: 20.01.2012 17:11:32
Nie jestem pewny czy w damperze zachodzi jako taka kawitacja czy po prostu powietrze z oleju pod wpływem nagłego spadku ciśnienia się rozpręża. Nie wiem jak zmienia się temperatura wrzenia oleju w zależności od ciśnienia - jak i nie wiem jakie dokładnie różnice ciśnień się pojawiają. Ale zdecydowanie zjawisko w jakiejś formie się pojawia bo bardzo szybko uginający się damper potrafi zasyczeć, nawet jak uginany ręcznie milczy i wydaje się odpowietrzony.
Kawitacja jest zjawiskiem bardzo niepożądanym i prowadzi do uszkodzeń.
Jeśli jest za mała to mamy kilka opcji.
1. Uszczelka jak i materiał komory trzyma ciśnienie. Damper się nie pracuje pełnym skokiem ale wszystko chodzi na granicy możliwości.
2. Uszczelka trzyma ciśnienie, materiał komory się poddaje. Komora zostaje rozerwana. Ewentualnie wywala zawór.
Kawitacja jest zjawiskiem bardzo niepożądanym i prowadzi do uszkodzeń.
To jest właśnie problem największy. Dodatkowo sprawę utrudnia fakt że swinger nie ma odpowietrznika pod IFP więc łatwo tam zamknąć powietrze a ciężko się go pozbyć. Osobiście jeśli by mi nie szło to bym zalał damper olejem i zanurzył jeszcze w nim rezerwuar i dopiero tam wsadził IFP. Wtedy na pewno nie będzie żadnego powietrza.Grzesiek888 pisze:dobrze zalkac olejem i damper dziala
Dużo rzeczy robiłem metodą prób i błędów. Ale akurat najpierw dowiedziałem się jak dokładnie zbudowany jest damper i jaka jest jego zasada działania. Po otwarciu nic mnie nie zaskoczyło.Grzesiek888 pisze:metoda prob i bledow jest metoda najlepsza , za pierwszym razem nic dobrze nie wychodzi jka sie nie jest w temacie.
Nie zepsuł. Ale zepsuje jak będzie się słuchał takiego fachowca. Komora ma jakąś wytrzymałość na ciśnienie. A jej minimalny rozmiar jest ściśle określony. Może być dowolnie większa od minimalnej ale mniejsza co najmniej nie powinna.Grzesiek888 pisze:moze przesadzilem z tymi 2-3 cm(byla to przykladowa odleglosc)mierzylem to na oko, ale nie strasz kolegi ze damper zepsul
Jeśli jest za mała to mamy kilka opcji.
1. Uszczelka jak i materiał komory trzyma ciśnienie. Damper się nie pracuje pełnym skokiem ale wszystko chodzi na granicy możliwości.
2. Uszczelka trzyma ciśnienie, materiał komory się poddaje. Komora zostaje rozerwana. Ewentualnie wywala zawór.
Ugiąć może ale nie może go potem wyciągać. Ciśnienie powietrza musi to zrobić. Wtedy najlepiej jest wsadzić damper do ramy, usiąść na niej i pompować.tomek059 pisze:Nie próbuj go uginać bez ciśnienia w komorze bo go zapowietrzysz i cała praca na marne.