Strona 2 z 2
: 21.05.2012 14:28:39
autor: kuklis
Ja musiałem płyn spuszczać i przy okazji sobie go zapowietrzyłem więc wymiana klocków = odpowietrzanie w tym wypadku. Możliwe że się mylę ale wątpię

: 21.05.2012 18:16:51
autor: Maciex09
dziwne..
w juicy je tylko po prostu rozepchałem (tłoczki) kloczem 10 i ładnie było
: 21.05.2012 18:30:20
autor: EZrider
Taka jest zasada jak się kupuje używkę od kogoś kogo nie znasz że się zmienia płyn. Z resztą rzadko kto zalewa RBF'em przed sprzedażą (tak myślę, niech wyjątki będą z siebie dumne).
: 21.05.2012 18:33:25
autor: Maciex09
kupiłem od znajomego

ale co to w ogóle ten RBF?
: 21.05.2012 21:11:15
autor: EZrider
Zajebisty Dot4 od Motula.
: 21.05.2012 21:14:58
autor: Maciex09
a to się bedzie jakoś różnić jak zaleje go zwykłym dotem z cpn'u a takim RBF'em?
jak już to co dokładnie się zmieni ?
: 21.05.2012 21:25:08
autor: KubaLa
Maciex09 pisze:jak już to co dokładnie się zmieni ?
Prawdopodobnie skład. DOT to tak na prawdę jest tylko klasa oznaczająca temp wrzenia. DOT 3,4,5.1 są oparte na glikolu polietylenowym a DOT 5 na silikonach. Natomiast reszta domieszek waha się w bardzo różnych zakresach.
: 21.05.2012 21:27:23
autor: Maciex09
KubaLaPL, ale mi chodzi o to, co zmieni się jeśli NINE/Juicy zaleje RBF'em zamiast zwykłym Dotem 4 za 10zł
: 21.05.2012 21:35:55
autor: EZrider
Temp wrzenia i stabilność do momentu wrzenia. Smarowanie układu i częstotliwość wymiany (rbf 600 połowę tego co normalny czasu między wymianami, a 660 jeszcze mniej).
: 21.05.2012 21:44:47
autor: KubaLa
Temp wrzenia się nie zmieni od tego że to inny płyn tak na prawdę, bo właśnie to określa klasa DOT. Płyny te są bardzo mocno higroskopijne. Czyli wciągają wodę z otoczenia. W skutek tego procesu mocno obniża się temp. wrzenia. Myślę, że te droższe są w jakiś sposób bardziej hydrofobowe. Ale jak, to nie mam zielonego pojęcia.
: 21.05.2012 21:55:29
autor: EZrider
Albo klasa DOT określa minimum, albo RBF nie jest DOTem4/5.1 tylko płynem hamulcowym który można stosować zamiennie z tym (chodzi o agresywność dla uszczelek i działanie pomp różnych systemów w samochodach np), bo ma lepsze parametry niż DOTy.
: 21.05.2012 22:02:34
autor: KubaLa
Tak na prawdę klasa DOT obowiązuje w Ameryce, w Europie nie muszą być tak klasyfikowane, ale są dla ułatwienia. Jeśli masz ochotę poczytać Standard No. 116; Motor vehicle brake fluids to tutaj:
http://www.fmcsa.dot.gov/rules-regulati ... eg=571.116
: 24.05.2012 18:18:52
autor: Maciex09
przyszły mi te klocki :P
jestem bardzo zadowolony z hampla jak i z klocków
zaraz po założeniu na asfalcie na siedząco bez problemu blokowałem koło jednym palcem... a w ogóle nie dotarty :P
jeden minus - klamka od nina jest paskudna

: 24.05.2012 18:56:11
autor: KubaLa
Modulacja u Hayesa jest paskudna

: 24.05.2012 19:37:46
autor: Maciex09
nie ma jej
