Strona 2 z 3
: 06.01.2012 15:02:02
autor: pitahaya
wiem ze sobie poradze

chcialam sie tylko o ta rame zapytac ;]
: 06.01.2012 23:16:13
autor: chillyzi
Ja bym kupił sobie na początek Kone Stinky i Totema do tego. Malo wazysz, wiec jej na pewno nie polamiesz, nie mowiac o tym, ze na poczatku na pewno nie bedziesz jej katowac. Wiec Kona + Totem to tania i dobra opcja moim zdaniem, a do tego jakies lekkie kola (lekkie felgi + lekkie opony).
No i nie zapominaj, ze dobrze bylo by gdybys kupila ochraniacze ktore tez troche beda kosztowaly. Jesli ich nie chcesz, to przynajmniej kask z ochrona na szczeke
A co do sztywnej ramy, to osobiscie uwazam, ze to slaby pomysl jesli masz sie bawic w DH :]
: 06.01.2012 23:30:46
autor: KubaLa
Rama to nie tylko wytrzymałość ale i geometria drogi kolego.... A Stinky pod tym względem również nie byłą zbyt cudowna. Totem dobra opcja, ale znajdź set w 4 tyś na stinkym i totemie...
A sztywna rama ma tą zaletę, że jest dużo lżejsza.
: 06.01.2012 23:55:30
autor: chillyzi
Tak, wiem o geo, ale sztywne ramy maja zdecydowanie mniej geo DH, a wstawianie zbyt dlugiego widelca, ktory to geo de facto jednak troche zmienia na DH, nie wplywa z kolei dobrze na wytrzymalosc glowki ramy.
Co do wagi masz racje oczywiscie.
Z tego co widze na allegro:
Kona Stinky +- 1200
Totem 1200 (w tej chwili nie widze na 1 1/8)
Reszta kasy na pozostale flaki
Chyba ze rzeczywiscie jakis Specialized Big Hit, chociaz one chyba sporo waza. Glory fajne, ale drogie i ciezkawe. Ponizej 2200 nie widzilem jeszcze tej ramy, a to juz nadwyreza troche budzet 4600..
: 06.01.2012 23:59:04
autor: KubaLa
chillyzi pisze:4600..
4 tyś

Jakby się jakiś Faith albo SX Trail trafiły w dobrej cenie to byłoby git.
: 07.01.2012 00:06:17
autor: Las3k_91 Ldz
KubaLaPL - masz dziwną tendencję adaptacji do dh rzeczy, które nie sa do dh.
A Stinky to nieruchawy szmelc, który istnieje tylko dzięki NWD. Jest pełno fajniejszych ram. W sumie miałbym problem żeby wskazać gorszą za te pieniądze.
Btw ile to
http://allegro.pl/big-hit-rozmiar-s-dhx ... 77014.html ma długości?
Bo to
http://allegro.pl/giant-glory-dh-06-igl ... 49937.html wiem, że jest krótkie. I DO DH
http://allegro.pl/norco-team-dh-monster ... 57976.html Jw. DO DH, malutka [113cm z bardzo wysokimi 888RC]. No i to Norco

: 07.01.2012 00:18:05
autor: chillyzi
Ale te ramy sa drogie

Moze poza Norco (nie mam pojecia do ile ta rama moze kosztowac ostatecznie). Budzet to 4 tys. Wez tu reszte ogarnij lacznie z amorem za 2 tys. Glory nie zejdzie za mniej niz 2100zl.
Moze ten Big Hit, ale jak dla mnie to gosc za duzo krzyczy za nia. Dalbym z 1500 maksymalnie.
Dla osoby wazacej 46 kg ciezko cos dobrac. Wydaje mi sie, ze najlepsza opcja bylby SX Trail 2010 ;P
: 07.01.2012 00:38:18
autor: Las3k_91 Ldz
Ja to widzę z grubsza tak:
Norco - 1500 [serce się kraje]
66/888 - 1000
Koła - 400-500
Napęd - 500-600
Hamulce - 600
Reszta - 500
Masa ~ 18.5kg przy rozsądnych szpejach. Jest małe, zjazdowe i za 4.5k. Przy skalpowaniu okazji może być tańsze.
: 07.01.2012 01:02:32
autor: chillyzi
No dobra, ale ja bym wolal zamiast Norkacza tego Big Hita za 1700 ;P
: 07.01.2012 01:08:18
autor: Las3k_91 Ldz
To jak wolenie hamburgera z biedronki na zimno zamiast Big Maca z szejkiem i dużymi frytkami, ale jak wolisz

: 07.01.2012 01:28:26
autor: boogiel
Dokładnie

: 07.01.2012 02:42:30
autor: chillyzi
niech wam bedzie

: 07.01.2012 16:29:52
autor: jasiek_krk
: 08.01.2012 13:30:08
autor: miechooo
KubaLaPL pisze: Jakby się jakiś Faith albo SX Trail trafiły w dobrej cenie to byłoby git.
Nie liczył bym na SX'a w dobrej cenie. Za 2007r. z damperem parę miesięcy temu dałem ponad 2k, takze ciężko z pozostałymi częściami w budżecie.
Dla dziewczyny która zapewne nie wie jeszcze co chce jeździć i jak, poleciłbym Iron Horse 6 point, małe zwinne, a i ostatnio na jakichś giełdach widziałem tą ramę z foxem dhx 3.0 air za 1700zł. Do tego jakiś lekki amortyzator, najlepiej jednopółka. I można się zmieścić w wadze ~16kg i mieć uniwersalny rower, który później można rozbudować pod określoną dziedzinę: DH/FR/AM/EN
: 08.01.2012 13:38:30
autor: KubaLa
miechooo pisze:Nie liczył bym na SX'a w dobrej cenie.
Ja też, ale może by się jakaś okazja trafiła
miechooo pisze:Iron Horse 6 point
Też dobry plan.
miechooo pisze:Do tego jakiś lekki amortyzator, najlepiej jednopółka.
No najlepiej na powietrzu.
: 08.01.2012 13:39:48
autor: Las3k_91 Ldz
miechooo pisze:Dla dziewczyny która zapewne nie wie jeszcze co chce jeździć
Seksista... niech lepiej wraca do kuchni, bo jak jest kobietą, to się na niczym nie zna, nie?
Wtopić kasę, a to, co się chciało na początku, mieć po wtopieniu jeszcze większej kasy? Nie kupuję Twojej logiki.
Które słowo w zdaniu "Mam zamiar złozyc sobie rower dh/fr." tak was kosmicznie przerosło? Jak idziecie po buraki do sklepu też wam wciskają ziemniaki, bo bardziej uniwersalne?
: 08.01.2012 13:59:17
autor: KubaLa
Las3k_91 Ldz a czy uważasz, ze osoba, która zaczyna będzie w pełni wykorzystywała taką Glorię? Bo wg mnie jeśli SX wytrzymuje to:
http://www.youtube.com/watch?v=WWYKX2A08bY to spokojnie też ogarnie dh u nas w kraju szczególnie u osoby która zaczyna, i przez najbliższe 2-3 lata będzie się UCZYĆ jeździć a nie zap*****ć na poziomie zawodników z PP. Myślisz, ze Małysz od razu skakał na mamutach, bo po co wydawać kasę na treningi na małych skoczniach.
: 08.01.2012 14:09:39
autor: Las3k_91 Ldz
KubaLaPL pisze:Myślisz, ze Małysz od razu skakał na mamutach, bo po co wydawać kasę na treningi na małych skoczniach.
Myślę, że nie kupował sobie jakiś dziadowskich nart "bo nie wykorzysta fajniejszych". Albo do slalomu, bo w końcu narty to narty i krótsze w modzie i jakoś tam się da polecieć.
A dobra zjazdówka umie uratować tyłek i da pojechać szybciej. I za błędy nie płacisz zębami, a ponieważ chodzi o damski rower, to dochodzi estetyka. Bearclaw ma technikę i rower nie musi go ratować. Co oznacza "ogarnie"? Przejedzie to i Wigry 3, nie o to chodzi.
PS Norco > Glory.
: 08.01.2012 14:14:20
autor: KubaLa
Las3k_91 Ldz pisze:Myślę, że nie kupował sobie jakiś dziadowskich nart "bo nie wykorzysta fajniejszych". Albo do slalomu, bo w końcu narty to narty i krótsze w modzie i jakoś tam się da polecieć.
I tu się mylisz, bo żeby wykorzystać poprawnie narty zawodnicze (przynajmniej w slalomie) trzeba mieć ogrom techniki i siły. I nowicjusz na takich nartach będzie jeździł gorzej niż na niższych modelowo, prostszych i łatwiejszych w prowadzeniu.
Las3k_91 Ldz pisze: Przejedzie to i Wigry 3
Chciałbym to zobaczyć.