Olej, smar do łańcucha

Shibby
Posty: 328
Rejestracja: 05.05.2009 12:21:36
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Shibby »

Finish line dry (czerwony), używam od jakiś 3-4 lat i jestem zadowolony.
Po każdym wypadzie warto przetrzeć łańcuch i przesmarować na nowo.
Co prawda ja śmigam przeważnie na suchym i zawsze jest masa kurzu.
W sumie ostatnio na mega błocie to i tak nie robiło różnicy bo nawet rolka się schowała pod błotem ;]
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Shibby pisze:Po każdym wypadzie warto przetrzeć łańcuch i przesmarować na nowo.
Że Ci się chce... Ile trzyma Ci napęd?
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Jak używałem czerwonego FL'a to 5 dni i znowu smarowanie. I głośny napęd.

Te do pilarek spalinowych, do smarowania urządzeń pneumatycznych, Rohloff (legendarny olej do łańcucha już, też świetny i wydajny), nawet z braku laku uniwersalny wazelinowy w suchym dobrze się sprawdza.
Shibby
Posty: 328
Rejestracja: 05.05.2009 12:21:36
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Shibby »

EZrider pisze:Że Ci się chce... Ile trzyma Ci napęd?
Raz tylko zmieniałem łancuch + kaseta, ale to jakiś miękki badziew był, a hussefelt trzyma do dziś ;]
Przesmarowanie zajmuje raptem 10-15 min, bo warto chwilkę poczekać aż olej zgęstnieje.
Czyszczenie?
Ręcznik papierowy w lapę i nawijasz korbą ;]
Więc albo dobre smarowanie i syf, albo "gorsze" i czystość + częsty serwis
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Shibby - ile km to jest "raz"?
A przez 10-15 minut to można Boxxa przesmarować, a nie łańcuch... no chyba, że go masz 500m :mrgreen:
Wg mnie Ez i Vin mają rację, pitolicie się z tymi łańcuchami jak matka z łobuzem. Ja smaruję pilarkowym, jest czysto i mój 9SG rozciągnął się raptem o ~0,4% przez półtora roku. Kaseta jeszcze mniej się zużyła. A śmigam dłuższe trasy często też i nie uważam się za słabiaka. Btw źle zacytowałeś.
Banan725135650
Posty: 2379
Rejestracja: 17.07.2009 08:04:48
Lokalizacja: Węgierska Górka
Kontakt:

Post autor: Banan725135650 »

Przerobiłem czerwonego i zielonego Finish Line - według mnie oba z dupy. Od początku tego sezonu używam oleju Pedros Extra Dry (stosuję na każde warunki) i jestem mega zadowolony, od siebie polecam! Swoją drogą ciekawa opcja z tym olejem do prowadnic i łańcuchów - będzie następną pozycją do przetestowania!
Shibby
Posty: 328
Rejestracja: 05.05.2009 12:21:36
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Shibby »

Po wypadzie do bike parku zawsze go smaruje, a jak śmigam po mieście to smaruje go jak mi coś zaczyna piszczeć ;]
10-15 min jak napisałem, inaczej olej oblepi Ci blaty.
Niby nic, ale to może ja mam fioła na tym punkcie.
Ja tam zostaje przy swoim jak ktoś jest leń to niech sobie smaruje mokrymi :P
Maciex09
Posty: 1209
Rejestracja: 28.09.2009 20:48:04
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: Maciex09 »

przetestowałem w mokrym ten olej do prowadnic... jak najbardziej polecam !

rower opłukałem wodą a łańcuch i napęd jak nowe !
http://tnij.org/p4e4 Scott Voltage YZ 25 + Mz Drop Off II
http://tnij.org/p4qp Pinkbike
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Obrazek
:D
Maciex09
Posty: 1209
Rejestracja: 28.09.2009 20:48:04
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: Maciex09 »

Ty to jesteś :)

:mrgreen:
http://tnij.org/p4e4 Scott Voltage YZ 25 + Mz Drop Off II
http://tnij.org/p4qp Pinkbike
77rpm
Posty: 42
Rejestracja: 02.05.2012 20:18:48
Kontakt:

Post autor: 77rpm »

Obrazek

A to złe ? 10 zł w każdym markecie...
dudek182
Posty: 248
Rejestracja: 24.05.2011 17:36:36
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: dudek182 »

Ja używam:

http://velo.pl/produkty/?m=4

Jest w sam raz, bo sprawdza się w suchym i mokrym :D
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Napęd mam 3 sezony, tylko raz przeczyściłem go w ten sposób, ze wrzuciłem go do butelki z wodą i proszkiem do prania, później powiesiłem na drucie za koniec i od góry strzykawką lałem olej od amortyzatora. Smarowanie w rowerze było może 2-3 razy (lanie na łańcuch, kręcenie, szmata i kręcenie). I napęd się trzyma! Nic nie skrzypi, nie piszczy, nie trzeszczy, a Wy tu co jazdę smarujecie FL. To świadczy o tym, ze FL jest ch*jowy czy o tym, ze macie słabe napędy?
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Wypróbowałem olej do prowadnic pił łańcuchowych Lotosa i zastanawiam się skąd ten zachwyt użytkowników :? Podobno każdy miał być dobry...

Łańcuch po 2h jazdy staje się czarny i gromadzi dużo więcej brudu niż FinishLine Wet.
Jeżeli już polecacie, to moglibyście podać jakiś wypróbowany model i producenta tego oleju? Z góry dzięki :)

Las3k_91 Ldz - mógłbyś dać nowego linka, bo ten starszy nie działa :)
rafal.zwdh
Posty: 470
Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
Kontakt:

Post autor: rafal.zwdh »

Tak poszukałem w googlu tematów o oleju do łańcucha i z wielu padło na tego kotleta.

Zastanawiam się nad zakupem oleju do łańcucha do zjazdówki (jedynie suche warunki, sporo kurzu) Do tej pory robiłem szejka z rozpuszczalnika, a potem szejka w oleju do amortyzatorów, na koniec zawijałem w szmatkę i rzucałem o ziemię żeby był suchy.


Przeglądając allegro znalazłem 2, które przykuły moją uwagę:

Jakiś antystatyczny:

http://allegro.pl/smar-do-lancucha-expa ... 05642.html

A tutaj cisną na kozaka i ich olej "działa nieco inaczej niż inne suche smary" i smaruje ze smakiem:

http://allegro.pl/olej-do-lancucha-chai ... 19851.html

No i jak z tym olejem do pilarek?

Wolał bym aby łańcuch był na prawdę suchy i nie przylegał do kurzu, nie chcę wydać zbędnie gotówki, i żeby ten olej się trzymał w miarę jak najdłużej.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość