Strona 2 z 2

: 10.07.2012 08:07:44
autor: ari4
ArthurGreen pisze:Najbardziej miarodajne są opinie użytkowników po dłuższym okresie używania. Ciężko też obiektywnie ocenić jednej osobie "jakość" hamulca. Ja np wolę bardziej miękkie klamki i np na V2 z stalowym oplocie źle mi się jeździło, a przecież to dobry hamulec. Takie moje subiektywne odczucie i tak też może być w tym przypadku.
Dokładnie. O gustach się nie rozmawia ;) .
Ja np. lubię praktycznie brak modulacji. Dlatego jeżdżę na V2 w stalowym oplocie. Wszyscy mi mówią, że hample mają charakterystykę binarną - 1-0. Dla mnie są idealne. Jest i modulacja i moc.

Kumpel ma Sainty i muszę powiedzieć, że jego hamulce nie mają prawie modulacji. Jak klocki dotkną tarczy to już czuć jakbym do połowy wcisnął klamkę. Dziwne zjawisko o_O .

: 10.07.2012 12:52:45
autor: tsuful_zoo
ArthurGreen - ostatnio spotkalem typa ktory mial klamke xtr i zacisk od xt , mowil ze klamka od xtr'a lepiej dziala od tej z xt'ka moglbys sie wypowiedziec ?
Tak na marginesie gdzies ostatnio czytalem ze sam zacisk xt pomimo ze jest dwuczesciowy jest sztywniejszy od tego z xtr'a .... ??

: 12.07.2012 09:07:14
autor: troyo
Moze te wyniki wychodza takie ze wzgledu na sposob testowania? Te 50Nm na klamke chyba nie powoduja maksymalnego zacisniecia klockow w zacisku wiec taki saint np z 4 tlokami nie uzyska pelnej mocy. Poza tym, kazda klamka jest inna, inne dlugosci/punkty obrotu wiec i inny wplyw wcisniecia klamki na pozycje tloczkow? Tak mi sie wydaje... Wg mnie ten tes powinien wygladac inaczej, np rozpedzic kolo do predkosci x klamka na maksa zacisnieta i mierzyc droge hamowania.

: 12.07.2012 09:46:27
autor: ari4
Domyślam się, że wyniki, to moment obrotowy hamowania, jaki wytwarza hamulec na kole.
Dla przykładu dla Hope V2 120 Nm. To taki moment obrotowy co w standardowym silniku benzynowym ok. 100KM, czyli rozumiem, że taki hamulec zatrzymałby silnik, przy nacisku na klamkę 50 N?

: 12.07.2012 10:01:48
autor: KubaLa
tsuful_zoo pisze:Tak na marginesie gdzies ostatnio czytalem ze sam zacisk xt pomimo ze jest dwuczesciowy jest sztywniejszy od tego z xtr'a .... ??
Bo tak jest. Tylko jest cięższy.

: 12.07.2012 10:05:56
autor: pietryna
troyo pisze:Te 50Nm na klamke chyba nie powoduja maksymalnego zacisniecia klockow
Eeee. Dociągałeś kiedyś coś z tak wielkim momentem?

: 12.07.2012 10:08:32
autor: ari4
pietryna pisze: Eeee. Dociągałeś kiedyś coś z tak wielkim momentem?
Chyba mu chodziło 50N a nie Nm. Czyli nacisk na klamkę chyba taki normalny.

: 12.07.2012 11:11:15
autor: ArthurGreen

: 12.07.2012 11:32:52
autor: troyo
No w sumie po odrobinie zastanowienie masz racje pietyna ten 50Nm nie wydaje sie az tyle ale przy takiej malej dzwigni to jest duza wartosc (wpierw myslalem ze to bylo 50N nacisku na klamke). No coz w takim razie dosc dziwne te wyniki .

: 12.07.2012 11:33:59
autor: ari4
troyo pisze:No w sumie po odrobinie zastanowienie masz racje pietyna ten 50Nm nie wydaje sie az tyle ale przy takiej malej dzwigni to jest duza wartosc. No coz w takim razie dosc dziwne te wyniki .
50N, to to jest ok. 5kg. To chyba nie jest dużo?

: 12.07.2012 11:35:26
autor: troyo
Tak ale 5kg na 1m dzwigni . Klamka ma z 6cm to to jest 80kg~ (to jest moment w niutonometrach a nie sila )

: 12.07.2012 11:46:27
autor: ari4
troyo pisze:Tak ale 5kg na 1m dzwigni . Klamka ma z 6cm to to jest 80kg~ (to jest moment w niutonometrach a nie sila )
No właśnie o to mi chodziło. Myślałem, że to ktoś pomylił N z Nm. To faktycznie. Przy ~80kg, to klamka mi pewnie do kierownicy już by dotykała.
W teście powinna być jeszcze zmierzona siła ścisków klocków przy takim nacisku klamki. Ciekaw jestem ile by ta wartość wynosiła... :roll:

: 12.07.2012 12:41:39
autor: KubaLa
80 kg to tak jakbyś usiadł na klamce... Chyba trochę z dupy, bo raczej nikt nie ma takiej mocy...

: 12.07.2012 12:54:46
autor: Vin_OSW
A jesteś w stanie utrzymać się na drążku na palcach? Jeśli nie to słabo ;)

: 12.07.2012 13:04:24
autor: ari4
Jest możliwe, że łapa wytworzy taki ścisk. Ale nigdy takiej siły nie używasz. Takiej siły jednym palcem nie wytworzysz. Przy takiej sile, to w niektórych przypadkach klamka może dojść do oporu.
I teraz pytanie. Przykładowo hamulec ma zwykły przewód (nie w stalowym oplocie), to klamka dojdzie do końca skoku przy mniejszej sile, w wyniku czego hamulec jest słabszy, bo klamka nie może wytworzyć już większego ciśnienia.
Chyba że we wszystkich hamulcach 50Nm mieści się w zakresie pracy klamki.

Moim zdaniem test powinien odbyć się przy mniejszej sile nacisku na klamce. Takiej, którą można wytworzyć na maxa jednym palcem.

: 12.07.2012 13:07:33
autor: KubaLa
Vin_OSW pisze:A jesteś w stanie utrzymać się na drążku na palcach? Jeśli nie to słabo
Na opuszku na jednym ręku, nie ma opcji.
To raz, a dwa to utrzymać 80 kg to inaczej niż wytworzyć 80 kg nacisku ;)

: 12.07.2012 13:11:59
autor: ari4
Coś czuję, że zaraz stworzy się niezła dyskusja i wspomnienia z lekcji WFu z czasów podstawówki :lol: .

Co do wypowiedzi KubaLaPL całkowicie się zgadzam. Na zaciśniętej dłoni się utrzymasz, ale na samych opuszkach nie ma mowy (chyba, że trenujesz wspinaczkę... :roll: ).

: 12.07.2012 13:25:48
autor: KubaLa
Wg mnie utrzymać, a nacisnąć z siłą 80 kg to inna sprawa. Bo wisząc, to tylko nie pozwalasz palcu się rozprostować. To tak na prawdę byś musiał się na opuszku podciągnać...