Strona 2 z 3

: 28.03.2012 23:08:35
autor: BikerJG
piotrmarch pisze:Masz może porównanie do SLXów 666?

Niestety nie, tylko do Code 2011, The one i Cr Mag
Soulforged pisze:wady XTR-a względem Formuli?

Same zalety, wygodniejsza klamka, regulacje ktore dzialaja lekko i plynnie bez doplaty, ogromna sila hamowania - hamuja znacznie mocniej niz The One. Jakosc wykonania wg mnie rowniez na wyzszym poziomie.

Hamulec ma duzy zapas mocy i jest stosunkowo tani ( w porownaniu do Ovala, The one etc) - pisze to jako osoba o wadze 98kg, jak mi wystarcza to wam tez :D

: 28.03.2012 23:22:26
autor: Spaced
BikerJG pisze:hamuja znacznie mocniej niz The One.
Opony z motoru masz, że to czujesz? Bo zastanawiam sie jak mozna wygenerowac przyczepności żeby mocniejsze hamowanie niz w One poczuć. Odpowietrzone dobrze miałeś? Bo one na to wrażliwe.

: 28.03.2012 23:24:47
autor: KubaLa
Spaced, wydaje mi się, ze można to łatwo ocenić po sile nacisku palcem na klamkę potrzebną do zblokowania koła...

: 29.03.2012 00:25:25
autor: Spaced
Ale powyzej pewnej siły to nie ma sensu. Hamowanie nie polega na blokowaniu kół. Po prostu dziwią mnie zapewnienia ludzi, że każdy ich kolejny hamulec jest silniejszy. Idąc tym tropem obecne heble rowerowe powinny zatrzymywać promy kosmiczne ;)

: 29.03.2012 07:41:18
autor: Killo
GustavM zatrzyma i prom kosmiczny ;)

: 29.03.2012 08:28:45
autor: off_road
BikerJG pisze:Uzywales takiego set-u czy tak sobie napisales?
Zacytuję to co napisałem w innym temacie:

Tyle co zainstalowałem na prędkości dźwignie XTR no to po kolei:

Przy zamianie z dźwigni saint na xtr trzeba nowe oliwki. W saincie sa na głębokosci 5mm w XTR cos kolo 2mm.
Poza tym wszystko plug and play :)
Zestaw odpowietrza sie wręcz bajecznie duzo lepiej niż zwykły saint. Instalujemy funnel i wszystko sie samo robi :)

teraz działanie:
- Łojezu jaką to ma modulacje ;O
- Klamka jest ze 3cm krotsza względem sainta więc w przypadku boobara wszelakie problemy z oddaleniem idą sie ten no tego... :D
- Dużo wygodniejsze od sainta.
- Na klamkach sainta nie czułem puchnięcia przewodów, teraz zdecydowanie przewody 80-ki puchną w palcach.
- To samo zaciski kładziesz dłoń i czujesz jak sie wygina, takiego efektu na klamach sainta nie było.
- Nareszcie czuć żę smiga free stroke :)
- Mniej siły cza użyć do postawienia roweru na koło :)
- Wyżłobienia w dźwigni są super :D

Co do wad tu na szybko co zauważyłem:
Cała dzwignia nie siedzi tak sztywno na kierownicy, przy mocnym pocśnieciu widać jak sie oddala od kiery ;)
Pasuje dać troszkę smaru na bieżnie w klamce fabrycznie hmm nic tam nie ma :)
quilong pisze:Mike Levy zastanawiał czemu hamulce Brendoga są tak mocne, skoro złożone na seryjnych zaciskach, klamkach i przewodach - mechanik wytłumaczył, że sekret tkwi w idealnym odpowietrzeniu (kiedyś się zastanawiałem po co tak często odpowietrzają hamulce)
Potwierdzam, ale stare da sie odpowietrzyc idealnie dopiero mając specjalny przyrząd montowany do klamki cos a'la zacisk do klejenia drewna :)
W przypadku klamek nowej generacji odpowietrzanie zajmuje max 10min. I dosłownie wszystko z układu wyłazi :)

Co do ceny 208zł cyklotur :) promocję mają :D Ostatnio pare ich sprzedali hehe własnie do zamian w saintach :D;)

Na najwiekszą uwagę zasługuje totalnie wypasiona ergonomia dźwigni. Fajne jest to ze jest duzo krotsza mniejsza i zgrabniejsza. Wczesniej padła opinia o strefę zgniotu na porownaniu śmiem twierdzic ze szybicej oberwie regulacja w 810 niz 988 :)

Fotka z porownaniem old i new :)
Obrazek

Co do odpowietrzania, potrzeba funnela za 18zł :) ktory ma podstawkę do ktorej kładziemy sobie szpikulec w trakcie machania klamką, mozna do niej wstawić caly juz sciagniety zestaw zawierajacy olej coby sie nie rozlało w trakcie wkryncania sruby w dźwignie. Otwieracza na browar mi tam tylko brakuje :D

Można się nawet pokusić o zatkanie ową podstawką całego zestawu ze szpikulcem w srodku:)

Ja mialem plan zatkać go gdy jest zamontowany walnąc jakąś lajtową rundke zeby wyszły wszystkie bomble. Ale nie ma takiej potrzeby wszystkie wyłażą ładnie juz w garazu :)
Obrazek

quilong pisze:Rozmawiałem z osobą która jeździ na takim samym secie, mówiła że przede wszystkim serwo mechanizm w nowych klamkach nie potrzebuje tak dużej siły jak w starych wersjach do ruszenia dźwigni (w starszych czuć na początku leki opór),
Przy maks wykręconej regulacji pad contakt 988 też mają wyraźny opór :) ze względu na tor po ktorym sie docisk tłoczka porusza. W starych to była po prostu załamana linia, teraz są 2 załamania :)
Jedna rzecz jest fajna. Pad contakt ma blokadę przed wykręceniem :)
Pomarancza! pisze:Czyli opłaca się zainwestować w takie klamki ?
Nigdy nie wroce do starej generacji dźwigni shimano ;)Jak tylko wyjdzie pełnoprawny saint na 2013 czy ile tam zmieniam zacisk i cisne dalej :D Będzie niezły lans na radiatorki w klockach xD
quilong pisze:braku sztywności na mocowaniu klamka/kierownica.
Efekt jest jedynie wizualny w praktyce nie czuć tego :) w miejscu gdzie jest końcówka osłaniająca przewód pojawia sie przesuniecie o jakis 1mm.
Przy dwuręcznym cisnięciu na klame ;) Efekt będzie w praktyce obserwowany juz dawno po zablokowaniu koła ;)

: 29.03.2012 10:54:32
autor: Spaced
Killo pisze:GustavM zatrzyma i prom kosmiczny
Miałem Gustava, potem Oro, potem Sainta. Był najmocniejszy i mega miło ten hebel wspominam ale raczej dlatego, że leżała mi klamka.Formula troche bardziej męczyła ręce i ale bardziej irytowała zmienność skoku klamki. Jak w koncu dobrze odpowietrzyłem, dałem dobre klocki, przewody i płyn to na prawde w jeździe nie robiło to większych różnic. Co prawda jestem lekki wiec komuś cięższemu lepiej mocniejszy hebel brać ale o to mi chodzi, że dobrze ustawiony hebel jesli nie jest totalnym gównem to zatrzymać powinein 2/3 riderów z taką samą skutecznością. Co najwyzej będzie inny "feel" klamki.

: 29.03.2012 12:16:49
autor: BikerJG
Spaced pisze:jesli nie jest totalnym gównem to zatrzymać powinein 2/3 riderów z taką samą skutecznością.

Mysle ze przy mojej wadze 98kg roznica jest odczuwalna, Formule mialem swiezo odpowietrzone ( jedna byla przepalatana przez rame ). Kiedys czytaem ze Formula Formuli nie rowna, ale ja na pewno wole XTR-a nawet w klasycznym i lekkim wydaniu ;)

: 29.03.2012 12:19:27
autor: Spaced
BikerJG pisze:Mysle ze przy mojej wadze 98kg roznica jest odczuwalna, Formule mialem swiezo odpowietrzone ( jedna byla przepalatana przez rame ). Kiedys czytaem ze Formula Formuli nie rowna, ale ja na pewno wole XTR-a nawet w klasycznym i lekkim wydaniu
Jest ale the one są MOCNE. Świeżo odpowietrzone nie jest ważne. Formule maja jedna pieruńską wade - muszą być idealnie odpowietrzone, sa na to mega wrazliwe gdzie inne heble będą działać.

No i przy twojej wadze jak cie stać to zawsze mocne klocki typu EBC red i ogarną. Zawodnicy PŚ zwalniają na słabszych heblach to też ogarniesz ;)

: 29.03.2012 12:49:06
autor: piotrmarch
Mnie w ciągu dalszym nurtuje kwestia różnicy w sile i działaniu między poszczególnymi modelami Shimano. XTRy są ładniejsze, lżejsze i lepiej wykonane ale jednak komplet SLXów kosztuje tyle co jeden XTR i zastanawiam się czy są tego warte.

: 29.03.2012 19:08:27
autor: KubaLa
W SLX nie masz regulacji free-stroke, przeżyjesz bez tego bez problemu i ta ładnie świecąca się polerowana część aluminiowa od góry w SLXie jest polakierowanym na srebrno twardym plastikiem, więc też nie ma wielkiej różnicy. Zacisk XTRa jest monolityczny a w XT i SLX skręcane.
Wg. mnie to nie jest warte 2x takiej kasy ;)

: 29.03.2012 19:11:27
autor: stachu1813
a tak w ogólę to ja polecam Avidy Cody :D nie wiem jak te starsze modele ale te nowe są nawet lżejsze o pare gram od saintów , maja lozyska w klamce i... no i ogolnie to SRAM :D

: 29.03.2012 19:30:46
autor: KubaLa
I właśnie dlatego, że to avid w życiu bym tego nie kupił.
Już niedługo będę miał porównanie SLX 2012 vs XT 2012. :)

: 29.03.2012 19:42:15
autor: Spaced
KubaLaPL pisze:Zacisk XTRa jest monolityczny a w XT i SLX skręcane
Monolityczny zacisk to zawsze troche mocniejszy hebel.
stachu1813 pisze:no i ogolnie to SRAM
W przypadku bezawaryjności i dokładności wykonania to akurat wada, zwłaszcza w pierwszych rocznikach produkcji ;)

: 29.03.2012 19:56:30
autor: wexe
KubaLaPL możesz dać znać jak już porównasz:) Bo nie wiem czy warto dołożyć 140zł do XT.

: 29.03.2012 20:08:58
autor: piotrmarch
KubaLaPL pisze:W SLX nie masz regulacji free-stroke, przeżyjesz bez tego bez problemu i ta ładnie świecąca się polerowana część aluminiowa od góry w SLXie jest polakierowanym na srebrno twardym plastikiem, więc też nie ma wielkiej różnicy. Zacisk XTRa jest monolityczny a w XT i SLX skręcane.
Wg. mnie to nie jest warte 2x takiej kasy
Ale to cały czas teoria;) Jeśli na tym faktycznie kończą się różnice to zdecydowanie się zgodzę, jednak ciekaw jestem jak to wypada w praktyce.

A tak swoją drogą czy klamka w xtr/xt/slx różni się w kształcie? Dla mnie klamka SLXa nie była wygodna, jakaś taka za wąska. Ale może to efekt przyzwyczajenia do Avidów...

: 29.03.2012 20:19:15
autor: wexe
Są wykonane z innych materiałów ,ale tak to są do siebie bardzo podobne.

: 29.03.2012 20:26:54
autor: BikerJG
Mercedesy klasy A i S robi sie z tych samych materialow, jednak oba daja zupelnie inne doznania i maja inne wlasciwosci ;)

Ja ze swojej strony gwarantuje ze jak ktos zakupi XTR Trail nie bedzie tego zalowal.
Spaced pisze:Jest ale the one są MOCNE.
Nie twierdze ze to slaby hebel, hamowaly ok ale xtr jest zanzcanie mocniejszy.

: 29.03.2012 21:22:08
autor: frango
A ja właśnie czekam na dostawę XT 2012... do których, jeśli jakiś cudem przedni nie będzie mi wystarczać, założę zacisk Sainta 2013...
A tak w ogóle, to "śmiechowa" tarcza będzie do nowego Sainta :D