 05.12.2011 19:49:03
autor: Roman_Maxx
Nic ięcej nie potrzebujesz - najważniejsze to właściwa końcówka wkręcana do zacisku Shimano wraz z oringiem uszczelniającym = sugestia = zdemontuj hampel z roweru i odpowietrzaj pompując płyn hamulcowy tak, abyś miał zbiornik klamki i otwór zacisku - miał na tej samej wysokości.