Strona 2 z 2
: 28.06.2012 21:46:18
autor: off_road
Ze sprężyną zrobisz to samo co robi platforma

Poza tym to dalej będzie system 0-1 duzo tlumienia -> brak tlumienia
Juz bym chyba został przy spv oryginalnym.
: 29.06.2012 07:21:49
autor: pietryna
Damper jest o tyle beznadziejny że nie można sobie dowolnie ciśnienia zmieniać. W amorze niby minimum 30psi ale można się bawić od 0(brak tłumienia) do 30(minimalna platforma).
Poskładaj tak jak było, IFP daj najpłycej jak możesz i najniższe możliwe ciśnienie. Więcej dla spv zrobić się nie da.
W sumie nie wiem czy najpłycej to IFP... niby na początku ugięcia lepiej ale im dalej w skok tym kolejne ugięcie będzie wymagało większej siły żeby przełamać blokadę. IFP płytko z kolei to silna blokada na początku ale niewielkie jej zmiany względem położenia.
: 29.06.2012 09:29:50
autor: off_road
30psi? Przeciez swingery ledwo ogarniają 60psi bez zapowietrzenia
na 50 juz po paru zjazdach zapowietrzony.
: 29.06.2012 09:48:53
autor: ari4
Mnie też to zdziwiło. Fakt, że mam DHX, ale u mnie jest minimum 75 PSI.
Na bank się zapowietrzy.
: 29.06.2012 10:06:30
autor: pietryna
30psi w spv a w widelcu a nie damperze. Tam nie ma pływaka więc ciśnienie służy tylko zamykaniu zaworu a nie wypychaniu oleju żeby nie zrobiło się w komorze z olejem podciśnienie.
: 29.06.2012 10:29:01
autor: ari4
alvdh Tutaj coś ciekawego przez przypadek znalazłem - tuning 4-waya. Niby do wersji air, ale myślę, że może być podobna budowa

:
http://frazzle.pinkbike.com/album/swinger-4-way-air/
: 29.06.2012 10:52:40
autor: alvdh
Założyłem spowrotem platformę spv... i jest problem, zalny olejem 2,5 w. Damper ugina sie pocztkowo na 2 cm około a dlej jakby był przeskok zapowietrozny coś w tym stylu, i dalej działa znowu ... Wiecie co to może być ;( ? Tłumienie powrotu natomiast ma
: 29.06.2012 10:59:12
autor: ari4
Zobacz, czy dobrze SPV złożyłeś (przerwa 0,6 mm). Wszystko masz w manualu. Możliwe, że źle zalałeś olejem, albo uginałeś go bez wiatru i się zapowietrzył.
BTW.
Tylko 2,5W?! Z tego co wiem, to do 6-way gęstszy się leje. Więc w 4-way będzie podobnie.
: 29.06.2012 11:31:39
autor: alvdh
Przerwa 0.6 mm jest. Napompowany był. Jak źle mogłem zalać zrobiłem anstępująco ..
Kapsel w zbiorniczku wdusiłemna 43mm (olej pod nim jest, zalałem obydwie komory i dopiero go wcisnąłem), zakręciłem komorę powietrzną. Włożyłem tłok (te czarne z gwintem nie wime jak nazwać, było minimalnie za oczkiem powrotu,, wszystko skręciłem nadmuchałem odpowiednio psi.
: 29.06.2012 12:03:36
autor: pietryna
alvdh pisze:(olej pod nim jest, zalałem obydwie komory i dopiero go wcisnąłem),
A zamoczyłeś ifp w oleju? Generalnie pewnie wkładanie ifp zamknęło powietrze pod. Menisk wypukły w rezerwuarze i ifp zamoczony w oleju.
- A palec w dupie był?
- Nie.
- To tamtędy się światło dostało.
Co do tego tuningu to jak widzę jest to to samo o czym mówiłem. Gruba podkładka i sprężyna która ją dociska.
: 29.06.2012 12:07:48
autor: off_road
Pietryna temat o damperze a Ty piszesz o przednim amorze wtf?
Gosc moze Cie posluchał i wbił 30psi do dampera a teraz zdziwko, ze zapowietrzony.
Chociaż z drugiej strony, gośc nie ma zielonego pojecia co robi wiec pewnie nieumiejętnie poskładał i zamknął powietrze w środku.
: 29.06.2012 13:08:50
autor: alvdh
Widze, że chyba nieczego się tutaj nie dowiem ;]. Dzieki za pomoc .
Temat do zamknięcia
: 29.06.2012 14:12:01
autor: ari4
alvdh pisze:Widze, że chyba nieczego się tutaj nie dowiem ;]
Bo zabierasz się za coś, o czym nie masz pojęcia

.
Zalewanie dampera olejem jest jednakowe dla każdego dampera. Wystarczy poszperać. Na forum jest kilka tematów. Poszukaj coś o foxach albo o 6-wayach. Procedura jest ta sama.
W Foxach jest łatwiej, bo pływak IFP ma otwór, a Swingery już nie mają i procedura jest troszkę inna. Wystarczy metodą dedukcji dojść, jak zalać bez zapowietrzenia.
Mi 2 miesiące temu tłok w DHX 3.0 się odkręcił i wszystko się w środku pomieszało. W takim wypadku musiałem rozkręcić damper.
Na początku byłem zielony. Godzinami siedziałem i szukałem czegoś w necie. W końcu coś znalazłem.