Strona 2 z 2

: 28.02.2012 22:13:07
autor: Spaced
pietryna pisze:I nie możesz wsadzić amora z główką 1.5"A wystarczy kupić stery zwykłe 1.5" i redukcyjne. Koszt trochę większy a możesz wsadzać każdą sterówkę
No bo rynek amorów 1.5 jest gigantyczny. Za 1-2 lata prawie ich nie będzie. Standard jest wypierany przez tapera. Nie ma co inwestowac w coś takiego. Do tapera tez dajesz wszystko poza amorami, które w momencie wyjscia ramy nie będa miały gwary i jedyne co bedzie łazic po aukcjach to pewnie stare travisy.

: 28.02.2012 22:15:35
autor: boogiel
Spaced pisze:Damper wolalbym 241 bo docelowo wiekszy wybor uzywek na rynku. 222 tylko jak ci sie w ramie nie zmieści.
Przy lekkiej osobie i sprężynie będą wartości poniżej 300, czyli cinżko dostępne, więc to słaby pomysł.

: 28.02.2012 22:22:04
autor: starszy;p
Spaced częściowo masz rację. Ale przy taper trzeba składać stery z dwóch kompletów ( 1,5" i 1 1/8" no chyba że można już kupić takie stery)
Nawet jeżeli ramy miałyby iść na sprzedaż to raczej bym celował w osoby które nie stać na ramę za 8k. i dodatkowy koszt sterów też jest problemem dla takich osób. ;)

boogiel pracuję też nad tym żeby rama dobrze pracowała z powietrznym damperem

: 28.02.2012 22:31:01
autor: Spaced
starszy;p pisze:( 1,5" i 1 1/8" no chyba że można już kupić takie stery)
Można. Dartmoor blaze za 159zł na rowerowym masz. Redukcyjne flash nawet za mniej.
Tak czy siak zakładam, że <3500zł nie zejdziesz więc nie przesadzaj. Weź pod uwage, że pewnie bedziesz chciec rame testować, produkcja i wszystko o ile nie jesteś bezrobotny i nie masz kupy czasu zajmie ci minimum sezon. Patrz co wtedy będzie w użyciu. Ja jestem fanem standardu 1.5 cala ale to po prostu jest niepraktyczne. Znając zycie niedługo trudniej bedzie reducera 1.5 cala kupic niz tapery.
A 83mm niestety daje lepszą linie łańcucha. jak chcesz 73mm dawac to daj na tył 135x12mm albo 142 (co wcale nie wyklucza starego standardu).

Nie ma sensu robić nową rame dla ludzi, ze sprzetem z przed 5 lat bo i tak będą czekać aż będzie dostępna uzywana.
Tania rama ok ale nowoczesna, nie maszyna czasu.






Swoja drogą z powietrznym damperem chcesz rame robic? Bo to oznacza, że gorzej będzie pracować z niektórymi spręzynami. Coś za cos. Tutaj moim zdaniem spręzyny nie odejda. Dobre powietrza to dalej sprzety w cenie vivida air i ccdb air. Mega niedostepne.

: 28.02.2012 22:35:41
autor: miki_ck
EZrider pisze:Główka absolutnie i tylko 1,5" i każdy zakłada co chce,
Podpisuję się pod tym, fajnie by było gdyby każda rama dh/fr miała pełne główki 1,5".
Nie chodzi o amory 1,5" bo te, tak jak Spaced napisał będą "wymierały".
Ale własnie o dowolność w konfigurowaniu roweru pod swoje upodobania.
Amory tapered są ok, główki tapered są bez sensu...

: 28.02.2012 22:49:42
autor: Spaced
Przecież przewagą 1.5 nad taperem w dowolnosci jest tylko możliwość dania amora 1.5 który wymiera i sterów 1.5 reducerow, które wymra wraz z nim i daja troche nizsza głowke co juz nie ma sensu przy obecnych wysokosciach głowki nawet koło 11cm.

: 28.02.2012 22:52:42
autor: boogiel
Ale możesz mniej zredukować kąt główki.
Poza tym, masz więcej możliwości wyboru ;)

: 28.02.2012 23:16:14
autor: Las3k_91 Ldz
Jakby taki Dart pokusił się o taniego angleseta, to nagle główka 1.5" stałaby się wielką zaletą.

: 29.02.2012 10:03:53
autor: Spaced
Wiecie, że są anglesety pod taper?

: 29.02.2012 10:33:58
autor: XxUzixX
Jakoś mam tapered i nie narzekam.. miałem wcześniej 1,5 główkę. Nie odczuwam różnicy, a amortyzatory na tepereda są stosunkowo tańsze nić na 1,5.

: 29.02.2012 16:07:46
autor: AlanCK
to że amory 1,5 wymierają to takurat kiepski argument, poza tym stery pod 1,5 są niższe a anglesety pod 1,5 łatwiej dostępne.

skoro 1,5 ma same zalety to po co sie pakować w tapered? bo taka moda?

: 29.02.2012 16:32:53
autor: Spaced
AlanCK pisze:poza tym stery pod 1,5 są niższe
I co z tego jak nowoczesne konstrukcje mają głowki po 11-13cm. Niskie stery były fajne w dobie starych wysokich głowek i wysokich mostków. Teraz masz niskie głowki, mostki, kiery, WSZYSTKO i szczerze po jezdzie na flacie przesiadam sie na kiere ze wzniosem bo niestety na wszystko poza lokalna trasą kokpit z kombo wszystkim niski. Do tego dałem podkładki pod półka żeby miec kokpit na podobnej wysokosci jak w starym rowerze z wyzszym mostkiem, sterami, głowką i flatem.
AlanCK pisze:a anglesety pod 1,5 łatwiej dostępne.
Nie widze róznicy w cenach.

A po co? Bo za 2 lata kupienie górnej redukcyjnej miski 1.5 może okazać sie trudniejsze.

: 29.02.2012 18:14:59
autor: AlanCK
Spaced hejtujesz strasznie to rozwiązanie ale nie widze żebyś podał jakieś argumenty, jak narazie widze same plusy na korzyść 1,5...
Spaced pisze: AlanCK napisał(a):"a anglesety pod 1,5 łatwiej dostępne."



Nie widze róznicy w cenach.
Ja nie mówie o cenie tylko chodzi mi o to że masz większy wybór.

Re: Geometria ramy i inne pierdoly - co o tym myślicie ?

: 29.02.2012 19:27:45
autor: XxUzixX
Nie hejtuje tylko mówi prawde... Autor tematu prosi o spostrzeżenia itp. więc o co chodzi ?

Edit:
Stery w taperedzie są niższe niż w 1,5.

: 29.02.2012 19:44:11
autor: AlanCK
XxUzixX pisze:Stery w taperedzie są niższe niż w 1,5.

możesz podać przykład? 8-)

: 29.02.2012 19:50:14
autor: XxUzixX
Specialized P.3 2011 (taki jak mam) - główka ze sterami zintegrowanymi.

: 29.02.2012 19:54:13
autor: AlanCK
przykład sterów... jest wiele ram 1,5 które mają podobne rozwiazanie jak Ty np summum :|

: 29.02.2012 19:57:44
autor: XxUzixX
Fsa Orbit 1.5E ZS-1. Ja wiem że mają podobne rozwiązania, mają nawet takie same wymiary. Także nie wiem gdzie ty zobaczyłeś że stery 1,5 są niższe.

: 29.02.2012 20:02:30
autor: AlanCK
XxUzixX pisze:Fsa Orbit 1.5E ZS-1. Ja wiem że mają podobne rozwiązania, mają nawet takie same wymiary. Także nie wiem gdzie ty zobaczyłeś że stery 1,5 są niższe.
2cm poza główke to jest dla Ciebie nisko? pod 1,5 cala główke można ponad dwa razy niżej... :)

dobra kończe bo offtop sie troche robi...