Strona 2 z 3

: 29.05.2012 18:03:00
autor: Las3k_91 Ldz
ari4 - http://www.pinkbike.com/photo/6232165/ a tu są niby tylko 2... Code nie widzę żeby się rozszerzał, chociaż w innych heblach też to widziałem. Lekko tylko czuć jak się rękę przyłoży do zacisku. Dobra, do rozważenia w przyszłości, spróbowania itd...

: 30.05.2012 07:58:59
autor: ari4
Las3k_91 Ldz pisze:ari4 - http://www.pinkbike.com/photo/6232165/ a tu są niby tylko 2... Code nie widzę żeby się rozszerzał, chociaż w innych heblach też to widziałem. Lekko tylko czuć jak się rękę przyłoży do zacisku. Dobra, do rozważenia w przyszłości, spróbowania itd...
Tylko, czy to jest na 100% alu? Może być jakaś stal z anodą. Tego nie wiadomo. Z tym bym się bał. Przed Hopami miałem Hayesy i też czuć jak się wyginał zacisk.
Cody mają 4 śruby, więc może więcej wytrzymają.
Ale tak jak pisałem, ja bym nie osłabiał partów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo, a tym bardziej, że zyskasz tylko pojedyncze gramy ;) .

Zrobisz i tak jak uważasz ;) .

: 30.05.2012 08:33:13
autor: boogiel
stali się nie anoduje ;)

: 30.05.2012 10:00:41
autor: ari4
boogiel pisze:stali się nie anoduje ;)
Nie wiem. Aż tak bardzo się nie znam. Może to jakaś kwasówka albo tytan...? :roll:

: 30.05.2012 10:23:33
autor: KubaLa
ari4 pisze:Nie wiem. Aż tak bardzo się nie znam. Może to jakaś kwasówka albo tytan...?
Tak czy siak się tego nie anoduje :P
Ewentualnie może tytan by się dało poanodować, ale wyszedłby biały.

: 30.05.2012 11:31:05
autor: Las3k_91 Ldz
wujekeman (Nov 16, 2010 at 7:18) pisze:jeszcze chyba te dwie śruby skrecające sam zacisk walne czerwone alu
Jak napisał, tak zrobił, są alu, wiem co piszę ;) Te śruby naprawdę nie są jakieś słabe, przesadzacie chyba trochę. 4 m6 to już potęga :mrgreen:

: 30.05.2012 13:30:28
autor: maxxis
Ja używam alu śrubek Probolta , w hamulcu i adapterze zarówno z przodu w boxxerze pm/pm jak i w ramie is/pm i w zacisku i nic sie nie dzieje :)
Hamulce Code 2011

: 01.06.2012 12:52:13
autor: Las3k_91 Ldz
Masz jakieś foty może? :D Ciężki jesteś?

: 01.06.2012 16:38:44
autor: AdiFreerider
ari4 pisze:może jeszcze aluminiowe :lol:
obstawiam, że Ti ;)

"BHP friendly" nie uda Ci się 100-120g urwać, jak urwiesz połowę tego to będzie dobrze. Bardziej tutaj wchodzi w grę to, że były by kolorowe, a chyba najważniejsze - nie rdzewieją.

ja na pb widziałem Sainty M810 całe na Ti śrubach i to jest fajne, mądre, lekkie i drogie, ale alu bym się nie odważył... Przeraża mnie nawet sama temperatura w tamtych okolicach, która też z pewnością trochę je osłabi... ale być może byłoby to nawet niezauważalne.

: 02.06.2012 14:00:13
autor: Las3k_91 Ldz
AdiFreerider pisze:"BHP friendly" nie uda Ci się 100-120g urwać, jak urwiesz połowę tego to będzie dobrze.
Klamki, napinacz, blat, półki w Boxxie, zawias w Ultegrze, śrubka w zacisku podsiodłowym i trzymająca linkę = 107g - 40g = 67g różnicy. To już zrobiłem przedwczoraj i jest fajnie i ładnie [bc w podpisie]. A na Ti szkoda mi kasy póki co ;)

: 02.06.2012 15:01:12
autor: AdiFreerider
ok, niech Ci będzie ;) więc śruby alu są prawie 50% lżejsze od stalowych?
boogiel pisze:stali się nie anoduje ;)
na pewno? Dartmoor robi anodowane stalowe śrubki do tarcz.

: 02.06.2012 16:08:05
autor: KubaLa
Las3k_91 Ldz pisze:A na Ti szkoda mi kasy póki co
A ile kosztują alu :?:
AdiFreerider pisze:na pewno? Dartmoor robi anodowane stalowe śrubki do tarcz.
Najpierw poczytaj co to anoda, następnie co to tlenek żelaza i sam sobie odpowiedz czemu stali się nie anoduje. A o ile mądrzejszy z podstaw chemii będziesz!

: 02.06.2012 16:46:08
autor: Las3k_91 Ldz
AdiFreerider pisze:ok, niech Ci będzie więc śruby alu są prawie 50% lżejsze od stalowych?
O sporo ponad. Gęstość takiego alu to jakieś 2720kg/m^3, a stali śrubkowej jakieś 7850-7900kg/m^3, co daje prawie 2/3 masy mniej.
KubaLaPL - no mniej więcej tyle: http://vincere.pl/sklep/index.php?k74,sruby-aluminiowe

: 02.06.2012 21:37:40
autor: AdiFreerider
KubaLaPL pisze:Najpierw poczytaj co to anoda, następnie co to tlenek żelaza i sam sobie odpowiedz czemu stali się nie anoduje.
hmm musiałbym jakiegoś speca zapytać, jeśli tylko bd miał okazję, to z pewnością to zrobię ;)
KubaLaPL pisze:A ile kosztują alu :?:
ze 4-5zł za szt. to oczywiście zależy jaki rozmiar. Ti 10zł :/

: 02.06.2012 21:48:20
autor: KubaLa
AdiFreerider pisze:hmm musiałbym jakiegoś speca zapytać, jeśli tylko bd miał okazję, to z pewnością to zrobię
Jak dobrego speca się popytasz to Ci znajdzie stop żelaza, który się da. Tylko, że to się nazywa oksydowanie. Proces bardzo podobny, ale obawiam się, że nie ma różnorodności kolorów.
A tlenek żelaza:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tlenek_%C5%BCelaza(III)

A o koszt to tak bardziej całościowo mi chodziło :)

: 03.06.2012 11:57:15
autor: ari4
KubaLaPL pisze:Tak czy siak się tego nie anoduje :P
Ewentualnie może tytan by się dało poanodować, ale wyszedłby biały.
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=60906

Wyraźnie napisane, że śruby stalowe, więc jakoś to musieli anodować ;)

: 03.06.2012 12:00:41
autor: KubaLa
ari4 pisze:Wyraźnie napisane,
Chyba za mało wyraźnie jak dla mnie :shock: Nie widzę :shock:

: 03.06.2012 12:03:29
autor: Las3k_91 Ldz
EKHM -> "Steel 10B21 •Weight: 25g/12PCS"

: 03.06.2012 12:05:59
autor: KubaLa
AAAa, to widziałem, bo ja przeczytałem, że "wyraźnie napisane, że śruby anodowane"
Szukam informacji o barwieniu stali. Na pewno nie jest to anoda, musi to być jakiś inny proces.