Strona 2 z 5

: 23.01.2012 21:26:06
autor: Las3k_91 Ldz
Moje G2CS 203mm ważą po 186g malowane 3x.
No np. tu http://allegro.pl/tarcze-avid-g2cs-203m ... 63728.html
Po sklepach też się trafiają za te 80zł [ale już za jedną] bez problemu. Poza tym znalazłeś "tak na szybko" bez technologii Ice-Tech, a o tych od pierwszego posta pisałemi.

Tarcza 220mm vs 203 mm

: 23.01.2012 22:58:42
autor: Roman_Maxx
SeraaX ciężkie, czy nie ciężkie ale cięższe od jednorodnej tarczy, ale to zależnie od producenta (jak chcesz porównywać to zważ proszę ten sam model tego samego producenta na alu pająkiem i bez a nie różne modele), bo na alu pająku produkuje kilka firm nie tylko Shimano, ale także Hope, Formula, Magura i A2Z a wszystkich i tak nie wymieniłem.

Z tym obniżaniem temperatury to także bajka marketingowa, bo większość alu pająków nie ma większej powierzchni niż stalowy ich odpowiednik w jednorodnej tarczy - jedyny przypadek to Magura gdzie pająk ma kształt wentylatora chłodzącego stalową część ślizgową, co faktycznie może obniżać temperaturę, a reszta tylko się podpina pod marketingowe mity!

: 23.01.2012 23:34:24
autor: SeraaX
Las3k_91 Ldz używki g2cs w stanie "dobrym", czyli już dużo mniej warte
Patrząc po doświadczeniach kolegów wolę nie brać tarcz avida , szczególnie używanych.

Nówki g2/g3 ja jakoś w necie nie widzę poniżej 100zł (w rowerowym g2 203mm są po 149zł, dokładnie po tyle samo co sm-rt76, jakby nie patrzeć lepsze)
Roman_Maxx pisze: (jak chcesz porównywać to zważ proszę ten sam model tego samego producenta na alu pająkiem i bez a nie różne modele)
tyle że bez i z pająka to już inne modele, dlatego pokazuje tutaj starszy model xt i nowszy (lżejszy model z pająkiem)
Drugi przykład mogę dać Ci z avida
Ale dam przykład z avida:
ObrazekObrazek
to 160mm, ale wiem że G3 185 mm podobno waży 146g,a ta X 134g.
Także czemu tarcze na pająku zawsze muszą być cięższe?

Tyle że dalej zbaczamy z tematu...

: 24.01.2012 19:39:45
autor: Roman_Maxx
A pokaż jak o wygląda nie dla miniaturek, tylko tarcz 200mm lub większych, ja sprawdzałem Formule i Magurę i w obu przypadkach tarcza powyżej 200mm na alu pająku waży od 25g w górę więcej! Moim zdaniem czym tarcza ma większa średnicę tym taka na alu pająku będzie ważyć znacznie więcej?

: 24.01.2012 19:45:17
autor: KubaLa
Roman_Maxx pisze:większość alu pająków nie ma większej powierzchni niż stalowy ich odpowiednik w jednorodnej tarczy
:roll:
Poczytaj sobie o tym, a potem się zastanów czy ten czynnik o którym mówisz jest jedyny. http://pl.wikipedia.org/wiki/Przewodno% ... 87_cieplna
Roman_Maxx pisze:25g w górę więcej!
Straszne! To lepiej jeździć na startych oponach, wiesz jaki zysk wagowy? Niektórzy już o te parę gramów przesadzają.

: 24.01.2012 20:14:07
autor: nhp890
Las3k_91 Ldz pisze:jakiś dowód na to, że są wytrzymalsze, sztywniejsze?
Od kiedy mam tarcze XT ani razu nie usłyszałem dzwonienia w zakrętach i tym podobnych sytuacjach. G3 teoretycznie też jest pod tym względem dobra, ale po przyzwyczajeniu do XT słyszę dużą róznicę w sztywności u kolegi, który używa G3.

: 24.01.2012 21:02:29
autor: pietryna
Ja tam pozbędę się g2 jak się połamią.

: 24.01.2012 21:08:58
autor: Roman_Maxx
KubaLaPL a wiesz, co tojest masa rotująca, czy tylko pisanie by klawiatura opanowałeś?

: 24.01.2012 21:10:45
autor: EZrider
Najważniejsze, żeby tarcza dopasowana była do klocków w pewnym sensie. Potem żeby się nie gotowała pod wagą, a potem bajery. Bądźmy szczerzy.

: 24.01.2012 22:14:05
autor: KubaLa
Roman_Maxx pisze:KubaLaPL a wiesz, co tojest masa rotująca, czy tylko pisanie by klawiatura opanowałeś?
Wiem, i wiem, że tak blisko osi obrotu przy tak niskiej różnicy mas tej masy rotującej za uj nie odczujesz. Mniej więcej tak samo jak starte klocki na oponie.

: 24.01.2012 22:21:12
autor: adrian50005
Myślę że główną koncepcją tarcz na alu pająku było pochłanianie ciepła powstającego na wskutek hamowania, stosując alu pająk poprawiono znacznie sztywność, napewno priorytetem nie była tutaj waga.
Ja osobiście mam Xtr tarcze i nigdy w życiu nie wrócę do zwykłych. Wole mieć 40 gr cięższy rower (tarcze 203) i nie mieć problemu z brzdąkaniem tarcz na każdym zakręcie i obaw o to że lekko puknę w kamień to się tarcza skrzywi. :)

: 24.01.2012 22:31:39
autor: nhp890
adrian50005 pisze:obaw o to że lekko puknę w kamień to się tarcza skrzywi.
Mimo że bardzo sobie chwalę te tarcze, to tutaj się nie zgadzam. Nawet nie zauważyłem żebym w coś puknął, a efekt jest widoczny tu:
http://www.pinkbike.com/video/211148/

: 24.01.2012 23:00:33
autor: adrian50005
nhp890 nie mówie tutaj o *******... w kamień bo zapewne to co zrobiłeś z tarczą xt to żadna by nie przetrwała...

: 24.01.2012 23:50:22
autor: nhp890
przednie koło poślizgnęło mi się na brzegu bandy i przód uciekł jakieś 20cm za bandę, podparłem się nogą, wróciłem kołem na bandę i dalej już jechać się nie dało. Jeśli żadna tarcza czegoś takiego nie ma prawa wytrzymać to nie powiem żeby były wytrzymałe

: 25.01.2012 00:13:54
autor: EZrider
Każda tarcza to tylko tarcza. Dlatego lepiej kupić tańszą taką żeby spełniała jak najwięcej wymagań i kupić dwie żeby mieć na strzały. :)

Później do rekreacyjnej jazdy można świecidła kupować. :D

: 25.01.2012 00:24:24
autor: uzurpator
1. Tarcza 220mm będzie zapewniać maksymalnie 8.3% większą maksymalną siłę hamowania od tarczy 203mm. Zakładając, że jest dość przyczepności aby to wykorzystać, co niekoniecznie zawsze jest prawdą. IMO - nie warto, chyba, że dla szpanu.

2. Tarcze na alu pająkach mają gorszą przewodność cieplną od tarcz jednorodnych gdyż występują w nich "przerwy w obwodzie" cieplnym na nitach.

3. Co i tak nie ma większego znaczenia, bo większość ciepła hamowania w normalnych warunkach idzie w zacisk, gdyż ten ma dużo gorsze warunki chłodzenia.

: 25.01.2012 00:25:51
autor: uzurpator
Roman_Maxx pisze:KubaLaPL a wiesz, co tojest masa rotująca, czy tylko pisanie by klawiatura opanowałeś?
http://uzurpator.com.pl/?mit-masy-rotujacej,10

I nie grzesz więcej.

EDIT: Przepraszam za dubla - chciałem usunać, ale nie widzę opcji :/

: 25.01.2012 07:06:32
autor: pietryna
Czy ten twój artykuł uwzględnia efekty żyroskopowe?
Fizykiem nie jestem, nie będę się w to zagłębiał ale mi się wydaje że masa ma wpływ na opór jaki będzie stawiało koło zmieniające swoje położenie(skręcanie mam na myśli :P) przy zadanej prędkości. Tylko inna sprawa czy to ma jakieś znaczenie, bo wydaje mi się również że kierownice(szczególnie modne flaty 780) dają taką dźwignię że czy będziemy jechać 30km/h czy 100 to i tak będziemy w stanie skręcić kołem o 90* a jedyne co nas w tym przypadku blokuje to psychika bo jednak wiemy co się wtedy stanie.

: 25.01.2012 08:38:54
autor: quilong
uzurpator - zgodzę z tobą, zresztą jak z wszystkim "nie ma się co podniecać"(jeśli chodzi o masę).

ale jeśli chodzi o ciężkie koła to spróbujcie zrobić królika przy 5km/h i przy 50km/h na 2.5 2ply oponach a potem na jakiś szmatach. Rower przy dużej prędkości na ciężkich oponach strasznie ciężko wyrwać do góry, no ale tutaj chodzi o coś innego.