Strona 2 z 4

: 02.06.2012 22:01:08
autor: AlanCK
kubuspunxdh pisze:podaj 10 z nich :) dodam ze od 4 lat "robię z włóknem" ;) wiec chętnie wysłucham :)
Koledzy Ci już 5 zalet wymienili, dodam jeszcze że rama z carbonu eliminuje słabe punkty jakimi są spawy

Zresztą robisz 4 lata z włóknem i mam Ci wymieniać zalety? To może Ty mi powiedz jaką przewage ma rama zrobiona z aluminium, tylko zalety uzytkowe a nie właściwości materiału bo carbon i aluminium to zupełnie co innego, słucham ;)

: 02.06.2012 22:39:31
autor: szymon102
AlanCK pisze: kubuspunxdh napisał(a):"podaj 10 z nich :) dodam ze od 4 lat "robię z włóknem" ;) wiec chętnie wysłucham :)"
Jakby było mało tych zalet to dodam, że chodzi też o marketing. Jeśli trek, evil, yeti, satna cruz, scott (na razie aluminiowe, docelowo mają być karbonowe) mają w ofercie karbonowe ramy to czemu spec ma ich nie mieć. Niedługo pewnie jeszcze giant coś wykombinuje.

I uprzedzam tych, którzy mnie źle odebrali - uważam, że nie jest to na pewno najlepszy powód dla którego robią ramy z karbonu.

: 02.06.2012 23:00:32
autor: brooce
A czy utrzymanie zbliżonej masy po przejściu na lżejszy-wytrzymalszy materiał nie podniesie dodatkowo wytrzymałości ramy? W filmie mówią o dążeniu do optymalnych właściwości ramy i super wytrzymałości, a nie zbijaniu każdego grama. I karbonowy jest tylko przedni trójkąt, na nim zeszli prawie pół kilo ;)

: 03.06.2012 00:17:54
autor: .proXof
kubuspunxdh dobra rada na przyszłość " z głupi się nie dyskutuje" ;)
Ilu na tym forum znawców, sami inżynierzy z bogatym doświadczeniem.
A do tematu to bardziej chwyt marketingowy tak jak szymon102 pisał ;)

: 03.06.2012 04:05:34
autor: LestatBiker
Zeszli z wagi i wzmocnili ramę, to mało?

Btw. Chcecie mieć w rowerze magnes na cipki co zgarnia kilka panien w 5 minut to zacznijcie dbać o siebie, rower to tylko dodatek do was ;)

: 03.06.2012 08:29:24
autor: pietryna
AlanCK pisze:Zresztą robisz 4 lata z włóknem i mam Ci wymieniać zalety?
.proXof pisze:kubuspunxdh dobra rada na przyszłość " z głupi się nie dyskutuje"
Właśnie. Argument jak dziecka w szkole które narzeka że nauczyciel zadaje pytania na które zna odpowiedź...

: 03.06.2012 09:49:20
autor: KubaLa
http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=57472&start=0

A tak BTW to poczekamy na karbon z nanorurek i dopiero wtedy ramy będą kozackie :D

: 03.06.2012 10:06:41
autor: str0gg
Jak dla mnie to jeżeli trzeba wkładać aluminiowe elementy do karbonowej ramy, żeby się nie rozleciała to dziękuje wolę wersje alu. Alu daje większą pewność, że najpierw się wygnie, a nie pęknie i mnie przebije...
Poza tym co to jest 300g, żart jakiś.

: 03.06.2012 10:24:59
autor: nopainnogame
Wy to macie nieraz problemy :roll: Teraz cena Demówki to 10tyś. i to już jest jak dla mnie kosmos,bo ja za trochę więcej złożyłem cały rower na nowych częściach. No,ale co z tego skoro kupuje to masa osób i jak będzie droższe o 10% to i tak będzie multum chętnych. Co do wagi to też bym olał sprawę - SX jest prawie kg cięższy od mojej ramy i po zabójczej ilości tego sprzętu w Ameryce jakoś nie widzę,aby się Spec tym przejmował :lol: Tutaj też chodzi o pokazanie,że potrafią taką ramkę do DH zrobić,bo nie ma co się oszukiwać,ale sporo osób aż piszczy na słowo karbon :lol:

: 03.06.2012 10:57:58
autor: Spaced
kubuspunxdh pisze: sporo !? A CO TO SZOSA ?
Gram do grama i jest kilogram itd. Lekkiego roweru nie da sie złozyć olewajac mniejsze róznice ;)
kubuspunxdh pisze:zgadza się ale i minusem siła uderzenia rozkłada sie na 360stopni ( w przypadku okrągłego elementu ) w zależności od uderzenia przez uderzający element, pomyśl co sie stanie jak załadujesz taką zajebistą rurą w kamień na stoku z włókna węglowego a co sie stanie z tą samą tylko z Alu
zamiast hejtu sugeruje obejzec filmik z testów carbonowej santy. Krązył w swoim czasie po necie i chyba dalej jest na pinku. Pożądnie zrobiony carbonowy sprzet spokojnie bedzie mocniejszy od alu. Tam gdzie rama alu zaliczy katastroficznego gniota, carbonowa rama często nawet nie mrugnie.

: 03.06.2012 11:02:45
autor: KubaLa
Wrzuciłem ten filmik wyżej :roll:

: 03.06.2012 11:52:56
autor: Spaced
KubaLaPL pisze:A tak BTW to poczekamy na karbon z nanorurek i dopiero wtedy ramy będą kozackie
Z tego co wiem Easton sie wycofał. Problem z kosztem technologii ;)
KubaLaPL pisze: Wrzuciłem ten filmik wyżej
Sorry nie zauwazyłem.

: 03.06.2012 11:56:10
autor: KubaLa
Spaced pisze:Z tego co wiem Easton sie wycofał. Problem z kosztem technologii
Dlatego poczekamy. Ostatnio na poli warszawskiej chyba odkryto nową metodę produkcji. Materiał przyszłościowy, ale (jak na razie) kur****sko drogi.

: 03.06.2012 14:35:14
autor: Vin_OSW
.proXof pisze:kubuspunxdh dobra rada na przyszłość " z głupi się nie dyskutuje" ;)
Ilu na tym forum znawców, sami inżynierzy z bogatym doświadczeniem.
Jakieś aluzje? Rozumiem, ze jesteś mądrzejszy od wszystkich inżynierów speca.

: 03.06.2012 18:33:51
autor: deviz
KubaLaPL pisze: Ostatnio na poli warszawskiej chyba odkryto nową metodę produkcji.
ale to produkcji grafenu - metoda duużo tańsza niż poprzednie i pozwalająca na produkcje na dużą skalę ...
Ale z tego ramy to by kosztowały tyle co maybach :D

: 03.06.2012 18:41:22
autor: KubaLa
deviz pisze:ale to produkcji grafenu - metoda duużo tańsza niż poprzednie i pozwalająca na produkcje na dużą skalę ...
Fakt :P Na jednym seminarium miałem prezentacje i z grafenu i z nanorurek i mi się ciutkę pomieszało :mrgreen:
Ale przynajmniej nie ważyłyby nic :mrgreen:

: 05.06.2012 10:27:43
autor: freed
Ja wam powiem za co płaci się u speca. Po 1. bardzo przemyślane konstrukcje, po drugie zawsze to były mocne ramy bez słabych punktów ( małe wpadki typu enduro 05 ) na specach się po prostu super jeździ, fsr z mojego punktu widzenia jest nadal najlepszym systemem zawieszenia i żadne vpp300 ani dw link4000 nie przebije tego pod względem pracy. Miałem w swoim życiu około 30 ram z czego najmilej wspominam speca i lapierre-a ( spicy,system ost oparty o FSR ) ze speców miałem enduro, demo 7 teraz mam ostatnią generację sx traila i wszystkie te ramy są świetne ( po pierwsze bardzo duża sztywność boczna,po drugie zakres pracy napędu nie wpływa na hamowanie w takim stopniu,żeby było to czuć ) . Miałem intensy,santy i te ramy miały pełno niedoróbek ( zaczynając od takich bolączek jak słaby lakier po nierówno osadzone łożyska ) już raczej nigdy nie kupie nic innego niż speca. Wolę nawet dać więcej za pospolitego enduro carbona niż ibisa mojo hd czy nomada C ( chociaż to też już są pospolite ramy... )

: 05.06.2012 10:52:55
autor: pietryna
freed pisze:małe wpadki typu enduro 05
Typu Demo 8 2004-2006. Czy tam trochę inne widełki czasowe - spec wywalił archiwum ze strony a nie pamiętam.

: 05.06.2012 11:04:50
autor: Spaced
freed pisze:Ja wam powiem za co płaci się u speca. Po 1. bardzo przemyślane konstrukcje, po drugie zawsze to były mocne ramy bez słabych punktów ( małe wpadki typu enduro 05 ) na specach się po prostu super jeździ, fsr z mojego punktu widzenia jest nadal najlepszym systemem zawieszenia i żadne vpp300 ani dw link4000 nie przebije tego pod względem pracy. Miałem w swoim życiu około 30 ram z czego najmilej wspominam speca i lapierre-a ( spicy,system ost oparty o FSR ) ze speców miałem enduro, demo 7 teraz mam ostatnią generację sx traila i wszystkie te ramy są świetne ( po pierwsze bardzo duża sztywność boczna,po drugie zakres pracy napędu nie wpływa na hamowanie w takim stopniu,żeby było to czuć ) . Miałem intensy,santy i te ramy miały pełno niedoróbek ( zaczynając od takich bolączek jak słaby lakier po nierówno osadzone łożyska ) już raczej nigdy nie kupie nic innego niż speca. Wolę nawet dać więcej za pospolitego enduro carbona niż ibisa mojo hd czy nomada C ( chociaż to też już są pospolite ramy... )
Zapomniałes o demo 2011, do którego nie pasuje sporo piast, damperów, a pierwsze odbijaki do foxa nie działały i robiłes sobie dziure w ramie?
Zapomniałes to enduro z 2 półka i dziwnym damperem, które sie mocno sypały?
A co do fsr pełna aktywnosc przy hamowaniu negatywnie na nurkowanie przodu wpływa, a sam FSR ma zalety i wady tylko to po prostu jest dobry system jesli chodzi o takie "wow cechy" bo na równych trasach jest miekko i wlasnie fajnie hamuje. Problem taki, ze średnio to pedałuje i wybiera tarki, korzenie, nierównosci mocniejsze. Tylko po prostu ramy, które lepiej pedałuja i lepiej radza sobie w ostrym terenie nie maja takiej elo melo czułosci wynikającej z braku ciągnięcia łańcuchem.

Zreszta ogólnie fsr jednym podchodzi innym nie wiec dopłata za nie nie ma sensu troche, zwłaszcza ze zawsze mozna taniej norco miec ;) I tak ramy są ładnie wykonane ale np. demo dopiero od 2011 nie waży jak kotwica (bo jak z 5.5kg demo sie nic nie dzieje to przy tej wadze nic dziwnego). Jest sporo ram na tym poziomie wykonania, często bardziej innowacyjnych.