Strona 2 z 3
: 08.07.2012 21:11:41
autor: Las3k_91 Ldz
Stinky Dee-Lux 2005, rzeczywiście.
Ale po co ktoś wg Ciebie by spawał niepękającą rame?
: 08.07.2012 21:38:48
autor: damianksiazek9
Według niego to on chciał wzmocnić ją do dwu półki.
Nie wiem już sam najwyżej pośmigam na niej trochę bez tego lakieru jak jest i jak się pokażą jakieś "krechy" to sprzedam ją i kupie coś innego, ale koleś dał mi miesiąc gwary na tą główkę.
: 08.07.2012 22:00:55
autor: KubaLa
damianksiazek9 pisze:jak się pokażą jakieś "krechy" to sprzedam
Powodzenia

: 08.07.2012 22:03:18
autor: damianksiazek9
Haha dzięki

: 08.07.2012 22:38:56
autor: Killo
Ktoś zrobił z Ciebie frajera, smutne. Nigdy nikt normalny nie kupi ramy spawanej w newralgicznych miejscach, zwłaszcza na główce.
: 09.07.2012 09:35:58
autor: pietryna
Wygląda to lepiej niż się spodziewałem. Nawet bym powiedział że dość porządnie... Ale czy to będzie się trzymać?
: 09.07.2012 13:47:12
autor: damianksiazek9
Przy moim stylu jazdy powinna wytrzymać, a jak zacznę już powoli ogarniać to będę szukał coś z Norco albo BH.
Kumpel jeździł Koną Shred i miał 2-3 pęknięcia pod główką i skakał na tym, ciągłe nie doloty itp

i rama jeszcze się trzyma, ale teraz zmienił na surga
: 09.07.2012 14:12:17
autor: BlackForest
przeciez to widać że główka była oderwana częściowo . bynajmniej ja tak sądze .
: 09.07.2012 14:35:42
autor: BlackHornet
Wiem, że się czepiam, ale bynajmniej to nie przynajmniej...
Oftop: czy pękniętą ramę da się naprawić tak, by była równie wytrzymała jak oryginał czy to już niemożliwe?
: 09.07.2012 14:47:11
autor: damianksiazek9
W sumie to każdy spaw równa się z osłabieniem częściowo materiału poprzez wypalanie się węgla bodajże :P coś takiego, ale nie wiem czy to dotyczy "amelinum"
: 09.07.2012 15:22:53
autor: Firebird
damianksiazek9 pisze:Kumpel jeździł Koną Shred i miał 2-3 pęknięcia pod główką i skakał na tym, ciągłe nie doloty itp
Pęknięć żadnych nie ma.
Pozatym te niedoloty - robiłeś "hopy" w lesie o wysokości 20-30cm z których żeby skoczyć trzeba zrobić bunnego, a potem mówiłeś że mam złą technikę skoku.
Prawdziwego niedolota miałem na dircie ale jechałem wtedy Undergroundem
Naprawdę - nie masz co się obawiać o wytrzymałość tej kony przy 65kg i takich skokach

: 09.07.2012 16:28:57
autor: Kruk
damianksiazek9 to chyba chodziło ci o stal z tym węglem. Aluminium - spaw jest zawsze słabszy od spawanego materiału, ze względu na wyżarzanie miejscowe. Trzeba zastosować obróbkę termiczną - umocnić wydzieleniowo lub chociaż starzenie.
Zależy to od zastosowanego stopu i obróbki, ale raczej zastosowali, a jest tu pewnie stop serii 6000 lub 7000 gdzie się stosuje.
Pytanie również czy ktoś dobrał identyczny stop na łate i przeprowadził prawidłowo spawanie, bo w obróbkę po spawaniu tak średnio wierze. Spaw chyba dodatkowo był jakkolwiek szlifowany i jest dość duży więc materiał wokół spawu był w dużej części narażony na wysoką temperaturę i jest słabszy niż reszta materiału.
Więc ogólnie materiał będzie miał inną strukturę, wytrzymałość, nie będzie równo pracował i zapewne pęknie.
Choć po jakichś paru miesiącach (ze 3-4) jakkolwiek materiał się odpuści i poprawią się jego właściwości lecz to nadal nie będzie jak fabryka dała.
Kupiłeś złom.
: 09.07.2012 18:23:25
autor: damianksiazek9
A co myślicie żeby wspawać pod główkę dodatkowe wzmocnienie w postaci 4mm blachy amelinowej tak na długość z 10 cm w stronę mufy suportu?
: 09.07.2012 19:26:31
autor: Las3k_91 Ldz
damianksiazek9 pisze:Kumpel jeździł Koną Shred i miał 2-3 pęknięcia pod główką i skakał na tym, ciągłe nie doloty itp
Masz kumpla idiotę.
Kruk - alu 7005 to jest.
: 09.07.2012 19:39:21
autor: damianksiazek9
A co myślisz o tej wspawce?
: 09.07.2012 19:43:22
autor: deviz
damianksiazek9 pisze:A co myślisz o tej wspawce?
bezsens ... po pierwsze będzie to ważyć w **uj, a po drugie wiele nie pomoże... wciąż będzie namieszane na główce, więc wciąż jest ryzyko.
: 09.07.2012 19:48:21
autor: damianksiazek9
Dobra to kończymy ten bezsensowny temat.
Pomaluje ją i dozbieram na coś sensownego może uda się ją potem sprzedać
: 09.07.2012 20:07:51
autor: Firebird
Las3k_91 Ldz , powinieneś uważniej czytać, bo 3 posty nad twoim jest wyjaśnienie całego fenomenu ,,kumpla idioty"

: 09.07.2012 20:09:55
autor: Canderous
próbowałeś juz wbijać do niej stery? Szczerze nie zdziwił bym się gdyby Ci się nie udało

Przy spawaniu alu lubi ścisnąć rury. Miałem tak jak spawałem przy podsiodłówce. Spawać musiałem, bo nie miałem ani grosza na nowy sprzęt, a jeździć chociaz do szkoły na rowerze musiałem. wytrzymało 2 miesiące a pode z donośnym hukiem sie rozpadło się - tuż za spawem.
jak będziesz sprzedawał, to daj mi znać. Litr łiskacza mogę dać. Bedę miał do kolekcji na ściane
a edit.
Co do pomysłu ze wspawką w dół rury, to pomysł zły moim zdaniem. O ile dało by radę przy ramie stalowej, tak przy alu, jesli nie zrobisz tego cud technologią tylko u "zdzisia" na warsztacie, to tylko konstrukcję osłabisz