Tłumik HSCV Rebound

Grzesiek888
Posty: 250
Rejestracja: 02.10.2011 10:31:41
Kontakt:

Post autor: Grzesiek888 »

jak bym wiedzial ze to olej jest winny to bym posta nie zakladal , jezeli jest tlumik rozj$%^&*y skoro tak sadzisz ze nie da sie tego naprawic to ZAMYKAM TEMAT, pozdro
FORZA JUVE!!!
crossfader18
Posty: 445
Rejestracja: 01.09.2011 20:47:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: crossfader18 »

A tak nawiasem to mi kiedyś serwisant powiedział jak żartowałem ze zaleje olejem silnikowym, że ten olej ma inną strukturę i że niszczy uszczelki takie jak są w amortyzatorach czy coś takiego może przez to go uszkodziłeś czy coś.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Ehe... I jeszcze jak na wyprostowanym amorze golenie górne lekko bujają się w dolnych to ślizgi są do wymiany...
Grzesiek888
Posty: 250
Rejestracja: 02.10.2011 10:31:41
Kontakt:

Post autor: Grzesiek888 »

crossfader18 pisze:A tak nawiasem to mi kiedyś serwisant powiedział jak żartowałem ze zaleje olejem silnikowym, że ten olej ma inną strukturę i że niszczy uszczelki takie jak są w amortyzatorach czy coś takiego może przez to go uszkodziłeś czy coś.
no własnie nie przez to , napewno nie bo na 5w agipie i motulu byl ten sam problem, jak rozkrece regulacje i tym samym trzpieniem poruszam w gore i w dol to ciezko mi jest go zpowrotem wziasc do gory tak ciezko zasysa olej , ale jak zkrece lage i pouginam go pare razy to dziala tlumienie powrotu i wraca wolno kolo 3 sekund do pelni skoku natomiast po kilku ugieciach robi sie normalny czyli dziala w 50%, tzn nie odbija bardzo szybko ale... wlasnie
pietryna pisze:
Ehe... I jeszcze jak na wyprostowanym amorze golenie górne lekko bujają się w dolnych to ślizgi są do wymiany
nie mam zadnych luzow m uszczelki tez trzymaja nic nie cieknie.
FORZA JUVE!!!
greg2405
Posty: 305
Rejestracja: 26.03.2012 06:09:00
Kontakt:

Post autor: greg2405 »

Podłączę się do tematu gdyż widzę, że dotyczy on 888 rc z 2005.
Ostatnio wymieniłem olej na motula 5w (do amortyzatorów oczywiście).
Amortyzator zaczęł płynnie chodzić ale... zapadł się około 1-2cm:-(
Wwlałem oleju po 220 ml zgodnie z zaleceniem producenta...
Co Waszym zdaniem może być tego przyczyną skoro wcześniej się nie zapadał?
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Zbite sprężyny? Może jakieś części nie wsadziłeś. Tzn. na pewno jakiejś części nie wsadziłeś bo innej opcji nie ma. Sam z siebie po zmianie oleju się nie zapadnie.

No chyba że masz model 888R z 2005 roku i źle poskładałeś tłumik ssvf. Ale to raczej mało prawdopodobne(posiadanie tego a nie RC)...

Możesz go wyciągnąć o te 1-2cm?
Grzesiek888
Posty: 250
Rejestracja: 02.10.2011 10:31:41
Kontakt:

Post autor: Grzesiek888 »

Trzeba bedzie chyba zmienic na nowszy model;(
FORZA JUVE!!!
greg2405
Posty: 305
Rejestracja: 26.03.2012 06:09:00
Kontakt:

Post autor: greg2405 »

Co do zbitych sprężyn to byłoby to dziwne bo przed wymianą oleju było ok a nagle po się zapada?
Co do części to nie sądzę bo tłumik wraz ze sprężyną wyciągałem w całości i wkładałem również...więc chyba takiej opcji nie ma:-)
Czy np. za mało wlanego oleju mogłoby być tego przyczyną?
Dodam, że odkręcając górny korek od strony kompresji po wyciągnięciu sprężyny z tłumikiem zdrowo wystrzeliło zachlapując wszystko w okolicy olejem co wskazuje na to iż było tam jakieś ciśnienie...
Grzesiek888
Posty: 250
Rejestracja: 02.10.2011 10:31:41
Kontakt:

Post autor: Grzesiek888 »

Sprezyna przeciez podtrzymuje trzpienie zeby sie nie zapadały, jak nie masz oleju to przeciez nie zapada Ci sie cały skok.a jak bedziesz mial za duzo to nie ugniesz amora do konca.
FORZA JUVE!!!
greg2405
Posty: 305
Rejestracja: 26.03.2012 06:09:00
Kontakt:

Post autor: greg2405 »

to już nie mam pomysłów:-)
jednym słowem trzeba rozebrać jeszcze raz:-(
greg2405
Posty: 305
Rejestracja: 26.03.2012 06:09:00
Kontakt:

Post autor: greg2405 »

a w sumie jakiej części mógłbym nie włożyć?
Grzesiek888
Posty: 250
Rejestracja: 02.10.2011 10:31:41
Kontakt:

Post autor: Grzesiek888 »

Jak wszystko wsadzieles to powinno byc dobrze
greg2405 pisze: tłumik wraz ze sprężyną wyciągałem w całości i wkładałem również...więc chyba takiej opcji nie ma:-)
wyciagnałes tlumik cały to ja wlales olej?????

A ja juz wiem co z moim tlumikiem, nieszczelny jest, padła uszczelka i spier****a olej z tłumika przez gore.
FORZA JUVE!!!
biker12
Posty: 56
Rejestracja: 09.01.2011 16:33:42
Lokalizacja: Rozdziele
Kontakt:

Post autor: biker12 »

ja mialem ten sam problem w moim Super Te RV, regulacja wogole nie dzialala, oddalem do serwisu, dziala. Problem byl chyba w niskiej ilosci oleju.
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

greg2405 pisze:Co do zbitych sprężyn to byłoby to dziwne bo przed wymianą oleju było ok a nagle po się zapada?
greg2405 pisze:Dodam, że odkręcając górny korek od strony kompresji po wyciągnięciu sprężyny z tłumikiem zdrowo wystrzeliło zachlapując wszystko w okolicy olejem co wskazuje na to iż było tam jakieś ciśnienie...
Masz odpowiedź.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Jeśli nie zdejmowałeś sprężyn z tłumika i w ogóle nie rozkręcałeś go to nie mam pojęcia co mogło się stać. Wklej zdjęcia tego po rozebraniu to może coś się uda bardziej ocenić.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości