Strona 2 z 2
: 24.08.2012 09:29:52
autor: KubaLa
No ale jak chcesz nagwintować ten sam rozmiar gwintu? Skoro już jest zerwany to nie masz tam wystarczająco dużo materiału, żebyś mógł gwintować. Możesz na rozmiar o 2 oczka wyżej. Natomiast to wiąże się z tym, że śruba od przerzutki nie będzie pasować. A wtedy to nie mam pomysłu co zrobić.
: 24.08.2012 09:44:18
autor: pietryna
Nagwintować 4 oczka wyżej i wsadzić tuleję. Albo 2 oczka wyżej i sprężynę wkręcić taką do zmniejszania rozmiarów gwintu.
: 24.08.2012 10:52:08
autor: grubyNS
U mnie w bitchu szlag trafił hak.. Na rowerowym śpiewaja za taki 5 dych więc cena taka nie mała.. Próbowałem, kombinowałem z klejami, poxiliną, dwuskładnikowymi epoksydami, (Taki klej u mnie w sklepie budowlanym kosztuje 14 zeta), wszystko to były rozwiazania na chwile bo ten klej nie ma jakiejś super wytrzymałości a po drugie jak już to zakleisz to nie odkręcisz.. Kolega dał mi taka tulejke gwintowana z dwóch stron, w środku miala gwint pod przerzutke, m10 albo m12, nie pamiętam jaki tam dokładnie jest, a na zewnatrz troche większy i to lewoskrętny.
Poglądowe zdjęcie tej tulejki:
http://www.metalpedia.pl/img_products/T ... 1310395747
Robisz to tak, że rozwiercasz ten hak z rozwalonym gwintem, gwintujesz go na taki sam rozmiar jak masz na zewnatrz tuleji, i wkręcasz to na kleju do metalu, loctite czy podobnych specyfikach.
I takim sposobem masz sprawny hak, bez żadnego spawania itp. Taką tulejke ci tokarz dorobi za grosze.
Ja mam tak w swoim haku zrobione, jeżdze juz ze 2 miesiace z tym i nic się nie dzieje, nic nie odpadło a w dodatku można normalnie wykręcić przerzutkę, w razie jej zmiany czy coś

: 24.08.2012 12:54:00
autor: pietryna
Do bitcha to hak bym sam z blachy stalowej 5mm wyciął byle wiertarką - albo stołową na bogato...
: 24.08.2012 14:18:27
autor: KubaLa
grubyNS ma rację. Reszta naszych pomysłów jest słaba przy tym. O najprostszych rozwiązaniach myśli się najtrudniej

: 24.08.2012 14:21:37
autor: galgan
U mnie najprostszym rozwiązaniem była ta przerzutka, bo ja miałem dziure na wylot w poprzedniej :P
A jak mi się hak wyrobił to go wyciąłem

Edit:
Orginalnie miałem dziure na wylot(więc nic sam nie robiłem)
: 24.08.2012 14:43:03
autor: Lancit
Shadow ma w planie coś takiego że gość nałoży mu nową warstwę (nie będzie gwintować w tym starym) i dopiero nagwintuje mu to. Z mojej strony to chyba lepszy pomysł aniżeli bawienie się ze śrubami przerzutki.
: 24.08.2012 20:09:39
autor: Shadow645
Chciałem przede wszystkim podziękować za liczne odpowiedzi

Tak jak kolega Lancit pisze, taki mam plan. Aczkolwiek, pomysł grubyNS też jest ciekawy i wydaje się trwałym rozwiązaniem. I poważnie się zastanowię czy nie zrobić tak u siebie. Jak macie jeszcze jakieś opinie, to chętnie poczytam, co jeszcze można zrobić na stałe, bo kleje chyba jednak odpadają, z tego co widzę.
: 26.08.2012 17:43:37
autor: RockStar
Ja z tą śrubką przez środek zrobiłem w swoim Sram X9 i działa, tylko że u mnie gwint uszkodzony jest w przerzutce i nie mogę dostać śruby.
: 28.08.2012 20:20:07
autor: Shadow645
Panowie, sprawa wydaje się być załatwiona. Razem z kolegą @Lancit postanowiliśmy spróbować klejem. Kupiłem klej do metalu za 12zł. Dwuskładnikowy, z czego jedna to typowy wodny metal a druga to masa klejąca (wygląda jak zwykły klej). Dokładnie zmieszany nałożyliśmy na hak, później podgrzałem, by lepiej złapała (tak zalecali, że im cieplej tym trwalsza spoina) i po jakimś czasie, jak już to zaschło, poprawiliśmy kolejną warstwą. Wydaje się być solidne i trwałe. Ile wytrzyma, to nie wiem, ale chodzi w miarę OK i wydaje sie być dobrze, ale takie wnioski moge wyciągnąć dopiero po dłuższej jeździe, bo nie wiem, co będzie w kolejnych dniach jazdy.
Jak chcecie jakieś fotki albo nazwę kleju, to pisać tutaj albo PW.
Dzięki za pomoc, Lancit
